Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-08-30 16:41:14 Moze kiepskie paliwko masz, lub czujnik spalania stukowego cos nawala. |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-08-30 23:24:42 Z tego co napisałeś poluzawły ci się kolektory lub osłona katalizatora wtedy wydaje się ze z silnika dzwoni przy 1500-1800 są silne wibracje powyżej jest inny rezonans i nie koniecznie moze być słychać.
No chyba że piszesz o spalaniu stukowym - zatankuj Vpower 98 i zobacz czy przechodzi. |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-08-31 10:28:44 Jak masz luzy na kolektorach wydechowych to moze mocy ubywać jak są przedmuchy. Z tego co przeczytałem bardziej pisałeś o jakiś wibracjach niż spalaniu stukowym - które brzmi jak diesel po prostu takie duk duk duk.
"w silniku i dlatego objawia się to brakiem przyspieszenia. Czy dobrze myślę? " Bo do silnika może lecieć powietrze przez te nieszczelnosci co drastyznie ogranicza moc. Wez pecika jedz gdzies na parking/garaz ogrodzony bez wiatru i dmuchaj na silnik dymem wszystko zobaczysz jak na dłoni ![]() "Jak delikatnie dodaję gazu to nic nie hałasuje przy tym zakresie. " "jakby samochód nie mógł przyspieszyć (im wyższy bieg, tym bardziej jest to odczuwalne i dochodzące dzwieki głośniejsze). " Cieżko stwierdzić co to moze być - hałasowac moze nawet rozrząd, jakieś łożyska. A hałasuje tak też na postoju czy tylko podczas jazdy - bo jak podczas jazdy to winne mogą być sprzęgło, skrzynia itp... Jeżeli chcesz dmuchać na zimno pojedz do mechanika i niech on ci to obada. |
![]() Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2007-09-04 00:48:06 "Spalanie stukowe
Chc±c wyja¶nic poszczególne etapy tuningu (i nie tylko) silników spalinowych najpierw powinno się zrozumieć (chociaż troche) zasady ich działania i procesy w nich zachodz±ce. Postaram się wyja¶nić przebieg i skutki "nienormalnych" rodzajów spalania w silnikach benzynowych (wła¶ciwie powinno się je okre¶lać silnikami o zapłonie iskrowym, bo dotyczy to też silników zasilanych gazem i często dwupaliwowych - to juz inna bajka...). Jest ono głównym zagrożeniem dla silników, w których zwiększono stopień sprężania, przyspieszono wyprzedzenie zapłonu i zainstalowano systemy doładowania. Pierwsza czę¶ć opisuje sam proces, bez większego wgłębiania się w jego przyczyny (np. opisane powyżej modyfikacje), o czym będzie póĄniej (mam tak± nadzieję). Spalanie stukowe przebiega bardzo szybko, dużo szybciej niż normalne. Podczas spalania normalnego prędko¶ć rozprzestrzeniania się płomienia wynosi 20-40 m/s, a w czę¶ci mieszanki, w której występuje samozapłon osi±ga 300 do 1000 m/s. Gwałtowne spalanie powoduje miejscowy wzrost temperatury i ci¶nienia. Zjawisko to rozprzestrzenia się na cał± komorę spalania w postaci fali uderzeniowej o prędko¶ci 1500 do 2500 m/s, czyli znacznie większej od prędko¶ci dĄwięku! Fala ta przemieszcza się z jednego końca komory w drugi powoduj±c drgania całej masy gazu. Przy większej intensywno¶ci spalanie stukowe bywa nazywane detonacyjnym, ponieważ toważyszy mu efekt akustyczny w postaci metalicznego dĄwięku, spowodowany wibracjami elementów komory spalania (¶cianek, zaworów). Podczas tego typu spalania w wyniku gwałtownego wywi±zania ciepła maksymalna temperatura spalin jest o 300 st. C wyższa niż podczas spalania normalnego. Skutki tego nie należ± do rzeczy przyjemnych. Powoduje ono przeci±żenie cieplne (przegrzanie) tłoków, zaworów, elektrod ¶wiec zapłonowych itp. Nadmierny wzrost temperatury tłoka może spowodować nadtopienie jego denka i bocznej krawędzi, co z kolei prowadzi do zakleszczania i często połamania pier¶cieni tłokowych. Gwałtowny wzrost ci¶nienia i jego wahania wywołane drganiami masy gazów wewn±trz komory spalania powoduj± duże obci±żenia (uderzenia), które mog± powodować uszkodzenia wału korbowego (zwłaszcza jego łożysk). Na skutek Intensywnego odprowadzania ciepła z cylindra, wzrostu strat mechanicznych oraz niecałkowitego spalania mieszanki maleje sprawno¶ć ogólna i moc silnika. Czyli po prostu nie do¶ć, że Ąle maszyna ci±gnie to jeszcze j± szlag trafi... Spalanie stukowe pojawia się zawsze po spaleniu w zwykly sposób mniejszej lub większej czę¶ci sprężonej mieszanki palnej w cylindrze. Gdy płomień rozprzestrzenia się zbyt wolno, objęto¶ć pal±cej się czę¶ci mieszanki ro¶nie gwałtownie sprężaj±c pozostał±, nie zapalon± jeszcze mieszankę. Powoduje to wzrost temperatury i gwałtowny samozapłon pozostałej mieszanki (zamiast normalnego zapalania się jej od czoła płomienia). Na szczę¶cie to spalanie obejmuje zaledwie kilka procent komory spalania i nie jest wyczuwalne i w zasadzie nie jest szkodliwe dla silnika. W wyniku przegrzania silnika wskutek spalania detonacyjnego (lub innych przyczyn) może wyst±pić tzw. zapłon powierzchniowy. Jest to zjawisko powstawania dodatkowego Ąródła zapłonu w postaci dowolnego gor±cego miejsca w komorze spalania przed dotarciem tam czoła płomienia wywołanego iskr± elektryczn±. Powstaj±cy przy tym płomień rozprzestrzenia się z normaln± prędko¶ci±. Przyczynami zapłonu powierzchniowego mog± być: zbyt wysoka temperatura czę¶ci metalowych (złę chłodzenie) lub żarz±ce się w niej osady. Zapłon powierzchniowy występuj±cy przed zapłonem mieszanki od ¶wiecy często jest przyczyn± spalania stukowego. Zjawiska występuj±ce w cylindrze s± w tym przypadku podobne do tych, które występuj± przy zbyt dużym k±cie wyprzedzenia zapłonu (ale o tym w innym artykule), niestety towarzysz±cych im stuków nie da się zlikwidować opóĄniaj±c zapłon. Spalanie detonacyjne i zapłon powierzchniowy mieszanki nie wykluczaj± się wzajemnie. Powtarzaj±cy się przedwczesny zapłon mieszanki w odpowiednich warunkach może przerodzić się w spalanie detonacyjne, a dłuższe spalanie detonacyjne może powodować samozapłon". |