MotoNews.pl
  

Drgania kierownicy przy hamowaniu - czy to na pewno tarcze?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Pare miesięcy temu(jakieś 3 lub4 miesiące) wymieniałem tarcze+klocki. Zrobiłem na nich około 4tys km
Od jakiegoś czasu mam straszne drgania na kierownicy i ogólnie na całym aucie podczas hamowania. Najbardziej odczuwalne to było, gdy awaryjnie hamowałem na autostradzie ze 150km/h
Podjechałem do warsztatu, spec sie przejechał i zadał mądre pytanie:
czy na zimnych hamulcach tez sie tak dzieje.
Dzisiaj to sprawdziłem i okazało sie że nie. Czy jest mozliwe, ze tarcza wygina się dopiero wtedy gdy sie nagrzeje? Wogóle nie przypominam sobie gdzie mógłbym je pokrzywić.
Czy może to być wina czegoś innego? (zawieszenie, wyważenie kół)???
Aha - mam ABS, ale nie działający A tarcze to 4max

Pozdr.
  
 
Cytat:
A tarcze to 4max Pozdr.


Mnie firma 4max nie przekonuje osobiscie i tu bym upatrywal zonka, ale kazdy ma swoje doswiadczenia z roznym sprzetem.
  
 
Stawiałbym jednak na tarcze.... ....nie wybrałeś najlepiej ...



a robiłeś cokolwiek z hamulcoma z tyłu ??...tak tylko ...z przekory (trochę) pytam
  
 
Cytat:
2007-09-19 01:05:57, bogdan1 pisze:
Stawiałbym jednak na tarcze.... ....nie wybrałeś najlepiej ... a robiłeś cokolwiek z hamulcoma z tyłu ??...tak tylko ...z przekory (trochę) pytam



Nie ja wybierałem - takie w warsztacie zalozyli :/
Z tyłu nic nie robiłem od czasu jak go kupiłem, wiem tylko, ze ręczny na jedno kolo mocniej łapie, ale i tak z niego nie korzystam

Pozdr.
  
 
Cytat:
2007-09-19 01:18:30, robertkaluza pisze:
Nie ja wybierałem - takie w warsztacie zalozyli :/ Z tyłu nic nie robiłem od czasu jak go kupiłem, wiem tylko, ze ręczny na jedno kolo mocniej łapie, ale i tak z niego nie korzystam Pozdr.


To na przyszlosc moja auto sugestia jak ci zaproponuja 4max'a to powiedz im ze z "max" to tylko w aucie V'max dobrze wychodzi niestety ale tansze jednak czasem wyjdzie w aucie, ja kiedys jechalem autem na klockach z 4max'a i tak w zyciu nic mi nie piszczalo, a jak pytalem o tanie klocki do Espero facet powiedzial ze maja 4max'a (w Inter Cars) ale zaraz dodal "panie doloz te 5 zl bo szkoda naszej roboty przy reklamacjach.

Zeby nie bylo nie ganie za kupno 4max, moze akurat nie to Ci syfi ale niestety zawsze slyszalem zle opinie o tej firmie.

[ wiadomość edytowana przez: kylos dnia 2007-09-19 01:24:47 ]
  
 
Tarcze


Mają prawo bić po rozgrzaniu... I przestawać na zimno
  
 
Nie jestem pewein czy to akurat tarcze, choć może w Twoim przypadku tak. Gdzies jest mój wątek o tarczach - nawymieniałem się 3 razy - 2 komplety Juridów i w końcu brembo zwykłe i efekt miałem dokładnie taki sam jak opisujesz - 3, 4 tysiące ok, a potem masakra.
Sprawdzany zawias, krzywizny, prostowane fele, cuda na kiju... W końcu sprawę olałem i tak śmigałem ze sztucznym abs-em przez 2 lata, aż 2 tygodnie temu miałem przygodę z gumami i musiałem zamienic kółka z tyłu na przód. Jakie było moje zdziwko, kiedy nagle, nawet przy ostrym heblowaniu drgania zniknęły. Jedną felę którą miałem na przodzie mam lekko krzywą, ale myślę że to może być też fart w trafieniu w otwory - jakaś kompensacja krzywizn tarcz i felg? Nie wiem sam, ważne, że bicia teraz nie mam.
  
