Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-09-03 02:21:13 No właśnie!
Jak z tym jest. Jaki fabrycznie był montowany tylny most do tej wersji (silnik fiata)? Wiem, że Olaf podawał 41:10 (4,1), ale wierzyć mi się nie chce bo: 1. to wersja przełożenia modeli OBRSO (czy jakoś tak ![]() 2. silnik 2.0 forda o mniejszej mocy (105 KM w stosunku do 112 KM) i mniej korzystnej charakterystyce momentu obrotowego (157 Nm przy 4000 RPM w stosunku 159 Nm przy 3000 RPM we fiacie) współpracował z przełożeniem 43:11 (3,91), czyli dłuższym. 3. osobiście posiadałem Poldisza z takim silnikiem (2.0 DOHC) i mostem 41:10 i było znaczne przekorczenie możliwości półosiek - bardzo łatwo się ukręcały (moje tempo: 2 / m-c), a o łatwości przekręcenia silnika już nie wspominam. Na 3 trzecim biegu przy takiej konfiguracji zabuksować kołami nie był wielki problem. 4. przełożenie przekładni głównej we fiacie 132 (masą niewiele się różniącą: PN-1160 kg, F132-1140 kg) wynosi: 41:11 czyli 3,73 - baaaardzo długie przełożenie w stosunku do 41:10. Więc konkludując: wydaje się przełożenie wynosiło co najmniej 43:11. A Was, drodzy Klubowicze, proszę o podanie wiarygodnych danych na ten temat. I jeśli podajecie taki "pewniak" to podajcie też żródło informacji. Będę wszystkim wdzięczny. |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2002-09-03 14:04:22 W literaturze na temat napraw Poloneza niema nic na temat jakie były stosowane tylne mosty w polonezie z silnikiem Fiata (2.0), ale wydaje mi się iż powinno być takie przełożenie jak we Fiacie czyli 41/11. ![]() |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-09-06 23:07:46 A może w taj litaraturze są gdzieś podane numery nadwozia - oznaczjaące wersję tego modelu.
Chodzi o ciąg znaków: np B01CBH - oznacza wersję z kierownicą po lewej stronie z silnikiem 1.6 i mostem 43/11 (pełny numer: SUPB01CBHXXX...-numer seryjny) więc intersują mnie tylko trzy literki z numeru nadwozia oryginalnego Poloneza 2000: SUPB01??? Jeśli ktoś ma takie dane to niech je zapoda na ten post. |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-09-18 23:37:04 Jeśli masz oryginalny model PN 2.0 to wniosek z tego taki, że:
EC - to symbol silnika 2000 DOHC nadany przez FSO w numeracji VIN, F - to przełożenie 41:10 a jednak ![]() ![]() ![]() W takim razie wszystko jasne ![]() Powiedz no Olaf dla pewności czy masz autentyczny, fabryczny oryginał. PLISSSSSSSSS |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-09-19 12:38:23 Olaf ma rzeźbę. |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-09-22 00:05:05 A to pech, a już się tak podjarałem ![]() W takim razie czekam dalej na wieści. |
![]() loco Polonez Kombi Wrocław | 2002-09-22 12:49:06 Na przełomie lat 80 i 90-tych wydano cykl książek "Dane technicze i regulacyjne ...." (dokładnie nie pamiętam) i tam podają przełożenie przekładni głównej Poloneza 2000 jako 4,1. |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-09-22 16:25:53 Dzięki loco !!!!!!
I tak proszę państwa: OGŁASZAM WSZEM I WOBEC, ŻE SERYJNY POLONEZ 2000 MIAŁ PRZEŁOŻENIE TYLNEGO MOSTU 41:10. Ale jednak takiej konfiguracji nie polecam - mówię to zwłasnego doświadczenia. Dane na podstawie starej książki Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, w której były - NA SZCZĘSCIE - podane wartości tak interesujących mnie danych. I faktycznie - także z tego fragmentu tej książeczki - wynika, że faktycznie stare poldki z pięciobiegową skrzynką, miały tylny most 43:10. Osobiście powiem, że jest on zajefajny - V max dla silnika AB wynosiła 160 km/h, dla silnika AA - 155km/h i przyspieszenia były o sekundeczkę lepsze ![]() ![]() ![]() ![]() Dlatego zaraz wysyłam, GDA "Tabelki" z uwzględnieniem tych zmian. I jeszcze jedno, a propo właściwych przełożeń do PN. Jak wiadomo, przełożenia 41:10 dla 1500 i 43:11 dla 1600 są trochę przydługawe, co wynikało z chęci obniżenia zużycia paliwa i zmniejszenia obciążeń jednostki napędowej, której stara konstrukcja, sprawiała, że silniki szybko trzeba było remontować. Wydaje mi się, że kompromisem pomiędzy żywotnością jednostki napędowej a osiągami, stosowanie takich wariantów mogę jak najbardziej polecić: 1500 - 43:10 1600 - 41:10 dla fiatowskich silników DOHC 1600 - 41:10 lub 43:11 ze wskazaniem na 41:10 - silnik ten osiąga max moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm 1800 - 43:11 lub 41:11 ze wskazaniem na 43:11 (no... chyba, że po tuningu ![]() 2000 - 43:11 lub 41:11 ze wskazaniem na 41:11 dla silnika fordowskiego 2000 - 43:11 lub 41:11 Pozostałe silniki (1,4 i 1,9) mają dobrane przełożenia właściwie. |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-09-22 17:30:25 Olaf: to w koncu jak: Twoj Polonez 2.0 mial silnik 2000 fabrycznie, czy wstawiony potem?
Jezeli ma jak piszesz SUPB01ECF... to wyglada na fabryczny. EC silnik Fiat 2000, F most 4,1. BTW: silniki Forda 2.0 mialy oznaczenie w VIN: EH. Natomiast most jako K, czyli w sumie SUPB01EHK... . Pytanie wiec, dlaczego most byl K, skoro przelozenie bylo 3,9 (oznaczany jako H) ??? Oto jest pytanie. Pozdrowka Adamus |
eiden FSO Polonez Caro 1.4 ... Gdańsk | 2002-09-26 09:15:50 To ja tak przy okazji mam pytanie w temacie.
Czy wsadzenie do 1.4 mostu od 1.6 to dobry pomysł? Jakie będą skutki uboczne? eiden |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-09-27 16:11:21 Prośba do wszystkich
Mam dylemat jaki wstawić most do swojego potworka, czy wstawić standardowy od 1.6 czy wstawić od 132. Uprzejmie proszę o doradztwo. Pilne bo jutro muszę dać odpowiedz. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-09-27 16:13:52 podłużnicę pospawałeś? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-09-27 16:33:17
Ma się rozumieć. ![]() ![]() |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-09-27 16:54:03
No to jak poradzicie czy nie ??????? |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-09-27 16:57:14
Moim zdaniem, dobry most od 1.6 powinien starczyć, ale to jest moje zdanie |
automatic | 2004-09-27 17:46:12 x [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 10:38:50 ] |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-09-27 18:20:19
styl jazdy sportowy, ogumienie 185/13 (w przyszłości 195/14), moc no jak 2.0 na gaźniku. |