Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-09-11 23:14:20 Brak podciśnia - jak nie mozesz sam to poszukaj miechanika znajacego sie na Hyundaiach i od teego zacznij.
Wywal mikser i zobacz jak auto jeździ czy też go muli. Rozrządu nie polecam przestawiać !! Jak wyglada sprawa z elektryką (świece, przewody, cewka, kopułka...) Czy sprawdzałes luz na zaworach? Nie masz silnika 16 zaworowego wiec od czego miał by być znaczny przyrost mocy przy 3500 obrotów, szczególnie że mówisz ze druga gardziel nie chodzi i z zapłonem są tez problemy. |
krzych100 HF MEMBER Renault Megane Scenic Zarki | 2007-09-11 23:53:34 Kopułka i palec są nowe a proszę o podpowiedź jakie oporności powinna mieć cewka |
![]() akurnik HF MEMBER Był: Pony, Jest: Vec ... Grodzisk Mazowiecki | 2007-09-12 11:42:34 To raczej nie wina cewki. Cewka albo działa albo nie. Po pierwsze wywal parownik od gazu i BARDZO WAŻNE zaślep otwór w kolektorze ssącym dający podciśnienie do parownika na wolne obroty. Możliwe, że tam jest nieszczelność. Druga sprawa to sprawdź wszystkie połączenia podciśnieniowe. Zawór termiczny, zawór EGR, złączki i przewód przy aparacie zapłonowym. Zapłon ustaw na 5 stopni i go nie ruszaj. To jest gaźnik konwencjonalny czy FBC?
Aha i co do drugiej przepustnicy. Sprawdź czy membrana siłownika nie jest dziurawa. W gardzieli jest tak silne podciśnienie że nie ma możliwości takiej żeby drugi przelot się nie otworzył. Co do aparatu. Aparat regulowany jest w dwojaki sposób. Pierwszy poprzez podciśnienie ale tylko gdy obroty są niskie a obiążenie duże (np. 40 km/h, 4 bieg, gaz do dechy). Tego sprawdzić się nie da tak łatwo. Drugi sposób to regulator odśrodkowy. Uaktywnia się już od ok 1500 obrotów. To można spawdzić poprzez lampę stroboskopową. Następnie zdejmij kopułkę i sprawdź czy nie ma tam jakiegoś brudu lub czy ciężarki się nie zakleszczyły o coś. [ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-09-12 11:52:13 ] |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2007-09-12 12:27:37 Misker, palnik - cos co podaje LPG - zweżka - najczesciej ejst to taki pierścień aluminiowy z otworkami od środka zmniejszajacy przepływ powietrza. Przy gaźniku najcześniej montowany pomiedzy gaźnikiem a filtrem powietrza. Jego przeweżenie powoduje gorszy przepływ powietrza przez co czasem na wyzszych obrotach auto nie ma pary.
Cewka ... ja miałem przypadek ze przy obrotach powyzej 3000-4000 nie wyrabiała - wymiana cewki pomogła - tyle ze to był 125p ale podejzewam ze w Ponym moze być podobnie. Napewno dojdź do ladu z tymi podciśnieniami - wszustkie przewody ciśnieniowe maja byc na swoich miejscach i być szczelne. Obawiam sie ze na odleglośc nikt za duzo Ci nie pomoże w tej kwestji ![]() |
![]() akurnik HF MEMBER Był: Pony, Jest: Vec ... Grodzisk Mazowiecki | 2007-09-13 15:53:37 Przy pierwszym cylindrze na kolektorze ssącym jest zawór EGR. Jest on połączony przewodem podciśnieniowym z zielonym paskiem z zaworem termicznym usytułowanym przy 4 cylindrze (ten z zieloną czapeczką). W zielonej czapeczce powinien być mikrofiltr zapobiegający przedostawaniu się zanieczyszczeń z zewnątrz do układu podciśnień.
Czujnik (zawór) z dwoma przewodami podciśnieniowymi służy do zamykania pomocniczej pompki przyspieszania w gaźniku. Połączony jest przewodem podciśnieniowym z czerwonym paskiem. Podciśnienie dochodzi do pompki w gaźniku do temperatury ok. 60 stopni. Następnie zawór ten zamyka podciśnienie i pompka pomocnicza przestaje działać. 10,5 kompresja to trochę mało ale jeszcze można jeździć. Powinno być ok 12-13. [ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-09-13 15:58:21 ] |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-09-14 11:10:38 "Silnik jest zasilany benzyną i gazem, ale na obu paliwach chodzi płynnie(nie ma żadnego szarpania)
Druga sprawa to zaginęło mi gdzieś podciśnienie w gaźniku i zapłon się nie wyprzedza i nie otwiera się też druga przepustnica. Pomocy walczę z tym już ponad rok!!!!!!" Oto przyczyną spadku mocy jest mikser, który zapewnie jest źle dobrany do dolotu. Jest albo za mały albo za duży. Jest on mniejszy niz dolot aby było podcisnienie w dolocie aby zassysało gaz. Jezeli masz problem z moca powyzej 3500 to znaczy ze jest za mały i nie moze zassac powietrza. Sugeruje kup sobie blos problem zniknie. |
![]() mihu24 HF MEMBER Lantra Pszczyna/Oświęcim | 2007-09-15 12:49:36 Jak zagazowałem mojego Kuca nie miałem takich objawów do 5,5 spoko kręcił ale panowie z gazowni zapomnieli dołozyć dystanse na szpilki mocujące obudowę filtra ![]() ![]() |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-09-15 15:10:04 W blosie kanał jest taki sam jaki masz przekrój, a jest tam taka klapka (niczym przepustnica dodatkowa) ktora odmyka się zaleznie od obrotów, przez co masz bardzo wąską - duże podciśnienie kiedy obroty są małe i bardzo duże otwarcie jak obroty są wysokie. To zwieksza kulture pracy - jest tak jak na benzynie.
Dolot masz zwęzony do 38 - a oryginalnie jest 65 to pomysl co to za strata na mocy na wosokich obrotach, osobiscie uważam że to nie jest powód bo 38 - to norma moze przyczyna jest gdzie indziej - stare swiece, przewody, zatkany filtr powietrza, zatkany dolot celowo aby nie gasł na luzie. |