MotoNews.pl
  

Czarny płyn wspomagania - tak ma być??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Poczytałem trochę archiwum pod kątem płynu w układzie wspomagania kierownicy. Wyczytałem, że powinien być czerwony, ewentualnie ciemno zielony, jedni zalecają wymianę, inni nie, a ja tak z ciekawości zajrzałem do swojego i ... jest czarny, nie przezroczysty. To jakiś inny olej? Tak ma być, czy jest po prostu przepracowany i lepiej go wymienić? Z układem wspomagania nie mam kłopotów - działa, nie cieknie, nie hałasuje. Escort z 2000 roku, 125 tys. przebiegu.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Nie jestem pewien i nei chce wprowadzic w bład ale słyszałem ze płyn ma byc czerwony i sie go nie wymienia tylko dolewa !
  
 
Cytat:
2007-09-10 18:26:19, krakus69 pisze:
Nie jestem pewien i nei chce wprowadzic w bład ale słyszałem ze płyn ma byc czerwony i sie go nie wymienia tylko dolewa !


No to widzę, że pozostaje zezłomować wraka - skoro płyn nie jest czerwony i nie można go wymienić, to chyba jedyne wyjście

Pozdrawiam
Maciek
  
 
ma byc czerwony !!! mozna go wymienic 1 litr okolo 20 zl
  
 
daj spokój - było tego na forum już kilometry, np:
Mobil ATF 220 - wejdzie ci max 1litr
ściągasz przewód od powrotu, wkładasz do jakiegoś naczynia (np. butelki) odpalasz auto i masz susze w zbiorniczku. Można pokręcić kierownicą jeszcze. Ja wylałem tylko ze zbiorniczka i teraz mi coraz ciężej chodzi, ale pompa nie piszczy przy pełnym skręcie.

  
 
Cytat:
2007-09-10 18:34:04, przemkowal pisze:
daj spokój - było tego na forum już kilometry, np: Mobil ATF 220


Ok - to już wiem po przeczytaniu archiwum. Chciałem się tylko upewnić, czy kolor oleju klasyfikuje go do wymiany, czy to po prostu jakiś wynalazek w innym kolorze.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Jeszcze trochę pociągnę ten temat.

Wymieniłem płyn we wspomaganiu. Zlałem stary, czarny płyn, pokręciłem trochę kołami, żeby wylać resztę. Niestety na ściankach zbiorniczka i zapewne w całym układzie została czarna maź (tylko niech nikomu wyobraźnia nie galopuje w kierunku grubej warstwy mazutu siedzącej na ściankach - ot po prostu widać było resztki czarnego płynu, który spłynąć nie zamierzał).

Poczekałem z pół godzinki aż ścieknie wszystko co może ściec i zalałem nowym olejem (Mobil ATF 220). Niestety nowy płyn zmienił natychmiast kolor z przezroczystej czerwieni na nieprzezroczysty szaro-bury

Czy olej we wspomaganiu powinien być przezroczysty, czy niekoniecznie i szaro-bura barwa nie przeszkadza? Czy takie układy czymś się płucze? W jaki sposób układ mógł się tak zasyfić?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
to ja moze zadam pytanie takie....: ile masz zamiar jeszcze tym escortem pojezdzic?

  
 
Cytat:
2007-09-12 15:53:53, BUGZ pisze:
to ja moze zadam pytanie takie....: ile masz zamiar jeszcze tym escortem pojezdzic?


Hmmm ... dopiero zacząłem ... dobra odpowiedź?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
jak mi pociemnial plyn to po kilku miesiacach siadlo wspomaganie
  
 
Cytat:
2007-09-12 16:35:00, adamkatowice pisze:
jak mi pociemnial plyn to po kilku miesiacach siadlo wspomaganie


No to mnie nie pocieszyłeś
Widzę, że muszę podjechać do jakiegoś speca od wspomagania i zapytać co z tym robić.

Pozdrawiam
Maciek