Problemy z instalacja Koltec EGI - proszę o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Takie są mnie błędy co może być ich przyczyna ?:

0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów,
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów .


Mam problem ponownie z swoja Corsa C z10xe a mianowicie jeżeli jeżdżę na benzynie jest OK a po przełączeniu na Gaz pojawia sie błąd - przerwa w zapłonie i wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i wypadanie zapłonów czy brak płynnego przejścia z obrotów niskich na wysokie
takie informacje wyświetlają sie na TECH 2.

proszę o pomoc
  
 
Jak opel to najprawdopodobniej cewka siada albo moduł, widzę że dość częsta przypadłość w tych autkach, a także innych, gdzie zastosowano układ zapłonowy bezrozdzielaczowy. Tak już jest, że na benzynie jeszcze będzie jako tako pracować, ale gaz potrzebuje iskry o większej energii i na LPG już są problemy. Jeśli to nie cewka to świece i kable do sprawdzenia, a także warto sprawdzić regulację instalacji LPG, bo uboga mieszanka też może być przyczyną wypadających zapłonów. Inna sprawa, że przyczyn może być trochę więcej, np. słaba kompresja, źle wyregulowane zawory, źle wyregulowany zapłon itd. Ale podałem te najczęstsze.
  
 
Czytając to wywnioskowałem że, potrzebna jest regulacja LPG lub wymiana cewki które nachodzą bezpośrednio na świece. Auto ma przejechane 86000 km to kompresja powinna być OK. Świece były nie dawno wymieniane na NGK .

Z regulacją mam problem bo w ASO Opla nie poradzą sobie wiem z wcześniejszych doświadczeń. A najbliższy serwis który znam KOLTEC-a to w Łodzi trochę daleko , czy jest w Warszawie lub w okolicach Wa-wy serwis który zrobi regulacje tej instalacji ? .

  
 
Witam stawiam na bogatą mieszanke na gazie ,i dlatego te błędy sie pojawiają .
  
 
Cytat:
2007-09-01 12:26:37, saabi1 pisze:
Witam stawiam na bogatą mieszanke na gazie ,i dlatego te błędy sie pojawiają .



OK, czyli regulacja , tylko gdzie bo w ASO OPLA to partacze w Warszawie , czy ktoś z forum wie gdzie w warszawie i okolice można przeprowadzić te regulacje i przegląd . proszę o propozycje polecanych serwisów.
  
 
Bylem w ostatnim z możliwych ASO Opla w Warszawie:

Stwierdzili te same błędy co ja pisałem ich propozycja na ten defekt trzeba wymienić następujące części wtedy znikną te problemy

- rozrząd ( tłumaczyli że fazy rozrządu są nie tak ) mam przejechane 87000 km dlaczego trzeba wymienić
- przepływomierz
- reduktor gazu ( komplet )

koszt szacunkowy naprawy to 2500 pln

Co teraz zrobić ? Czy trzeba wykonać taką naprawę ?

proszę użytkowników Forum o POMOC nie wiem co robić
  
 
jesli rozrzadu jeszcze nie wymieniales , to nalezy to zrobic , ale nie ze wzgledu na problemy z gazem , a na to ze wynika to z przebiegu , zeby pasek nie strzelil. O przeplywce zapomnij , do gazu nic nie ma.
  
 
Cytat:
2007-09-21 16:24:07, marcij pisze:
jesli rozrzadu jeszcze nie wymieniales , to nalezy to zrobic , ale nie ze wzgledu na problemy z gazem , a na to ze wynika to z przebiegu , zeby pasek nie strzelil. O przeplywce zapomnij , do gazu nic nie ma.



Witam,

dzięki za odpowiedzi !

silnik Z10XE łańcuch nie pasek jak w silniku Z12XE i inne i z tego co wiem z opinii innych nie wymienia się tak szybko ?
  
 
Witam.
Jesli nie masz problemów z praca silnika na benzynie to masz jedynie problem z instalacją gazową .
Z tego co przeczytałem to ASO chce cię naciagnąć na koszty.
na poczatek żądaj zmiany kompa gazowego .
w drugiej kolejności zmiany wtryskiwacza 2 cylindra.
i oczywiscie przewodów elektrycznych 2 cylindra.
  
 
Cytat:
2007-09-23 20:00:51, croma1 pisze:
Witam. Jesli nie masz problemów z praca silnika na benzynie to masz jedynie problem z instalacją gazową .

= Benzyna OK

Z tego co przeczytałem to ASO chce cię naciagnąć na koszty.

= Też się domyśliłem - wydało mi się śmieszne HI

na poczatek żądaj zmiany kompa gazowego . w drugiej kolejności zmiany wtryskiwacza 2 cylindra.

= Z tego co mówiono mi to niema wtrysków gazu jak w GSI Koltec tylko "Gwizdki" EGI Koltek to nie to samo co GSI Koltec


i oczywiscie przewodów elektrycznych 2 cylindra.

= Ten silnik Z10XE nie ma przewodów tylko cewki bezpośrednie na świece

egi
egi2





[ wiadomość edytowana przez: jozerak dnia 2007-09-23 20:15:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: jozerak dnia 2007-09-23 20:41:25 ]
  
 
Witam.
Właśnie o te gwizdki chodzi. tam w tych gwizdkach sa membranki i one niekiedy po prostu strzelaja. ale mozesz takze miec problem z instalacja elektryczna kompa gazowego.
  
 
Jwszcze raz.
Przyszło mio do głowy ,że taki problem może wystepować przy puszczajacym wtryskiwaczu 2 cylindra ale benzynowym.
Zdarzały mi sie takie przypadki
  
 
Nadal jest to samo mam adres serwisu koltec czy oni podołają niedomagań w moim aucie ?

proszę o opinanie ?

32-086 WĘGRZCE K / KRAKOWA ul.C-6 nr.3
tel.+48 (12)285-83-01
tel/fax+48(12)285-73-40

  
 
Widzę że temat został bez zakończenia, więc dorzucę prowdopodobna przyczynę niesprawności. W instalacji Koltec EGI najczęstszą przyczyną wypadania zapłonów jest uszkodzenie elementów uszczelniających rozdzielacza lub zanieczyszczenie rozdzielacza. Komplety naprawcze można kupić np. na www.kuk.biz.pl. sklep z częściami do Koltec. Warto też zajrzeć na stronę www.koltec.implesite.pl, gdzie można zapisać się na bezpłatny poradnik: naprawiam i serwisuję instalację LPG Koltec Necam
  
 
Dziękuje za POMOC w n/w kwestii !

Ale autko uległo poważnemu wypadkowi prawie 3 lata wstecz , zostało skasowane

Teraz mogę zamknąć temat .

Ale użytkownikom tej instalacji borykającymi się z problemami się przydadzą n/w informacje .



[ wiadomość edytowana przez: jozerak dnia 2011-08-19 22:45:43 ]