Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-09-06 13:38:41 Kombi:
długość "uber alles"( ![]() szerokość (j.w) 1960mm wysokość (j.w) 1545mm |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2007-09-06 14:21:44 Poszukaj na stronie AutoŚwiata. Poczytaj artykuły o Omedze. Kiedyś było porównanie do Mondeo Kombi i C5 Kombi. Tam były dokładne wymiary bagażnika Omy C (czyli B). |
![]() admeen LOB MEMBER już nie hybrid :) Gdańsk/Elbląg | 2007-09-06 16:24:41 ![]() Zdjecie zapozyczylem sobie z allegro, jako poglad na calosc. Wymiary z B Caravan (bez zaglowkow z tylu). Szerokosc: Na "wejsciu": 125 cm Miedzy nadkolami: 110 cm Miedzy drzwiami (po zlozeniu kanapy): 140 cm Dlugosc: Po zlozeniu kanapy: 195 cm (do konca oparcia) Wysokosc: Na "wejsciu": 82 cm (na srodku) [ wiadomość edytowana przez: admeen dnia 2007-09-06 16:31:48 ] [ wiadomość edytowana przez: admeen dnia 2007-09-06 16:34:19 ] |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2007-09-06 16:55:21 Super! Dzieki. Moze warto wrzucic jako porada? Dlugosc wnetrza 195cm jest po zlozeniu foteli? Jesli tak to jaka jest bez skladania? Pewnie gdzies ok 140-150. |
![]() admeen LOB MEMBER już nie hybrid :) Gdańsk/Elbląg | 2007-09-06 17:29:54 Wymiary
Edytowac posta nie moglem, dlatego wklejam linka z dokladniejszymi wymiarami. Szerokosc: Na "wejsciu": 125 cm Miedzy szynami na rolete: 120 cm Miedzy nadkolami: 110 cm Miedzy drzwiami (po zlozeniu kanapy): 140 cm Dlugosc: Do kanapy: 115 cm Po zlozeniu kanapy: 195 cm (do konca oparcia) / 215 cm (do fotela; fotel max. przesuniety do przodu) Wysokosc: Na "wejsciu": 82 cm (na srodku) |
![]() czacha Omega B EDITION 100 ... WLKP | 2007-09-07 09:49:17 a wie ktoś jak mierzyć szerokość wnętrza? w wielu testach aut podaje się szerokość wnętrza przód oraz tył, ale na jakiej wysokości mierzy się??
czy w najwęższym , czy najszerszym??? |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2007-09-07 10:39:30 Tego nie wiem, ale porownujac dane Omegi i to co pisza np o Octavii wychodzi, ze ta druga ma prawie taki bagaznik jak Omega!! Mysle wiec, ze firmy licza tak, zeby wynik byl jak najlepszy, a tu kolega po prostu zmierzyl praktycznie. Tylko, ze np Octavia ma 32 cm od podlogi bagaznika do linii okien, a to prawie polowe mniej niz ja mam u siebie w Vectrze liftback!
Czy posiadacze V6 moga cos powiedziec o swoch silnikach? Jak byscie porownali uzytkowanie do np silnikow 2.0 lub 2.2? Ja mam w Vectrze 2.0 i jak na razie (tfu, tfu) wymienilem czujnik walkow rozrzadu (sam - koszt ok 100zl czesci), olej (5l oleju i 10zl za filtr), filtr powietrza (ok 20zl) i uszczelke pod pokwywa klawiatury (ok 100zl). Niestety olej wycieka mi lekko z silnika i chyba lozysko sprzegla zaczyna wyc (tylko czasami) wiec szukam czegos innego. W silnikach V6 boje sie kosztow samego uzytkowania (oleje, filtry, plyny, paski itp) oraz trudnosci w wykonaniu serwisu czy napraw. Np takie rzeczy jak potrzeba rozkrecenia wycieraczek, zeby wymienic przewody WN. W 2.0 w Omedze mamy sa mniej dostepne niz u mnie w Vectrze (silnik poprzecznie), ale dalo sie wymienic, bez wiekszych problemow. Jak wiec patrzycie na to. Czy rzeczywiscie jest wiecej zabawy i duzo spraw trzeba zlecac mechanikow czy nie jest to duzo wiekszy problem w porownaniu do mniejszych rzedowek? |
profil-usunięty | 2007-09-07 10:56:16
![]()
A jeżeli zamierzasz użytkować auto normalnie, to nieco trudniejszy dostęp do niektórych elementów niż w R4 nie jest wg mnie żadnym argumentem przeciwko - nie oszukujmy się - dużo lepszemu silnikowi pod tak ciężką budę. Koszty części eksploatacyjnych do V6 są niewiele większe niż do R4. |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2007-09-07 11:27:48 Ad 1. Przeciez napisalem to ironicznie i wiem, ze Octavia jest o jakies 2 klasy nizej niz Omega, ale chodzi mi o wlasnoreczne mierzenie, a wymiary podane przez producenta. Producent mierzy tak, zeby klient sie cieszyl ogromnym bagaznikiem.
