Cięzko wchodzi 1 bieg.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przebieg 180tys, silnik 2.0DTI, tak jak wyżej - najwiekszy problem z 1 biegiem, szczególnie jak jest chłodno i silnik nierozgrzany, wcześniej było OK. macie jakiś na to sposób? trzeba wyregulować, cos wymienić w mechaniźmie zmiany biegów, dolać olej ? czy nic nie ruszać !!!

  
 
Jeżeli tylko jak chłodno i przy zimnym silniku to stawiam na olej.
Ewentualnie możesz o 1-2 obroty linkę sprzęgla podciągnąć.
  
 
Może poszły Ci poduszki pod silnikiem w Vectrach zazwyczaj po 150 tys trzeba wymieniać. Ja tak miałem i możesz to sobie sprawdzić praktycznie sam. Pzy przyspieszaniu ale takim mocnym powinna się ruszać sama gałka zmiany biegów i jak tak bedzie to moim zdaniem poduszka pod silnikiem.
  
 
Może potrzebna jest regulacja wybieraka? Ale może czas wymienić olej w skrzyni.
  
 
Cytat:
2007-09-17 12:16:16, Slawekp pisze:
Jeżeli tylko jak chłodno i przy zimnym silniku to stawiam na olej. Ewentualnie możesz o 1-2 obroty linkę sprzęgla podciągnąć.



a astra nie ma już hydraulicznego ?? ale ja stawiam na olej skoro na zimnym ciężko a potem ok
  
 
Po pierwsze to może być zapowietrzony układ sterowania sprzęgłem, po drugie zatarta pompa sprzęgła. W pierwszym wypadku odpowietrzyć i po problemie, w drugim wymienić pompe sprzęgła ewentualnie zakupić reperaturkę pompy, jeżeli taka jest przewidziana w danym modelu. Ja musiałem wymienić pompe vectra X18XE). Objaw u mnie był ten sam choć miałem też problem z trzecim biegiem. Powód: po wciśnięciu sprzegła tłoczek nie wracał do pozycji wyjściowej. Jak sprawdzić: jak jest zimny wtedy gdy problem jest największy: na odpowietrznik układu hydraulicznego sprzęgła zakładasz przewód taki elastyczny przezroczysty (rozmiarem pasujacy do razmiaru odpowietrznika) ze strzykawką całość napełniona płynem hamulcowym (zassanym ze zbiorniczka wyrównawczego układu hamulcowego). Odkręcasz odpowietrznik jednocześnie pompując płyn za strzykawki. Stawia to duży opór więc zabezpiecz odpowiednio żeby przewód nie spadł ze strzkawki lub z odpowietrznika. Kiedy uda Ci się wtłoczyć trochę płynu zakręć odpowietrznik. Uruchom silnik i sprawdź jak wchodzi jedynka jak gładko tzn. że przez wtłoczenie płynu cofnąłeś tłoczek pompy a to oznacza że jest zatarta. Niestety w tym wypadku musisz ją wymienić lub tak jak napisałem wyżej kupić reperaturkę bo może dojść do tego że naglę stracisz sprzęgło i d...Ale uwierz mi pare miesięcy temu wracałem z pracy około 60 km bez sprzęła, niezła jazda! Najważniejsze że bez sprzęgła awaryjnie też da się jechać, ale to juz inna bajka. Napisz co stwierdziłeś ?! Pozdrawiam
  
 
dzięki jak znajdę tylko trochę czasu to sprawdzę, przy okazji również poziom oleju w skrzyni.