Tical - Łada 2107 racing / rally

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Jako ze nic ostatnio sie ciekawego na forum nie dzieje to postanowilem sie pochwalic (chociaz nie wiem czy jest czym ) jak ida prace z przebudowa Mojej 7ki .Temat bede odswiezal wraz z postepem prac .




















[ wiadomość edytowana przez: Tical dnia 2007-08-24 00:26:36 ]
  
 
No no ambitnie.... ja jeszcze za cięcie i spawanie się nie biorę, ale kto wie może kiedyś. A z silnikiem coś robisz??

DEx
  
 
Zanim do silnika dojde to jeszcze zajmie troche Narazie czesci zbieram .W ogolnym zarysie silnik : 1.6 short rod, walek Havassy 316 asymetryczny, 4 gazniki motocyklowe keihin ,obrobiona glowica i zawory ,lekkie korby,zamach ,wydech 4w1 policzony pod walek . ..i takie tam rozne...okaze sie przy skladaniu

4x40mm z aktywna zwezka venturiego :
  
 
Jeżeli moge doradzić - zamiast budowac short-roda na bazie 1,3 to kup zwykłe 1,5 i rozwierć na 1,6 - mniej kombinowania a o trwałość będzie lepsza
  
 
Rozwijając myśl Andrzeja - jak zamierzasz usyzkać zadowolającą wytrzymałość skróconych korbowodów shortrod w wyczynowym silniku? A może dasz jakieś inne niemodyfikowane podpasowane od innego modelu samochodu? Wiadomo że skracane ładowskie są słabe.
  
 
Wiec short rod z kilku powodow :

-duzo latwiej uzyskac stopien sprezania jaki mnie interesuje
-korbowody beda wytrzymalsze...korby od fiatowskiego DOHCa ..krotsze,lzejsze i wytrzymalsze
-cylindry bede mogl rozwiercic do 82-83mm a w 1,5->1.6 juz nie
-lzejszy rozrzad z mniejsza bezwladnoscia
  
 
A wiuesz dokładnie z jkaiego fiata 1.6? Bo zdaje się że było kolka. Co ma za znaczenie max dopuszczalna średnica rozwiertu do korb? p[rzy 1.3/1.6 masz 79 a skad twiersdzisz zę 83 będize wystarczająco trwałe przy korbach z fiata jeśli głownym słabym ogniwem będize stary ruski blok w którym przy 83mm śr tłoka ścianki między cyl będą grube jak nie wiem 2mm?? nigdy w sumie nie widiząłem ale z artów twierdze że ta odl będize malutka.
  
 
Glownym powodem dla jakiego chce zastosowac short roda jest uzyskanie stopnia sprezania 11,5-12:1 ktorego poprostu nie osiagne w 1,5->1,6 bez kombinacji ....szczerze to napewno nie bede rozwiercal bloku bo chce byc w klasie do 1600...takie ot dywagacje 1.5>1.6 jest juz mocno rozwiercony a daje rade w vftsach ...wiec podejrzewam ze rozwiercajac 1.3 o te 3-4mm tez nic sie nie stanie...zreszta...zawsze mozna wstawic tuleje na wiekszy wymiar

Tak...wiem z ktorego...byly chyba 2 rodzaje 1.6

[ wiadomość edytowana przez: Tical dnia 2007-08-24 22:59:21 ]
  
 
ty wiesz co
  
 
No piekna robota przy budzie-szkoda tylko ze skryznia tak wisi-oby walu nie popsula.
Te wzmocnienia amorow-tego mi brakuje
Proponuje odrazu podwojny stabilizator na przod-jak widzialem w prawdziwym vfts w wilnie.
A co do gazonow- to hmm-widzialem gdzies taka lade- ale dysze trzeba dobrac odpowiednie bo zamordujesz silnik
A poza tym, od jakiej poj byly te gazony ?
  
