MotoNews.pl
  

[126] pęknięte koło pasowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jak pęknie koło pasowe, dosłownie ryska tam gdzie jest wcięcie na wał to odrazu leje przez to olejem tak ze cale wnetrze pod maska jest uwalone olejem?
I drugie pytanie, czy jak sie kreci wałem to powinny byc jakies stuki bo stuka mi jak ida tloki do gory i jak schodza w dol, co to moze byc?
  
 
Cytat:
2007-09-05 14:59:29, mi5i3k pisze:
Czy jak pęknie koło pasowe, dosłownie ryska tam gdzie jest wcięcie na wał to odrazu leje przez to olejem tak ze cale wnetrze pod maska jest uwalone olejem? I drugie pytanie, czy jak sie kreci wałem to powinny byc jakies stuki bo stuka mi jak ida tloki do gory i jak schodza w dol, co to moze byc?


Stuki moga byc luzem na np sworzniach tlokowych (remont) ale moze to byc 10000 roznych rzeczy. Pekniete nawet lekko kolo pasowe moze zawalic cala komore silnika
  
 
tak kolo pasowe jak ma kreske mała to bedzie sie lał olej strumieniami, ta mala kreska przy uruchomionym silniku juz wcale nie jest taka mala, to raz
dwa to mozesz miec juz wyjezdzoną bardzo bardzo panewe głowna od strony rozrządu, moja byla tak walnieta ze moglem ruszac kolem pasowym góra dól ok 1mm,
  
 
Przestaje stukac gdy wykrece swiece a jak sa wkrecone to wali czyli gdzies na korbowodach cos?
  
 
mozliwe ale nie konieczne
  
 
obadalem ze jest jakis luz na kole zamachowym, mianowicie krece nim 1cm a dopiero wtedy wa zaczyna sie ruszac. Czy to jest przyczyna stukow?
  
 
Co do koła pasowego to miałem taki sam problem trzy razy zrobiłem dekiel rozrządu uszczelkę i simering i nic dopiero potem zauważyłem małą ryskę na kole pasowym a co do luzów to może masz już łańcuch od rozrządu wyhuśtany sprawdź czy zębatka od rozrządu nie pękła czasami i zobacz luz na łańcuchu
  
 
Co do koła pasowego to miałem taki sam problem trzy razy zrobiłem dekiel rozrządu uszczelkę i simering i nic dopiero potem zauważyłem małą ryskę na kole pasowym a co do luzów to może masz już łańcuch od rozrządu wyhuśtany sprawdź czy zębatka od rozrządu nie pękła czasami i zobacz luz na łańcuchu
  
 
możliwe, że masz lużne koło. jednakże proponuje dokładnie obadac silnik....Reszta jak koledzy napisali...
  
 
Cytat:
2007-09-07 13:35:59, mi5i3k pisze:
obadalem ze jest jakis luz na kole zamachowym, mianowicie krece nim 1cm a dopiero wtedy wa zaczyna sie ruszac. Czy to jest przyczyna stukow?


zamachowym czy pasowym ??
może wał jest pęknięty ??
  
 
jak sie okazalo po rozebraniu odkrecilo sie kolo zamachowe! bylem w szoku! panowie dobrze przykrecajcie wasze zamachy