Reduktor a PWA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do fachowców

Instalka landi renzo II gen. Reduktorek z jedna śrubą....
Jak reguluje go i na przykład zmniejszam dawkę to instalka automatycznie ustawia mi wyższe PWA i jak w drugą stronę to na odwrót.....

Pytanie dość ogólnikowe - lepiej jest jak ma wyższe PWA i skręcony reduktor czy niższe PWA i bardziej odkręcony reduktor??

Oczywiście zakładam że w obu przypadkach sonda oscyluje jak należy i przyjmujemy ze oba nastawienia są w granicach normy.... bo bez analizatora to raczej ciężko ustawić optimum....

  
 
Najlepiej jest tak, żeby podczas jazdy (przyspieszanie) krokowy jak najmniej odchylał się od PWA.
  
 
Reguluj czyłość tak aby Attuator wykonywał najmniejszą ilość kroków w lewo i prawo. Wtedy reakcja sterownika na skład mieszanki jest "szybka". Pwa w pobliżu 100 jest ok.
  
 
Cytat:
2007-09-14 09:18:01, omegolotC30NE pisze:
Reguluj czyłość tak aby Attuator wykonywał najmniejszą ilość kroków w lewo i prawo. Wtedy reakcja sterownika na skład mieszanki jest "szybka". Pwa w pobliżu 100 jest ok.



Właśnie..... koło 100 - czy dla wszystkich silników.... bo u mnie jest 60 do 90 zależy kiedy sprawdzę..... zaraz po regulacji ma około 81.... a po jakimś czasie jak podłączam laptopa zazwyczaj jest ustawione na 64.....

Mam 2.0 16V omegę ..... czyli kombinować w kierunku 100......

  
 
Witam.
Dobrze wyregulowana instalacja 2 generacji jest wtedy gdy średnia attuatora czyli silnika krokowego na wolnych i wysokich obrotach jest taka sama . niezależnie ile to jest kroków. moze byc 50 może 70 a moze takze 100 byleby to bylo to samo.
  
 
Cytat:
Właśnie..... koło 100 - czy dla wszystkich silników.... bo u mnie jest 60 do 90 zależy kiedy sprawdzę..... zaraz po regulacji ma około 81.... a po jakimś czasie jak podłączam laptopa zazwyczaj jest ustawione na 64.....


Masz odpowiedni mikser?
  
 
Witam.
Masz rację omegolot.
jeśli nie można ustawić średnie attuatora na wysokich i niskich obrotach to problem siedzi w doborze mixera.
  
 
Myślę, że mikser jest OK.... auto 2 lata biegało na gaziku i było OK..... teraz porostu zaczęło więcej palić a mechanik zamiast porządnie się wziąć do roboty mówi, że one tak palą a 2 lata temu sam tak ją ustawił, ze brała 10 -11... dzięki Waszym poradom (ukłony dla Danka) spalanie z 15 wyregulowałem do 12l/100km co już mnie bardzo zadowala..... Teraz po prostu męczę szczegóły aby bardziej być jarzącym w sprawie regulacji.... a niestety nie wszystko można znaleźć w książkach...

Zauważyłem, że spalanie spadło również jak zmieniłem wartość max otwarcia attuatora.... było ustawione na 120 (PWA około71), zmieniłem na większe otwarcie -180, bo może gdzieś na dużych obciążeniach potrzebował większego otwarcia..... a nie mam możliwości sprawdzić bo mój interfejs jest na usb i cholernie się rozłącza podczas badanie pracy w trakcie jazdy...

Czy jak przy znacznym obciążeniu tak mocno sie będzie zmienić PWA może to świadczyć, że coś już jest do wymiany?
  
 
Czyli na wysokich obrotach pod obciążeniem miałeś za ubogo. Albo masz za niskie PWA, albo za małą czułość, albo niestety mikser nie jest za dobrze dobrany i nie ma możliwości idealnego wyregulowania, czyli (jak pisali poprzednicy) PWA dla jałowego i podwyższonych w tych samych granicach. W miarę zużywania się membran czułość parownika może się zmniejszyć i trzeba to podregulować, ale przy kiepsko dobranym mikserze może to być już bardzo utrudnione.