 
a co do cr to blok splanuj na rowno z tlokami, i glowice dosyc sporo- a przy plaskich tlokach bedzie nalezyte cr
  
 
Cytat:
2007-08-25 23:00:30, Krzysztof-Fleszer pisze:
A co do gazonow- to hmm-widzialem gdzies taka lade- ale dysze trzeba dobrac odpowiednie bo zamordujesz silnik A poza tym, od jakiej poj byly te gazony ?


ja mysle ze Tical doskonale wie co robi a w budowaniu rajdowki przyjemnosci nie sprawia podazanie utartymi schematami (czyt. weber 40/45, standardowa konfiguracja etc etc etc) tylko wytyczanie nowych sciezek i dazenie do ich doskonalenia taka drobna uwaga ode mnie
  
 
Cytat:
2007-08-25 23:00:30, Krzysztof-Fleszer pisze:
No piekna robota przy budzie-szkoda tylko ze skryznia tak wisi-oby walu nie popsula. Te wzmocnienia amorow-tego mi brakuje Proponuje odrazu podwojny stabilizator na przod-jak widzialem w prawdziwym vfts w wilnie. A co do gazonow- to hmm-widzialem gdzies taka lade- ale dysze trzeba dobrac odpowiednie bo zamordujesz silnik A poza tym, od jakiej poj byly te gazony ?



Wiem ze wszystko trzeba zestroic tak zeby AFR bylo odpowiednie...moze nie trzeba bedzie zmieniac dysz...wszystko okaze sie przy strojeniu i pomiarach...gazniki sa od 1.1

Jesli splanuje blok na rowno z tlokami i glowice dosc sporo..to prawdopodobnie na tym walku moge miec mozliwosc spotkania sie tloku z zaworami...zreszta zeby ostro planowac glowice to trzeba nadspawywac wzmocnienia i podbijac kanaly wodne zeby sie nie zapadala

Skrzynia sobie juz wyjechala razem z mostem

Zaczalem wzmacniac most :


Dyfer okazalo sie 4,1 ...szkoda ze nie 4,3...ale i tak nie jest najgorzej

[ wiadomość edytowana przez: Tical dnia 2007-08-26 02:13:49 ]
  
 
Wytyczanie nowych tredow - ok- widzialem sam lade na gazonach z motocykla. Z tym ze o ile sa tabele do weberow i dellorto-dotyczace numerow dysz i ich srednic otworow, to do motocyklowych raczej watpie.
I o ile da sie kupic rozne dysze i gardziele do gaznikow dellorto/weber - to do motocyklowych nie bardzo.(nie mowie o oryginalnych/seryjnych)
Wiec to bedzie ciezka sprawa.
Ale widze ze podejscie do auta profesjonalne-dobrze ze rodzi sie kolejna rajdowka.
  
 
Hej Tical !
Zauwałyłem własnie ,że naszego parkingu zniknęła Twoja siódemka Widzę,że ujeżdzasz teraz samarkę.
super robota!!!!
No to niedługo...może i moja i Twoja staną znów koło siebie tylko troszke odmienione
Paweł
  
 
No tak...teraz sie woze samarka...ale moja 7ka mi sie lepiej jezdzi
Tak...troszke ulepszone z mocniejszymi silnikami ...a jaki kolor bedzie teraz miala 3ka ?
  
 
Nowe czesci do silnika

Swiezutki Havassy Motorsport prosto z Wegier (dzieki 3zer )


316/304


Korby FIAT 1.6 DOHC...jeszcze seryjne


Pasek


Nowe panewki na wal + korby






Blok po szlifie + honowaniu, planowany


Komplet nowych gorzyc 79,66mm


Sa narazie na lekkich korbach lady ale pojda na lekkie korby z dohca




Nakladki na pedaly

  
 
czemu polowa z tych czesci jest z mojego garazu?
  
 
Nowe tajle















  
 
Nie widac fotek. Dawaj na imageshack.us bo fotosik jest do kitu