MotoNews.pl
  

Olej w zbiorniczku wyrównawczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów i odrazu prosze o wasze opinie.
Tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dwa dni temu zajrzalem do zbiorniczka wyrownawczego w celu sprawdzenie płynu chlodniczego(chyba z przyzwyczajenia do znikał mi przed wymianą ) i co stwierdzilem,że na wierzchu płynu zrobila sie szara skoropka coś w rodzaju :majonezu:.Oczyscilem zbiorniczek z tego szlamu i pojechalem do mechanika ktory wymienial uszczelkę i powiedział mi ze mogą to być pozostałosci po starej uszczelce.Po przejechani kilkudziesięciu kilometrow jeszcze pare kropek oleju plywalo w zbiorniczku ale juz znacznie mniej niż wczesniej. i stąd moje pytanie czy plyn chłodniczy mogł wypłukać nieczystosci po starej uszczelce.
  
 
Mógł
ale to mało prawdopodobne
Zmieniałem uszczelke w Passacie i nic takiego nie było
  
 
Wiec co moglo byc przyczyną pojawienia sie tego oleju w zbiorniczku.Dodam że olej na bagnecie jest czysty i nic nie ubyło go z silnika.Sprawdziłem teraz plyn chłodzacy i są jeszcze lekkie pozostalości oleju(kilka kropelek) wiec moze naprawde plyn wypłukał jakieś nieczystosci(wczesniej w zbiorniczku plynu bylo okolo 1cm na dnie )
  
 
cos mogło pozostac ale jesli głowica nie była planowana to taka wymiana mogła byc nieskuteczna--głowice aluminiowe sie odkształcaja i wtedy mogą byc nieszczelnosci
  
 
Planowałeś głowicę?
  
 
Tak głowica byla planowana + wymiana uszczelniaczy zaworow
  
 
No to dla swietego spokoju wymień płyn i wtedy zobacz co sie dzieje-powinno byc ok
  
 
Pełen spokój


Ja po uszczelce mam dalej kawę z mlekiem i rdzę... Bo taki syf się nazbierał... A, że zlać całego syfu podczas wymiany się nie da, to tak mam.


Jedyna metoda, to wodę pod ciśnieniem w zbiorniczek i na dole wylewać... Wtedy jest szansa na przepłukanie, wcześniej wlać coś do czyszczenia, jest szansa, że poluzuje szlam i potem się to wypłucze...

Ja coś takiego będę robił przed zimą... Termostat wytrzymał 2 lata i właśnie umiera... Słabo ma...
  
 
ja ostatnio wymontowaywałem chłodnicę i wysypałem z niej sporo drobin i dwa całkiem pokaźne kamienie. Płukanie układu chłodniczego warto czasem zrobić.
  
 
Witam
Od wymiany uszczelki mineło troche czasu ,ale dalej
"majonez" pojawia się w zdiorniczku wyrownawczym i na korku zbiorniczka.Zauważyłem rowniez ze przegroda w zbiorniczku jest okopcona czarnym nalotem.Oleju nic nie ubywa,a to co miało sie przeplukac to chyba juz powinno wylecieć,ale to caly czas sie pojawia. I stad moje pytanko co za cholera moze byc tego przyczyną-żle splanowana głowica jak sugerują koledzy czy co
Pozdrawiam
  
 
O Boże


Pisałem jak płukać

Tylko to pomoże
  
 
Cytat:
2007-11-03 22:24:31, bartos79 pisze:
...a to co miało sie przeplukac to chyba juz powinno wylecieć,ale to caly czas sie pojawia. I stad moje pytanko co za cholera moze byc tego przyczyną-żle splanowana głowica jak sugerują koledzy czy co Pozdrawiam


W układzie chłodzenia obieg jest zamknięty.
Więc jak masz jakiś syf w płynie to ten syf będzie krążył i raczej nie zniknie sam z siebie.
Jak nie ubywa płynu i olej jest czysty to jest ok.