MotoNews.pl
5 Maluch - metaliczne dzwonienie (19492/0)
  

Maluch - metaliczne dzwonienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co jest grane jeśli przy wiekszym obciążeniu, w silniku słychać metaliczne dzwonienie, rośnie temperatura i zaczyna się przegrzewać?
Termostat i wentylator pracyją normalnie.
  
 
to jest, że masz spalanie stukowe /detonacyjne/... nie napisałeś, co masz zrobione z silnikiem, ale może być: albo za bardzo sprężony, albo za bardzo wyprzedzony zapłon, albo dużo nagaru na głowicy i tłokach i słabo oddają one ciepło...
  
 
Nalej benzyny 98 oktanów i powino byc ok to napewno stukowe musisz tak jak juz kolega wspomniał zapłon cofnąć
  
 
Nie wiem co było kombinowane przy silniku. Samochód kupiłem niedawno i nie miałem jeszcze czasu rozgrzebać go. Zapłon przestawiałem z 10 razy (opóżniłem) i nie pomaga.
A czy 98 oktanów nie wypali mi zaworów?
  
 
zaworów to ci raczej nie wypali ... co najwyżej gniazda zaworowe jak masz rocznik poniżej 1990/91.... ale spokojnie możesz zalać do testu, bo za jednym razem nic się nie stanie...
  
 
Lanie lepszego paliwa to nie sposób na usterkę!! Sprawdź wszystko co jest odpowiedzialne, lub może byc odpowiedzialne za tego typu usterki. Aparat zapłonowy, czy nie ma luzów na osi i czy sprężynki są nierozciagnięte. Luzy zaworowe wraz z oględzinami klawiatury. Może poprostu jest gdzieś jakis szczegól który powoduje objawy które Cie dręczą!! Pozdrawiam i powodzenia.
  
 
co do metalicznego dzwonienia to u mnie tez takie cosik sie pojawia przy podjazdach i depnieciu
nie wiem czy to stukowe ale to taki dźwiek jakby jakas luźna sróbka czy narketka latala w rytm pracy silnika
dodam ze nie ingerowalem nic w uklad korbowy gowice walek (a silnik to w tych elementach na pewno seria bo mam od nowosci)
glowica jest jeszcze starego typu z nizszym cisnieniem sprezania

pozdrowka
  
 
peeryt, to stukowe możliwe, że od nowości się trochę nagaru zebrało.....
  
 
A co powiecie na rozrząd?
  
 
stukowe jest tak niepowtarzalne, że jak ktoś raz usłyszał, to już nie pomyli z rozrządem czy luźną śróbką
  
 
Dokładnie tak!! Tego nie da sie zapomnieć i pomylić!!
  
 
Stukowe)) Fajnie brzmi)
  
 
To napewno nie jest rozrząd, wymieniłem go (była już pora).

A może to efekt zbyt dużego zeszlifowania głowicy ?!
Jeśli tak to co zostaje? -nowa czy jakaś grubsza uszczelka w celu jej podniesienia.
  
 
Pozwoliłem sobie powrócić do tego tematu gdyż do tej pory niestety nic nie zrobiłem z moim silnikiem, a spalanie stukwe nadal jest i to coraz częściej (teraz praktycznie na każdym biegu).
W związku z tym mam pytanie.
1) Jakie są skutki takiego spalania? (rozumiem, że tłoki i wał do wymiany na 100%)
2) Czy może to uszkodzić blok silnika?
  
 
mysle ze blokiem silnika nic sie nie stanie .usun to spalanie stukowe jak naj szybcie ja mialem to samo i sobie zlekcewazylem az peklna mi wał niechce uslyszec tego dzwieku jeszcze raz moje spalanie bylo powodem luznego lancuszka rozadu przestawial zaplon .SPRAWDZ ZAPLON
  
 
zmien lancuszek rozrzadu, wymien sprezynki w aparacie zaplonowym ,ustaw zaplon, zawory, usun nagar z glowicy wyreguluj gaznik ( u mnie zmiana dyszy paliwa na 120 pomogla)
  
 
Cytat:
2003-10-05 21:55:24, seba126 pisze:
zmien lancuszek rozrzadu, wymien sprezynki w aparacie zaplonowym ,ustaw zaplon, zawory, usun nagar z glowicy wyreguluj gaznik ( u mnie zmiana dyszy paliwa na 120 pomogla)


łańcuszek zmieniony(zrobiłem na nim dopiero 3000km); przerywacz w aparacie zapłonowym też jest nowy; zapłon ustawiony(robie to co jakiś czas); zawory ustawione; gaźnik też(dysza paliwa 117,nowa przepustnica); jedyne czego nie wiem to w jakim są stanie tłoki, głowica To nie pomogło!

Moje pytanie brzmiało jakie są skutki takiego spalania?
  
 
no chyba czas glowice wyciagnaci i z nagaru ja oczyscic .najczesciej peka wał