MotoNews.pl
  

Radio ma szmery na odpalonym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, kupiłem sobie drugie radio Pioneer DEH-625R, i na postoju stacje radiowe grają czysto, a na odpalonym silniku i w czasie jazdy słychać z głośników szmery, zakłócenia jakieś, założyłem wzmacniacz antenowy i nic nie pomogło, a CD gra pięknie, macie jakieś propozycje ?
  
 
a moze w fordzie jest to potrzebne
LINK
  
 
Sprawdz instalacje antenowa. Cos mi mowi ze nie masz masy dobrej na ekranie kabla antenowego.
Moze masz jakies "fajne" przewody WN? Swiecace na niebiesko
  
 
Aaa i wywal wzmacniacz.
Antena normalna ma byc, prosty bat w pionie - lub prawie w pionie.
  
 
na oryginalnym radiu forda 3000Traffic ściągało mi fale wszędzie i czysto, potem miałem JVC i słabo ściągał a teraz na Pioneerze tez słabo, RDS działa a słychać jakieś szmery w głośnikach
  
 
a moze przejsciowka ktorej uzyles jest... g. warta?
Fordowskie radia sa niezle
Tylko funkcji troche brakuje z racji wieku.
  
 
mam coś takiego LINK
  
 
Wyglada jak milion innych przejsciowek antenowych
Bierz chlopie miernik w lape i sprawdz czy masz przejscie miedzy masa (karoserią) a oplotem kabla antenowego.
  
 
Oj ludzie ludzie, nie obrazajac was to jezeli tylko gdybacie to nie wprowadzajcie zametu na forum. A szanownemu koledze podpowiem zeby wymienil kondensator w alternatorze bo to alternator wprowadza zaklocenia o czestotliwosci radiowej a kondensator sluzy do ich likwidacji jezeli jest sprawny. Jezeli bedzie potrzebna pomoc to z checia opisze co i jak
  
 
-> shaft1 - zastanow sie troche, uszkodzenie/brak kondensatora odkłócającego alternator powodowalo by zakłócenia (przydzwiek) na kazdym zródle dzwieki (tuner, cd, aux i inne).
A jak sie ustosunkujesz do:
"na oryginalnym radiu forda 3000Traffic ściągało mi fale wszędzie i czysto, potem miałem JVC i słabo ściągał a teraz na Pioneerze tez słabo, RDS działa a słychać jakieś szmery w głośnikach"?
Gdybys napisał np. "sprawdz podłączenie radioodbiornika" zgodził bym sie z Tobą. Ma to istotny wpływ na w.w zjawisko. Radio kiepsko gra bo ma kiepską mase z ekranu anteny. No ale to co napisałeś tzw kupy sie nie trzyma.
Swoja droga i mase odbiornika trzeba sprawdzic i ekran pod względem ciągłości obwodu (poł. z masą pojazdu).
Napisałeś "(...) bo to alternator wprowadza zaklocenia o czestotliwosci radiowej (...)"
A to ciekawe. 100MHz? Czy może 10,7MHz?
Czytaj Wasc ze zrozumieniem. To bardzo ważne.
I nie wprowadzaj zametu.
Pozdro.
  
 
dziś kupiłem inna przejściówkę antenowa ale nic nie dało, wszytko ładnie gra czysto a jak sie odpali silnik to słychać w głośnikach oprócz nadawanego kanału radiowego lekkie szumy, tak jak by słabo ściągał fale. Może antena jest walnięta, jak sprawdzić ta mase miernikiem ???
  
 
ło matko. Omomierzem np.
jeden koniec miernika do ekranu (oplot, ten gruby zacisk)
2 koniec do masy, karoserii auta.
  
 
i jakie wskazania powinny byc?
  
 
sprawdziłem i miernik wskazuje około 14 ale nie wiem czego, ważne ze wskazuje, posprawdzałem wszystkie styki w kostkach, rozebrałem i wyczyściłem antenę i nic nie pomogło, chyba wina leży po stronie alternatora, bo w momencie odpalenia od razu słychać lekkie szumy tak jakby słabo ściągał fale, po zgaszeniu od razu czysty dziwek, zastanawiam sie czy są jakieś filtry na kable zasilające radio i czy one w ogule coś dają ?
  
 
założyłem filtr przeciwzakłóceniowy i nic nie pomógł wiec wymontowałem go, jak sprawdzałem omomierzem masę przy wpiętej wtyczce antenowej w radio to były wskazania a jak wtyczka była wypięta to 0, więc coś nie tak ????
  
 
MOŻE TO POMOZE
  
 
na poczatek sprawdz czy masz sprawne radio. To bedzie duzo prostsze niz darcie calej instalacji elektrycznej w aucie

Wsadz do swojego autka inne radio zobacz czy zaklucenia znikly. Jesli znikly to wsadz swojego pionka do innego autka i zobacz czy rowniez bedzie ta usterka. Taki dosc prymitywny sposob ale najprostszy.

Ja tak zdiagnozowalem swoje radio w poprzednim aucie rowniez pionierka, okazalo sie ze cos w radiu poszlo, naprawa kosztowala 50zl czyli znacznie taniej niz wymiana polowy autka)
  
 
Minciu ma rację. Na początek należy sprawdzić radio. Metoda jest dobra - podmianka.
Do autora:
1. Czy częstotliwość i natężenie szumu zmienia się w zależności od obrotów? Czy jest to szum, czy raczej lekkie gwizdanie, czy trzaski?
Może być tak, ze oryginalne radio będzie grało poprawnie, a wymienione na uniwersalne już nie. Bywają takie przypadki czort wie czemu...
2. Separator antenowy NIE JEST potrzebny. To nie auto grupy VW.
3. Wywal ten wzmacniacz antenowy. Z reguły wprowadzają one więcej zakłóceń niż wzmacniają sygnał.
P4. rzy radiu sprawdź stan zasilań: zarówno przewodów zasilających jak i MASY. Jeśli jest tak, że masa idzie ci na radio poprzez przewód antenowy, to zakłócenia są bardzo prawdopodobne. Możesz nawet poprowadzić dodatkowy przewód obudowa radia - masa pojazdu.
5. Na próbę odłącz antenę z auta i pojeździj na innej, nawet na kawałku drutu i posłuchaj, czy jest różnica w odbiorze.
Napisz, czy i kiedy zakłócenia się zmniejszają.
  
 
na odpalonym jak sie dodaje gazu to rośna zakłócenia, jest to taki szmer w głośnikach, wzmacniacza jzu dawno nie ma, ale zauważyłem ze w miescie praktycznie nie slychac tego szmeru a poza miastem tak, jak w czasie jazdy zgaszę silnik to nagle cichnie szmer i gra czysto.
  
 
Jak zakłócenia zmieniają się wraz z obrotami, to albo alternator - jego zakłócenia są najczęściej odbierane jako gwizd, albo układ zapłonowy - terkotanie przechodzące w trzask
Możesz na próbę odpiąć pasek od alternatora i sprawdzić, co tak zakłóca.
Ale podłącz jeszcze jakąś antenę zastępczą i z nią się przejedź.
A powodem takich zakłóceń może być jeszcze słaba masa na silniku.