Ad 2. nie zrozum mnie zle i wcale nic takiego nie napisalem. Wymieniam wszystko kiedy wymaga tego przebieg. Zgadzam sie tez, ze te silniki sa lepsze do tych aut. Nie mialem jednak nigdy praktycznej stycznosci z Omega z silnikiem V6 i po prostu boje sie, ze proste i niedrogie czynnosci beda drogie i pracochlonne w V6. Brat ma Audi A6 2.6 i swiece kosztuja go kilkadziesiat zl za sztuke. Kable tez kosztowaly go jakies spore sumy (chyba 300zl). W nowszej A6 wymiana rozrzadu to kilkanascie godzin pracy. Same swiece to rozkrecenie pol silnika (dwukrotnie wieksza zabawa bo ma gaz). Kiedys jak narzekal na ogromne koszty i pracochlonnosc napraw i serwis to mu mechanik powiedzial, ze Audi jest zrobione wg zasady: "Jesli Cie stac na zakup A6 to musisz byc gotowy na ponoszenie takich kosztow"... Ja wole rozsadniejsze koszty uzytkowania. Nie spodziewam sie od V6 tych samych kosztow uzytkowania jak R4, ale zadalem pytanie czy uzytkowanie nie obfituje w rozne drogie udziwnienia. Nie chce sie przekonac po zakupie, ze koszty sa dwukrotnie wieksze od rzedowki, bo to dla mnie duzo. Napiszcie wiec ile oleju i pynu wlewacie, ile kosztuja swiece przewody i inne materialy eksploatacyjne oraz ile koszture rozrzad? Czy V6 2.6 i 3.2 nie maja juz tylko lancuszka zamiast paska? |
profil-usunięty | 2007-09-07 11:45:43
Wymiana świec trwa moment, przewodów jakieś 30min, rozrządu ok. 2h. Dłużej niż w R4 ale tragedii nie ma.
edit: ot choćby tutaj [ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2007-09-07 11:48:26 ] |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2007-09-07 11:53:07 Dzieki wielkie. No coz, przewody tyle ile u mojego brata, ale tez tyle ile do mojego starego Fiata Tipo ![]() Poza tym poszukam na forum na temat tych silnikow. Jesli to nie problem to jaki silnik jest najbardziej polecany: 2.5, 2.6, 3.0 czy 3.2? Oczywiscie z uwagi na moje skapstwo gaz to podstawa wiec czy ktos zna dobrych gazownikow w Lubuskim, Zachodniopomorskim lub Wielkopolska? Brat robil gaz w swojej Audi w Gorzowie, ale do tej pory udalo im sie go kilka razy regulowac, zmienic dysze i dalej gasnie bez powodu... |
gumbas-66 LOB MEMBER AUDIIIIIIIIIII warszawa | 2007-09-07 18:09:41 W kombiaku wygodnie wysypiają sie dwie osoby, a i bzykać się można na PRAWIE wszystkie sposoby ! Przetestowane ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-09-08 21:37:52
potwierdzam w 100%... kiedys na rajdzie elmotu przekimalem w moim carawanie... mam 183 i normalnie rozporostowywalem nogi i bylo bardzo wygodnie ![]() choc jeszcze zadnej nie "bzyknalem" w klusce ![]() ![]() ![]() |
gumbas-66 LOB MEMBER AUDIIIIIIIIIII warszawa | 2007-09-08 21:40:56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-09-08 21:46:44
czekam, czekam i qurcze zadnej kandydatki doczekac sie nie moge ![]() ![]() ![]() |
mkaminski100 Focus Basingstoke | 2007-09-09 23:23:21 Zmierzyłem w porównaniu do Vectry...bez porównania. Dzieci można płodzić ![]() Jeszcze jedno pytanie. Rozglądam się za silnikiem 2.2 i każdy jaki znalazłem w Omedze wyglądem łudząco przypomina silnik 2.0 16V (X20XEV). Jest to o tyle dziwne, że silnik 2.2 w Vectrze wygląda zupełnie inaczej niż X20XEV. Czy to te same silniki? Załączam zdjęcia. Zawsze wydawało mi się, ze ktoś ma 2.0 i sie pomylił, ale nie znalazłem jeszcze Omegi z silnikiem 2.2 wyglądającym inaczej od 2.0 No i drugie pytanie. Jak oceniacie te silniki? Chodzi mi o usterkowość i ceny części zamiennych. Poniżej zdjęcia: silnik 2.2 Vectra ![]() Silnik 2.2 Omega ![]() [ wiadomość edytowana przez: mkaminski100 dnia 2007-09-09 23:26:14 ] |