| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawkier Wrocławq | 2005-12-15 10:29:03 wlasnie sie zastanawiam nad zakupem oponek no i jedna z opcji jest opona bierznikowana, tu jest link do allegro oponki bierznikowane aukcja z opisem przeczytajcie i zapodajcie co o tym myslicie |
jamilko Escort 1.6 16V Kombi Warszawa | 2005-12-15 10:32:46 Zapomnij o tym, dobrze Ci radze. Te opony sa duzo ciezsze od tych fabrycznych. Poza tym bardzo czesto sie zdarza, ze odczuwa sie tzw "bicie" na kierownicy. Lepiej dolozyc i kupic nowe - normalne opony. |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2005-12-15 10:59:28 Ja w poprzednim aucie smigalem cala zime na bieznikach i nic sie nie dzialo. Opona jak kazda inna. |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2005-12-15 11:23:37 |
Adrian-Gawan Omega Klenica | 2005-12-15 11:36:47 te opony to shit i nic wiecej kiedys jak jeszcze nie mialem prawka to ojciec kupowal takie i pewnego razu mu caly bierznik odpadl stanowcze nie !! |
-Ed- Escort 1,8 16V Ghia Kartuzy | 2005-12-15 14:06:05 zaoszczędzisz tylko pozornie bo szybko je wyżucisz, szkoda kasy, miałem nalewki nie polecam
początkowo było tak ,po jakimś czasie |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2005-12-16 01:38:26 "CHYTRY 2 razy TRACI",,, na kolejnej wymianie, montazu, no i nie wspomne o nerwach |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-12-16 07:30:39 znam kolesia, któremu przy prędkości 130 zaczął odpadac bieżnik w takiej oponie... |
misiolino ![]() Opel Signum prawie f ... Miasto Soli Wieliczka | 2005-12-16 07:48:40 Opony bieżnikowane są dobre do traktora. A tak poważniej to bieżnikowanie opon to wynalazek czasów, w których kupno nowej było o wiele wiele droższe niż takiej bieżnikowanej. Teraz jest taki wybór i konkurencja, że raczej nie ma się co pakować w takie opony. Nie oszukujmy sie przy większych prędkościach takie opony potrafią zaskoczyć. Zresztą dawniej jak były popularne takie opony jeździliśmy z dużo mniejszymi prędkościami. Jak ktoś jechał powyżej 100 km/h to już jechał bardzo szybko. Teraz ta prędkość to norma a i większe prędkości nie są rzadkością
Podsumowując: bieżnikowanym oponom mówimy stanowczo NIE !!! |
Arturek Sympatyk FEFK Escort kombi Kraków | 2005-12-16 10:19:56 Witam
W którejś gazecie (Motor albo AutoŚwiat) robili test i odradzają: - niewiadomą jest opona która była bieżnikowana - nie trzymają indeksu prędkości - wczesniej się rozpadają - ja w dużym fiacie miałem bieżnikowaną i z powodu grubszej gumy (masz jednak inną strukturę niż oryginał) przegrzała się dętka i rozleciała - żeby nie zajmować miejsca nie rozwiajam tego tematu - jeśli już do dla bezpieczeństwa zakładać tylko na tył. ZAPOMNIJ O POMYŚLE Z BIEŻNIKOWANYMI pozdrawiam |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-12-16 11:52:34 ZAPOMNIJ!!!
Kupiełem swojego essiego na bieżnikowanych oponach zimowych i takie mi zostały. Latem poruszałem się na uniroyalach. Teraz zmieniłem znowu na zimowe bieznikowane i ciezki szok. Opony sa podatne na ugiecia boczne. Nie tlumia nierownosci. Auto podskakuje twardawo. Do tego przy wiekszych predkosciach 130-140-150km/h zaczyna sie mocna bicie. Ile pociagnie zawieszenie, lozyska, maglownica? Wydaje mi sie, ze to pozorna oszczednosc, kupowac takie opony. Mimo, ze Kola sa wywazone, opony wizualnie w stanie idealnym. A jednak cos nie gra. Niekorzystne efekty pojawily sie natychmiast po zmianie z letnich markowych, na zimowe bieznikowane. Sama mieszanka gumy uzyta w bieżnikowanych jest u mnie dużo bardziej miekka od firmowych zimowek. W sniegu mozna sie poruszac fantastycznie. Na suchym natomiast, nawet przy bardzo niskiej temperaturze zawsze mam pisk opon jak mocniej hamuje. Wejscie szybsze w zakret konczy sie tym, ze pewnym momencie zaczyna sie plyniecie, jakbym wpadl w kaluze, albo na fragment lodu. Opona trzyma, a po chwili staje sie sliska i uslizg na suchej nawierzchni, nawet przy dodatnich temperaturach. Cholernie jest to zdradliwe i nieprzyjemne! Osobiscie odradzam, opona to nie tylko guma, ale tez szkielet wewnetrzny. On tez sie zuzywa. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2005-12-16 14:47:05 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-12-16 18:16:24 mialem w escorcie bieznikowane zimy i przejezdzilem na nich 2 sezony.Wszystko ok ,nic sie nie dzialo a lepiej sie trzymaly niz fuldy. |
Darecki Land Rover Discovery ... gdzieś w Polsce | 2005-12-16 19:07:57 nigdy nie miałem, ale nie ryzykował bym. Kup lepiej najtańsze nowe i unikniesz loterii |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-12-16 20:00:59 Jeśli jest się bardzo świadomym użytkownikiem takich opon bieżnikowanych, to nie ma problemu. Na śniegu i w błocie posniegowym są rewelacyjne. I do tych 110 jezdzi się na nich bez problemu na suchej nawierzchni. Za to przy hamowaniu, albo na lukach szybko wpadają w poślizg. No i kiepski komfort oferują, jeśli chodzi o tłumienie nierówności i uginanie się boczne opony. Wybór należy do ciebie.
Ja w każdym razie, na następną zime kupie juz normalne, porządne zimowki. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2005-12-16 20:01:54 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-12-16 20:10:03 Moje zdanie jest takie,ze z bieznikowanymi jest jak z "nowymi" jedne sa ok a jedne nie.Co do uginania sie i komfortu - przeciez one sa robione na roznych karkasach - przeciez to moze byc nawet good year wiec poprostu jest roznie ![]() |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2005-12-16 20:19:06 Ja juz 4 rok jade na bieżnikowanych zimówkach i jest git, auto trzyma sie elegancko drogi (o ile moze sie wogole trzymac na sniegu) przynajmniej o wiele lepiej niz na letnich. A co do samej opony to ja polecam. Bieżnik mi jakos nie odpada i sie nie kruszy. A swoja droga to ponad 160km/h juz wytrzymal |