MotoNews.pl
  

Nowy - ale pechowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie wszystkich klubowiczow!

Jestem wzglednie nowym wlascicielem esperaczka - kupiony w listopadzie sliczny ceglasty 1.5, z klima za to bez wspomagania i przebiegiem juz teraz 150 kkm.
Od pierwszego wlasciciela, z fakturami napraw w ASO nigdy mocno ubity i ogolnie fajny. No ale...
..ale jednak nie taki fajny skoro okazalo sie ze lyka literek oleju na 1000 Do tego opadniete wiecznie stukajace zawiasy (tulejki nie pomogly) Oczywiscie elektryka szyb i silowniczki, ktore udalo mi sie wlasnorecznie naprawic oraz kilka pechowych przygod.
Ubity kierunkowskaz i odrapany lakier na zderzaku po obciachowym wystawieniu nosa pod auto sasiada na parkingu i roztrzaskane lusterko lewe po spotkaniu z lusterkiem 'milej' pani w clio ktora slicznie sciela zakret gdy jechalem smutny do pracy doslownie 30 minut po powyzszym(!) Pani poszla w zaparte wiec lusterko tez sobie sam kupilem (bo co mi ze wspolwiny i 200zl mandatu jak to wymyslila policja wezwana na miejsce). A ostatnio 13 w piatek sliczny kamyczek wystrzelony spod kola zrobil mi pieknego pajaczka na szybie.
Oczywiscie po lewej na wysokosci oczu... Sklejone ale i tak drazni oczy

Tak wiec przywitajcie mnie cieplo bo i tak lubie mojego esperalka.

Tymczasem zapuszczem sie w forum w poszukiwaniu informacji na tematy:
- remont silnika - wymiana pierscieni w 1.5 DOHC ?
- stukajace zawiasy (wymiana tulejek nie pomogla) co robic?
- dziwne "cykanie silnika" wtryski/pompa/rozrzad?
- czy wsadzac gaz przy 150kkm gdy bierze olej?
- ile szyba z wklejeniem?

Gdyby ktos kojarzyl w/w tematy i moglby rzucic linkiem to z gory dzieki.
Pozdrawiam serdecznie
Jarek
  
 
Witamy goraco!
Cykanie to praca wtryskow.
  
 
Witaj.

Ogromne spalanie oleju


Sklep internetowy- zobacz ceny
  
 
Ja rowniez witam serdecznie Milego postowania zycze .

Swoja droga, coraz wiecej klubowiczow przybywa

Ja od jutra rozpoczynam Piekarsko-Slaska wielka akcje kampanijna polegajaca na rozdawaniu ulotek klubowych pod wycieraczki (aktualny temat na forum.. ), co by jeszcze Piekarsko Slaskie grono klubowiczow (o ile kojarze, to tylko ziaja i ja ?).

Swoja droge w naszym 80 tysiecznym Piekarskim labiryncie ani raz nie zauwazylem ziaji na ulicach pecha mamy ze sie nawet spotkac nie mozemy :[.
  
 
Witam serdecznie.
Cykaniem się nie przejmuj, 1.5 ma tak "konstrukcyjnie" (jeżeli o tym samym cykaniu myślimy).
  
 
Cytat:
2003-06-26 22:02:00, Janow pisze:

Tymczasem zapuszczem sie w forum w poszukiwaniu informacji na tematy:
- remont silnika - wymiana pierscieni w 1.5 DOHC ?
- stukajace zawiasy (wymiana tulejek nie pomogla) co robic?
- dziwne "cykanie silnika" wtryski/pompa/rozrzad?
- czy wsadzac gaz przy 150kkm gdy bierze olej?
- ile szyba z wklejeniem?





remont silnika - PO CO

Pytanie pierwsze na jakim oleju jeździsz.
Zmien na mobilka 5W50 i silnik przestanie zjadać olej.
Jeżeli to nie pomoże to syntetyk Castrol RS 10W40 (SYNTETYK!) oznaczenie jakościowe jak pół syntetyk, ale jest to w 100% olej na bazie syntetycznej.

