MotoNews.pl
  

Problem z odkręceniem koła pasowego wału korbowego..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zabrałem się za wymianę pompy wody i stanąlem na śrubie 18 która mocuje koło pasowe wału korbowego. Myśle, że kluczem pneumatycznym nie bedzie problemu odkręcić, ale zastanawiam sie jak najlepiej zblokować te koło pasowe zeby nie pracowało na pasku rozrządu i żeby jakiejś demolki przy odkręcaniu nie zrobić ??????????Oczywiście wałki rozrządu już zablokowałem.
jak sobie z tym radziliście??
  
 
Jest kilka metod
Mozesz pomiedzy 2 szpilki wlozyc loma oprzec o podloze wlaczyc bieg i odkrecac albo jak masz kogos do pomocy to zdejmij dekiel do sprzegla i jakims duzym srubokretem albo malym lomikiem wsadzonym miedzy zeby kola zamachowego zaprzej o cos i po ptokach
Pozdrawiam!!!
  
 
szczerze mówiąc pierwszego sposobu nie rozumiem , jakie szpilki?? a z tym kołem zamachowym to chyba bedzie dobry pomysł
  
 
no przeciez z piasty wystaja szpilki a jak masz mk 4 to wkrec 2 sruby wlacz bieg i jakis dl uzszy lom wkladasz miedzy te szpilki opierasz o podloge i mozesz odkrecac bo nie pozwoli ten lom na obrocenie kolem a skoro masz na biegu to i silnik sie nie ruszy mozesz tez poprosic kogos zeby wlaczyl bieg i depnal hamulec, w niektorych przypadkach udaje sie odkrecic a czasem nie
Pozdrawiam!!!
sory nie dopatrzylem masz mk 6 a wiec wystaja szpilki


[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2007-09-08 08:32:02 ]
  
 
mam mkVI. ale juz rozumiem o co chodzilo. próbowałem tą metode z hamulcem i biegiem ale w pewnym momencie zacząłem sie martwić zeby pasek rozrządu nie przeskoczył czy coś, bo śruba ani drgnęła, a wszystko aż trzeszczałło
  
 
ale po pracy napewno wypróbuje sposób z kołem zamachowym. Także dzieki za rade.
pozdr
  
 
zycze powodzenia!!!
A tak nawiasem to czemu nzjpierw zablokowales walki rozrzadu??
Mogles najpierw troche popuscic kolo pasowe a potem zablokowac i nie martwilbys sie o to ze przeskoczy pasek ale ja nie podwazam Twoich decyzji tylko tak mi sie wydaje
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2007-09-08 08:45:46, dulin7 pisze:
zycze powodzenia!!! A tak nawiasem to czemu nzjpierw zablokowales walki rozrzadu?? Mogles najpierw troche popuscic kolo pasowe a potem zablokowac i nie martwilbys sie o to ze przeskoczy pasek ale ja nie podwazam Twoich decyzji tylko tak mi sie wydaje Pozdrawiam!!!




dobrze mowi, odblokuj walki i zacznij od kola pasowego.
  
 
wałki zblokowałem już po próbie z wrzuconym biegiem i trzymaniem hamulca. Ale po zblokowaniu wałków mam ten sam rezultat z tą różnicą że nikt nie trzyma hamulca..chyba
  
 
ja za pierwszym razem to odkrecalem tak ze zdjalem pasek i druga osoba scisnela reka ten na pasek na kole pasowym i trzymala.. a ja odkrecalem... tylko przy odkrecaniu trzeba troche z zyciem szarpnac najlepiej, bo inaczej to moze byc ciezko... a za drugim razem jak odkrecalem to auto stalo na ziemi normalnie wrzucilem 4 bieg zaciagnalem reczny i odkrecalem tak bo nie mial mi akurat kto pomoc i do pewnego momentu sie obracalo a potem juz coraz ciezej. no i sie odkrecilo trzeba probowac jak nie tak to tak kiedys napewno sie odkreci
  
 
Mam też mk6 z takim samym silnikiem. U mnie w kole pasowym są dwie oryginalnie wywiercone dziurki 6 mm. Może u Ciebie też są. Wkładam tam dwa dopasowane bolce z dobrej stali, blokuję łyżką do zdejmowania kół plus rurka i zawsze puszcza. Jak nie idzie kluczem + ręka to uderz w klucz młotkiem. Musi puścić.