Sterowanie szybami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam problem z szybami
szyba kierowcy sie opuszcza ale nie podnosi
rozebrałem sterownik i styk był przypalony
po oczyszczeniu działa jakies 6-7 razy i znowu przestaje podnosic
wydaje mi sie ze trzeba nowy załozyc
szukałem i w Akwimacie jest po 144 zł --troche dużo
mam wiec pytanie czy mozna gdzies taniej kupic?
  
 
trzeba zamontować przekaźniki jako element wykonawczy a przełączniki w drzwiach będą je jedynie załączać.

  
 
słyszałem juz o tym ale to chyba niepotrzebnie komplikuje konstrukcje--wiecej elementów do psucia--szyby i ten sterownik mi 9 lat działały
  
 
Cytat:
2007-09-18 11:56:20, pawel12356 pisze:
słyszałem juz o tym ale to chyba niepotrzebnie komplikuje konstrukcje--wiecej elementów do psucia--szyby i ten sterownik mi 9 lat działały



zapewne jak rozebrałeś przełącznik to zobaczyłeś jakie MIKROSKOPIJNE sa styki!! pomysł teraz jaki prąd przez nie płynie do silnika i zrozumiesz dlaczego sie powinno zamocować przekaźniki które pyzatym praktycznie sie nie psuja bo niema co sie tam zepsuć
  
 
Cytat:
2007-09-18 11:56:20, pawel12356 pisze:
słyszałem juz o tym ale to chyba niepotrzebnie komplikuje konstrukcje--wiecej elementów do psucia--szyby i ten sterownik mi 9 lat działały


Ale kupisz 8 przekaźniczków za kilka zł i sterowniczek będzie nadal działał.
A w dodatku szybki będą dużo przyjemniej pracować
  
 
No dobrze
Trzeba ciąc jakies kable?
Trudno założyc te przekazniki i jakie to powinny byc?
  
 
Cytat:
2007-09-18 12:28:56, pawel12356 pisze:
No dobrze Trzeba ciąc jakies kable? Trudno założyc te przekazniki i jakie to powinny byc?



KLIK
  
 
Przeczysciłem te styki jeszcze raz i teraz juz działa dobrze
a co do przekazników to o jakie mam sie zapytac w sklepie z pierdołami elektrycznymi bo niewiem? Pewnie nie ma do Espero?
No i jeszcze pozostają przełaczniki w pozostałych dzwiach--czy te tez trzeba modernizować?
  
 
Możesz też tymczasowo trochę podpiłować ...te klawisze/przyciski odpowiedzialne za zwieranie styków... (podpiłowanie klawisza oczywiście w odpowiednim miejscu !! )
Sposób ten opisałem w poście >>> TUTAJ <<<
Wówczas po naciśnieciu klawisza "zejdzie" on trochę niżej, przez co uzyska się wiekszy nacisk na stykach i pewniejszy przepływ prądu...
  
 
Witam
Podpinam sie pod temat. O jaki rodzaj przekaźników należy pytać. Gdzie można je ewentualnie kupić w Katowicach lub okolicy.

markus
  
 
Cytat:
2007-09-18 13:41:12, markus pisze:
Witam Podpinam sie pod temat. O jaki rodzaj przekaźników należy pytać. Gdzie można je ewentualnie kupić w Katowicach lub okolicy. markus



Cytat:
Przeczysciłem te styki jeszcze raz i teraz juz działa dobrze
a co do przekazników to o jakie mam sie zapytac w sklepie z pierdołami elektrycznymi bo niewiem? Pewnie nie ma do Espero?
No i jeszcze pozostają przełaczniki w pozostałych dzwiach--czy te tez trzeba modernizować?



chodzi o normalne przekaźniki o to one : KLIKAMY

Jeszcze jakies pytania??
  
 
Pytanie odnosnie schematu

Jaką rolę pełnią diody ?

Zrobiłem wszystko jak na schemacie i nie działa jak powinno.
Przyciskiem przy drzwiach szyba schodzi ale juz nie wchodzi.
Przyciskiem przy kierowcy - zadnej reakcji - tzn klikają przekaźniki - przygasa nieco prąd w wozie ale nie ma reakcji silnika. Studiuje schemat i narazie pustka - moze jakies sugestie?
dzieki z góry

oczywiście dodam ze bez przekaźników - szyba działa poprawnie.