Metaliczne stukanie to albo wtryskiwacze - czyli rzecz normalna
lub też popychacze, czyli też rzecz normalna ale na zbyt zadkim oleju - 0w40 odpada stanowczo.

sworznie drzwi - musisz wygiąc zawias.....- to już do blacharza.

szyba z wklejeniem ok 300zł NordGlass lub Pilkinkton

Gazzz - poczytaj moje posty po założeniu LPG..... założyć można jeżeli nie zależy ci na osiągach.
WARTO dać te 400-500zł wiecej i założyć w ASO lub innej porządnej stacji.....
zakładanie u pana mietka pod siedlcami kończy sie problemami....

oszczędność na LPG jest wielka....ale strata osiągów jeszcze większa... z 9 sekund do 100km/h mam 12... łaaaaaaa


PS WITAMY w klubie !
  
 
Nie powinno sie wymieniać oleju mineralnego o kiepskich wlasciwosciach czyszczących na syntetyczny, ponieważ wypułkanie osadów pozostałych po oleju mineralnym może prowadzić do zatarcia silnika!
  
 
Cytat:
2003-06-27 02:30:07, Don_Ulung pisze:
Nie powinno sie wymieniać oleju mineralnego o kiepskich wlasciwosciach czyszczących na syntetyczny, ponieważ wypułkanie osadów pozostałych po oleju mineralnym może prowadzić do zatarcia silnika!



Jest możliwe. Trzeba tylko zrobić pierwszą wymianę po 2 tys. km. W celu wypłukania osadów. Z drugiej strony taki wynik "brania" oleju jest niemożliwy wprzypadku oleju mineralnego
  
 
Cytat:
2003-06-26 23:25:38, Tomek-Mydlowski pisze:
remont silnika - PO CO

Pytanie pierwsze na jakim oleju jeździsz.
Zmien na mobilka 5W50 i silnik przestanie zjadać olej.
Jeżeli to nie pomoże to syntetyk Castrol RS 10W40 (SYNTETYK!) oznaczenie jakościowe jak pół syntetyk, ale jest to w 100% olej na bazie syntetycznej.

Metaliczne stukanie to albo wtryskiwacze - czyli rzecz normalna
lub też popychacze, czyli też rzecz normalna ale na zbyt zadkim oleju - 0w40 odpada stanowczo.

sworznie drzwi - musisz wygiąc zawias.....- to już do blacharza.

szyba z wklejeniem ok 300zł NordGlass lub Pilkinkton

Gazzz - poczytaj moje posty po założeniu LPG..... założyć można jeżeli nie zależy ci na osiągach.
WARTO dać te 400-500zł wiecej i założyć w ASO lub innej porządnej stacji.....
zakładanie u pana mietka pod siedlcami kończy sie problemami....

oszczędność na LPG jest wielka....ale strata osiągów jeszcze większa... z 9 sekund do 100km/h mam 12... łaaaaaaa


PS WITAMY w klubie !



Dzien Dobry!!

remont silnika-> bo chce jeszcze nim pojezdzic i wsadzic gaz a szkoda zeby zdechl. Z tego co wiem to ktorys z pierscieni olejowych musial peknac. Podobno da sie wymienic - robił ktos to?

W/g faktur do przebiegu 120 kkm auto jezdzilo ma Mobil1, przez nastepne 20k nie wiadomo (lotos semi chyba) teraz spowrotem mobilek

Co do zwiasow - trzeba sciagac drzwi?

Gaz bym chetnie wsadzil, ale boje sie by przy tym przebiegu nie dobic motorka. Osiagi - trudno - wazniejsze koszty, choc z drugiej strony na gazi + klima to juz moze byc mul...
  
 
Cytat:
2003-06-26 23:18:51, Martinezzz pisze:
Witam serdecznie.
Cykaniem się nie przejmuj, 1.5 ma tak "konstrukcyjnie" (jeżeli o tym samym cykaniu myślimy).



Hmm. Z zewnatrz cykanie rzeczywiscie metaliczne. Do kabiny przenosi sie to juz raczej jako wyrazne tykanie przy kazdym wtrysku/zaplonie w cylindrze (tylko bieg jalowy, bo potem juz inne rzeczy zagluszaja)
  
 
Cytat:
taki wynik "brania" oleju jest niemożliwy wprzypadku oleju mineralnego



Oooo wypraszam sobie, do Taunusa dolewalem litr co 150km!!!
(Jak rowniez czyscilem swiece bo zanikala przerwa miedzy elektrodami...)
  
