MotoNews.pl
  

1.6 16v a 1.8 16v Jaka jest różnica ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, interesuje mnie taka sprawa, mam u siebie silnik ZETEC 1.6 16v I ma on 90 km. Ale są też silniki 1.8 16v i mają ich coś 105. Widziałem taki silnik na zdjęciach i wizualnie nie zauważyłem różnicy między nimi ( przynajmniej jak na moje oko )no i teraz moje pytanie jaka jest w nich różnica że jeden jest 1.6 a drugi 1.8 ? Jest jakaś możliwość żeby przerobić mój silnik na 1.8 ? coś wymienić itp. Nie mogłem znaleść o tym w wyszukiwarce dlatego pytam.
  
 
Tez o to kiedys pytalem i odpowiedzi nie bylo Tzn mi chodzilo o to czy kupujac silnik 1,8 16V z osprzetem bez problemow podepne go pod auto gdzie byl 1,6 16V.
  
 
Też mnie interesuje odpowiedż na te pytanie. Kumpel kupił mkV 1,8 16V, a ja mam mkVI 1,6 16V i wizualnie nie widać żadnej różnicy. Podejrzewam, że może być tylko zwiększona średnica tłoka lub jego skok a reszta gratów ta sama.....
  
 
o ile wiem to różnica jest też w głowicy.
  
 
Róznica miedzy 1.6 a 1.8 polega na średnicy tłoka
1.6 ma 76 mm
1.8 ma 80.6 mm
Skok jest taki sam.Przy zmianie silnka na ten wiekszy trzeba pamietać o zmianie kompa i przepływomierzu.
  
 
A skrzynia biegów nie jest inna ?
  
 
skoro blok jest taki sam.....oczywiscie z zewnatrz, to musi byc ta sama.


[ wiadomość edytowana przez: Pat_kdb dnia 2007-09-08 23:57:44 ]
  
 
Cytat:
2007-09-08 23:57:01, Pat_kdb pisze:
skoro blok jest taki sam.....oczywiscie z zewnatrz, to musi byc ta sama. [ wiadomość edytowana przez: Pat_kdb dnia 2007-09-08 23:57:44 ]




a moim zdaniem wcale nie musi. Nie mówię, że nie jest, ale nie musi
  
 
Róznice cd.
Średnica przepustnicy:
- silnik 1,6dm3: 42 mm (90 ratlerków)
- silnik 1,8 dm3 typu RDA: 42 mm (105 psów)
- silnik 1,8 dm3 typu RQB: 55 mm (130 psów)

A tak w ogóle to zetec'i sa 1,6(90), 1,8(105), 1,8(115) i 1,8(130) [pomijam 2,0]
Moce osiagaja odpowiednio na 5000, 5500, 5750, 6250 obr/min.
W papierowej instrukcji do MKVII sa podane predkosci max na poszczególnych biegach i w absolutnie kazdy silnik w.w ma inaczej.
Generalnie czym wieksza moc tym na 1 biegu wiekza predkosc.
na 3 90KM i 105KM tak samo.
5 bieg kolejno 177, 187, 196 i 198 km/h
Czyli cos tam w trybach jest inaczej.

Jak chcesz osiagac wielkie predkosci ale kosztem przyspieszenia mozolnego idealnie pasuje skrzynka z TD
  
 
Cytat:
2007-09-09 00:42:36, hepos pisze:
a moim zdaniem wcale nie musi. Nie mówię, że nie jest, ale nie musi



znajac forda rozumie twoje wahania
  
 
Cytat:
2007-09-09 04:38:40, CKsrv pisze:
5 bieg kolejno 177, 187, 196 i 198 km/h Czyli cos tam w trybach jest inaczej. Jak chcesz osiagac wielkie predkosci ale kosztem przyspieszenia mozolnego idealnie pasuje skrzynka z TD


Jesli o 5-ty bieg chodzi to w trybach roznicy nie musi byc - masz wieksza moc czylina tym biegu silnik rozwinie wieksze obroty - wieksze obroty silnika = wieksza predkosc.
  
 
Czytałem że 1.6 ma dłuższe biegi niż 1.8 i powiem szczerze że jak jadę swoim to wydaje mi się to bardzo prawdopodobne.

Niewiem jakie były skrzynie w zetecach, ale napewno jest ich sporo. Ja mam w 1.6 16v '92 skrzynię wizualnie bardzo podobną (może nawet taką samą) jak w 1.6 cvh mk3 i mk4.

Wg książki z serii AUTO tą skrzynię miały wszystkie escorty poza 1.8i rba (105ps) i rqb (130ps) oraz 1.8td. W tych modelach zastosowano skrzynię mtx. Jest to następna generacja po skrzyni wymyślonej przed rokiem '80 do mk3 NIewiem czy kołnież, sprzęgło i półosie się nie zmieniły. Napewno inny jest sposób wybierania biegów tzn. lewarek do wymiany.

[ wiadomość edytowana przez: gigital dnia 2007-09-09 12:04:45 ]