 
Może to nie jest tak, ale mi nie hamowały tylnie koła. Jedno wcale, drugie lekko. Na trasie strasznie biło kierownicą. Po zrobieniu hamulców z tyłu problem przestał istnieć. Prawdopodobnie przy hamowaniu tylko na przednią oś cała siła na nią szła i nawet delikatne skrzywienie tarcz powodowało ogromne bicia. Teraz, jak tyłem też hamuje, to z przodu juz mi nie drży (kierownica )
  
 
witam
U mnie tarcze mam jeszcze fabryczne przebieg 140tys (klocki były wymieniane) i mam bicie bardzo delikatne ale wyczówalne na zimno- po rozgrzaniu spokóju
kierownica kiedys mi drzała mocno ale po wymianie obu felg przednich(pogiete) wsio wróciło do normy
myśle nad wymiana na tarcze nacinane Mikody ale nie słyszałem o nich zbyt wielu opinii(trwałosc i skutecznosc mnie interesuje-oczywiscie tych nacinanych)?
  
 
Kup sobie zwykłe, porządne.


Nacięcia są fajne w tarczach za 3 koła...

Jak klocek jest cienki, to takie nacięcie potrafi go momentalnie zerwać... Miałem takie przypadki

Zwykłą, porządna tarcza + dobry klocek.

Nie gówna z allegro, piszczące, cudujące.
  
 
Rozsądna rada
Ale taka nacinana tarcza fajnie wygląda z alufelgą
Kupie zwykłe i za zaoszczedzoną kase fajniejsze alufelgi
O.Z mam upatrzone -to chyba dobry wybór-15 cali
oponki chciałem założyć 185 60 15--
teraz jezdże na fuldach carat progresso-standardowy rozmiar-i sprawuja sie super dlatego zmienie na takie same 15
  
 
ja przy 135kkm kupiłem na allegro komplet tarcze lockheed + klocki delphi (albo odwrotnie) od sprzedawcy Tom_i_Monika (czy jakoś podobnie). Teraz mam 153kkm i zestaw sprawuje się tak jak powinien - sprawnie hamuje, nie piszczy, nie drga ani podczas jazdy ani podczas hamowania. Kosztował mnie 200 zł z przesyłką. Czyli tanio i dobrze
  
 
A ja taki mały OT...
Robert, czyżbyś był miłośnikiem Harego B.?
  
 
Cytat:
2007-09-19 12:59:14, Walus pisze:
A ja taki mały OT... Robert, czyżbyś był miłośnikiem Harego B.?



tego pana niekoniecznie, w sumie znam tylko jedno jego dzieło które za to jest dla mnie mega wymiataczem
  
 
Cytat:
2007-09-19 15:49:45, Robert_S pisze:
tego pana niekoniecznie, w sumie znam tylko jedno jego dzieło które za to jest dla mnie mega wymiataczem



Hehe, to powinieneś sie zainteresowac też innymi, bo są kawałki nawet lepsze, jak coconut woman, czy birds and bees
  
 
Cytat:
2007-09-19 09:33:46, Cameel pisze:
Może to nie jest tak, ale mi nie hamowały tylnie koła. Jedno wcale, drugie lekko. Na trasie strasznie biło kierownicą. Po zrobieniu hamulców z tyłu problem przestał istnieć. Prawdopodobnie przy hamowaniu tylko na przednią oś cała siła na nią szła i nawet delikatne skrzywienie tarcz powodowało ogromne bicia. Teraz, jak tyłem też hamuje, to z przodu juz mi nie drży (kierownica )



Właśnie dlatego pytałem wcześniej o tył..
Kumpel miał z "bijącymi tarczoma" jazdy na gwarancji i trochę po...ze 4-6 razy cudowali z przodem...i niewiele to pomagało...W końcu w innym serwisie ...zapytali czy był robiony tył...wszyscy byliśma zdziwieni...z pozoru gupim pytaniem... do czasu...

serwis wymienił tył ...i przez kolejne 2 lata...(aż do sprzedaży woza) ..pełny spokój...
  
 
Czasami tak bywa że przy słabym tyle przednie koła dostają wibracji. Wciskając pedała na maxa cały nacisk ląduje na przednie koła i nawet minimalne bicie na tarczy przenosi się na fajere. Niestety espero brakuje korektora siły hamowania na tylnej belce (koryguje cisnienie na podstawie odciążena nadwozia od belki) W espero są tylko reduktory ciśnienia na pompie ale to jest tylko namiastka rozwiązania oplowskiego
  
 
abstrahując częściowo od tematu, co powiecie na tarcze firmy NIPPARTS? warto się pchać?? 160zł za 2 szt. plus koszty przesyłki
  
 
Za 150 załatwię Ci SBS

Duńskie... Dają radę w Mercu Coupe masa 1600 kg...
  
 
sbs bardzo dobre tarcze sam stosuje + klock remsa. Za 180zł masz tarcze z klockami