 
Cytat:
2003-06-27 08:31:10, Ptaszyna pisze:
Cytat:
taki wynik "brania" oleju jest niemożliwy wprzypadku oleju mineralnego



Oooo wypraszam sobie, do Taunusa dolewalem litr co 150km!!!
(Jak rowniez czyscilem swiece bo zanikala przerwa miedzy elektrodami...)



Chodziło mi o silnik 1.5

Wiedziałem, że wspomnisz o Taunusie Tylko, że on był wyjątkowy
  
 
Ohhhh, to fakt, a teraz sie nim golimy...
  
 
Za remont silnika czyli komplet pierścieni, usczelniaczy zaworowych i panewek oraz uszczelki pod głowicę dałem w sumie niecałe 700zł, dochodzi robocizna jakieś 300-500zł i masz silnik jak nowy. Gorzej jeżeli okaże się że masz spalone zawory, prób na cylindrach albo luzy na prowadnicach.... dochodzi kolejne kilkaset złotych.
Musisz znaleźć dobrego mechanika żeby Ci zdiagnozował silnik i określił co trzeba zrobić.
Gas w silniku w takim stanie jest lekko nierozsądny..

Witam w klubie
  
 
No coż, pozostaje mi tylko powiedzieć, że nie jesteś sam. Ja też kupiłem autko nieco zaniedbane i właśnie jestem na etapie zaprawek. Na szczęście z silnikiem wszytko OK (a przynajmniej taką mam nadzieję).
Jak założysz gaz to "cykanie" ustąpi, bo na gazie wyłączana jest praca wtryskiwaczy. No chyba,że zafundujesz sobie instalację full wypasss za 4-5 tys
  
 
Witaj Janow,
wiesz chyba Cie juz widziałem. Urwane lusterko w ceglastym Espero gdzies na Dietla...
Uf w Krakowie to czesto sie zdarza, mnie ostatnio na parkingu ktos przytarl lusterko i odjechal...
Witaj w klubie!!!
  
 
Witam w klubie

Co do cykania ja też mam takie i po założeniu gazu nie ustąpiło - więc u mnie sa to luzy na zaworach, ale poniewaz to ponoć w niczym nie szkodzi nic z tym nie robie (TTTM - Ten Typ Tak Ma).
Wydaje mi się, że pełny remont (pełny szlif itp) niema sensu i będzi za drogi - najlepiej znaleźć dobrego mechanika co wymieni tylko pierścienie (najlepiej bez górnego bo moze byc problem z "progiem" w cylindrach) panewki itp. Po takim "półremoncie" nie powinno być problemów z założeniam gazu. A co do osiągów mam klime i wspomaganie i nie zauwazyłem znacznego ich spadku na gazie (moze dlatego, że nie używam auta w roli drugstera tylko limuzyny ).
  
 
Przy Olejowej regulacji zaworów stukanie jest rzeczą normalną przy zimnym silniku. Po nagrzaniu silnika powinno ustać. Tak samo jeśli chodzi o nadmierne zużycie oleju, nie można stwierdzić czym jest spowodowane na podstawie gdybania! Trzeba rozebrać silnik i tyle.
  
 
Cytat:
2003-06-28 17:29:47, rjsunset pisze:
Witaj Janow,
wiesz chyba Cie juz widziałem. Urwane lusterko w ceglastym Espero gdzies na Dietla...
Uf w Krakowie to czesto sie zdarza, mnie ostatnio na parkingu ktos przytarl lusterko i odjechal...
Witaj w klubie!!!



Witam.
Calkiem mozliwe. W marcu jakies 2 tygodnie jezdzilem bez lusterka a potem jezdzilem kolejne 2 z lusterkiem nie malowanym.
A na parkingu jakis kmiot mi lekko przerysowal blotnik nad klapka wlewu. Ale jak to nie wiem, chyba swoim lusterkiem. Zreszta juz nawet sie zbytnio nie przejmuje - to sa uroki aut apod blokiem.

A najczesciej mnie mozna widziec codziennie miedzy Krakowem a Wieliczka, gdzie pracuje (centralna, most Wandy, Kokotow... - pozdrawiam biale espero z przeciwka
Wieczorem za to: Bora-Opolska-AK i spowrotem

Pozdrawiam goraco!
  
 
Centralna? Ja pracuję na centralnej hi hi Muszę w końcu załatwić sobie tą naklejkę to będę bardziej rozpoznawalny

... może na zlocie się spotkamy