[ wiadomość edytowana przez: Esper dnia 2007-09-20 19:55:19 ]
  
 
Sprawdź czy wpiąłeś się w dobrym miejscu. Przewody żółty i niebieski idą do włącznika i o ile się nie mylę wracają. Na wiązce do włącznika jest odejście do silnika. Ja tam odciąłem, przylutowłem do moich przewodów z przekaźnikami oryginalną kostkę i jazda. Można nadal wymienić silniczek odpinając go od kostki. Sprawdź czy przekaźniki podpiąłeś do właściwych nóżek.
  
 
Cytat:
2007-09-20 19:40:42, Esper pisze:
Pytanie odnosnie schematu Jaką rolę pełnią diody ?



Diody możesz spokojnie OLAĆ
Schemat jest prawidłowy.
Ale jest jedna bardzo ważna uwaga.

Przekaźniki muszą być PRZEŁĄCZALNE!!!
  
 
wiec tak - przekaźniki oczywiscie są przełaczalne. Raczej nie jestem laikiem w takich kwiestiach i dlatego tak mnie to frapuje. Do włącznika w drzwiach idą 2 przewody niebieskie i dwa zółte - z tym ze jeden zółty i jeden niebieski mają na sobie takie znaczki - te ze znaczkami ida od włącznika do silnika czyli przewody które sterują silnikiem juz bezposrednio i te mialem przeciąć . Ale moze faktycznie przeciąłęm nie tę pare? Jutro sprawdze i przetnę przy samym silniku - wtedy będzie pewność ze to dobra para.

Jeszcze jedna sprawa - raczej logiczna ale chce się upewnić - przyłączywszy do tych przeciętych przewodów w strone silnika (czyli jakby bezposrednio do silnika) sam "plus" i "minus" powinienem uzyskać prace silnika a zamieniając przewody prace w odwrotnym kierunku - pod koniec bowiem chyba juz tak chciałem to sprawdzić i nie zadziałało - wiec moze faktycznie zła para przecięta....
  
 
diody są po to, by zwierały napięcie indukujące się w cewkach przekaźników. Dzięki temu żywot przełączników jeszcze bardziej się wydłuży. Działa to na dokładnie tej samej zasadzie co cewka zapłonowa. Ja u siebie nie mam diód, wszystko mimo to działa znakomicie. Diody na schemacie pojawiły się po sugestiach forumowiczów, dodałem je by schemat był prawidłowy zasadami elektryki
  
 
No i wszystko jasne. Za dnia widać umysł bardziej światły. OKazało się ze wszystkie kabelki mają znaczki - nie tylko te do silnika. Zrobiłem jak napisał RafalT - przeciałem przy samym silniku i i pomyłce juz nie ma mowy. Działa teraz wyśmienicie i co najwazniejesze juz nie bedzie nadpalać tych biednych styków w przełączniku.

Dzięki za sugestie i mozliwość skorzystania ze schematu - tu ukłon w strone autora.
  
 
Cytat:
2007-09-18 11:44:29, pawel12356 pisze:
Witam mam problem z szybami szyba kierowcy sie opuszcza ale nie podnosi rozebrałem sterownik i styk był przypalony po oczyszczeniu działa jakies 6-7 razy i znowu przestaje podnosic wydaje mi sie ze trzeba nowy załozyc szukałem i w Akwimacie jest po 144 zł --troche dużo mam wiec pytanie czy mozna gdzies taniej kupic?


ja kupowalem w tym roku ten glowny sterownik szyb od strony kierowcy za 95zł z 8% rabatem u kumpla w sklepie, a normalnie kosztowal cos kolo 105zł, na allegro kiedys widzialem po 110zł, akwimat ma wysokie ceny nawet tam nie patrz, przykladowo amortyzator przod Kayaba gaz w akwimacie 118zł ja zaplacilem 97zł.... duzo by tu wyliczac...
  
 
Witam.
Zachęcony radosnymi postami tez sobie „to” zrobiłem coby było lepiej.
Wszystko chodzi ale nikt nie zauważył (może przegapiłem) że montaż przekaźników w „układzie Roberta” uniemożliwia blokadę starowania szyb dla pasażerów z konsolki kierownika - zablokowanie pstryków pasażerom odcina też sterowanie kierowcy. Czy ktoś rozwiązał ten problem? I jeśli tak to jak
  
 
Jak tylko taka tego wada to wedle mnie pomijalna - za to zelety tej przeróbki są nieprzecenione w końcu te szyby biegają a nie ślimaczą się.