Gdzie ucieka p³yn ch³odniczy?

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Mam problem z ch³odnic±. Kilka dni temu odpali³em auto rano, pojecha³em jakie¶ 15km i w czasie jazdy w³±czy³em ogrzewanie. Powinno byæ od razu ciep³o, a tu nic. Leci tylko zimne powietrze. Po chwili patrzê, a wkazówka temperatury jest po czerwon± kresk±. Wy³±czy³em nawiew, nieznacznie spad³a i dojecha³em jeszcze ze 2 km na miejsce. Okaza³o siê, ¿e zbiorniczek od p³ynu do ch³odnicy jest pusty. Kupi³em wodê mineraln± i wla³em grubo ponad 2 litry. W koñcu woda przesta³a sp³ywaæ ze zbiorniczka i uda³o mi siê wróciæ ok. 100km do domu. W nastêpny dzieñ nie dotyka³em samochodu, a wczoraj podnoszê maskê i znowu pusto w zbiorniczku. Dola³em wody i obserwujê spód auta. Przez 20 minut pod autem nie by³o nawet kropeki, a woda powolutku (naprawdê powoli) sp³ywa³a. Co siê dzieje? Muszê to zrobiæ, bo zaczynaj± sie przymrozki, a ja mam wodê w ch³odnicy zamiast p³ynu
  
 
Pewnie g³owica.

St±d problemy z gazem.
  
 
Cytat:
Pewnie g³owica.

St±d problemy z gazem.



Czyli generalnie lipa/wydatki . To teraz mam pytanie. Gdzie ucieka woda? Do zaworów? Ucieka i co? Jakie to mo¿e mieæ konsekwencje? Czy moge na razie je¼dziæ dolewaj±c wody, czy mam sobie odpu¶ciæ. Pojadê do mechanika, ale niestety na pocz±tku pa¼dziernika (kasa). Czy jeszcze dwa tygodnie mogê je¼dziæ (miasto)?

A i jeszcze jedno. Czy to jest tylko wymiana uszczelki pod g³owic±, czy co¶ wiêkszego? Jakie to s± w przybli¿eniu koszty?
  
 
Sprawd¼ czy masz brudny p³yn, czy olej.

Jak p³yn, to mo¿esz dolewaæ... Ale kontroluj, ¿eby nie przegrzaæ.

Jak olej, to lipa... I odstaw z³oma.


P³yn trafia do komory spalania i do wydechu
  
 
Cytat:
2007-09-20 12:53:33, Cameel pisze:
Jakie to s± w przybli¿eniu koszty?


500-700z³
zalezy od warsztatu
  
 
Cytat:
2007-09-20 12:53:33, Cameel pisze:
Czyli generalnie lipa/wydatki . To teraz mam pytanie. Gdzie ucieka woda? Do zaworów? Ucieka i co? Jakie to mo¿e mieæ konsekwencje? Czy moge na razie je¼dziæ dolewaj±c wody, czy mam sobie odpu¶ciæ. Pojadê do mechanika, ale niestety na pocz±tku pa¼dziernika (kasa). Czy jeszcze dwa tygodnie mogê je¼dziæ (miasto)? A i jeszcze jedno. Czy to jest tylko wymiana uszczelki pod g³owic±, czy co¶ wiêkszego? Jakie to s± w przybli¿eniu koszty?


z Twojego opisu wynika ze to na 10000000% uszczelka pod g³owica , tylko tak jak juz ktos napisal, pozostaje pytanie czy woda przedostaje sie do oleju, jesli tak to bezwzglednie nie jezdzij esperakiem!!! ja tez przez to przechodzilem i mnie wszystkie uszczelki + planowanie glowicy + robocizna wynioslo razem okolo 550z³, tylko kupujac uszczelki kupuj markowe produkty, bo nie ma sensu oszczedzic teraz 20z³ a za rok robic to samo i znowu wywalic 500z³, ja gdy zmienialem uszczelke pod glowica zakladalem kpl uszczelek Victor Reinz, jestem z nich bardzo zadowolony, gdzies kiedys byl poruszany temat odnosnie tych uszczelek i polecano jeszcze uszczelki dwoch firm ktorych nazw nie pamietam, natomiast odradzali na pewno Ajusa, poszukaj a znajdziesz,
pozdrawiam
  
 
Odradzam Ajusa i Glaser



Polecane Reinz, Goetze i Elring
  
 
By³em dzisiaj w ASO Daewoo. Sprawdzili mi auto ZA DARMO . Mechanik podniós³ samochód, pokaza³ mi miejsce, gdzie jest trójnik z przewodami z wod± i na trójniku jest mokro i na jednym z wê¿yków jest mokro. Twierdzi, ¿e przy zmianie biegów co¶ mi tam ociera o ten wê¿yk i jest trochê przetarty. Po rozgrzaniu silnika mo¿e tamtêdy uchodziæ woda. Poleci³, ¿ebym najpierw pojecha³ do gazownika i wymieni³ wê¿yki, a potem obserwowa³ samochód. Stwierdzi³, ¿e g³owice to by robi³ naprawdê w ostateczno¶ci. Sprawdzi³ olej, stwierdzi³, ¿e jest czysty. Mia³em przy sobie stare ¶wiece (zmienia³em w zesz³y pi±tek), obejrza³ i tez wydawa³y mu siê OK (poza ¶ladami oleju, ale wymienia³em niedawno uszczelkê pod pokryw± zaworów i to od tego). Kurcze mo¿e to nie bêdzie takie kosztowne... Muszê podjechaæ do gazownika, oby to by³y tylko wê¿yki...
  
 
Hej, Cameel i jak z tym trójnikem ? Pomog³o?
  
 
Nie ma to jak trupa sprzed pó³ roku wykopaæ

A le swoj± drog± to jest problem naszego forum


Kto¶ ma problem, zadaje pytanie, dostaje podpowiedzi i nie pochwali siê czy akurat to by³o usterk±


Pó¼niej dziwiæ siê ¿e m³odzie¿ zak³ada podobny w±tek a starzy wysy³aj± ich do wyszukiwarki

Tylko co z tego, skoro znalezienie odpowiedzi graniczy ze znalezieniem ig³y w stogu siana
  
 
sam sobie odpowiem, wymienione trójniki (dwa) poobcinane przewody na z³±czkach i niestety dalej spier.. a p³yn. Chyba to jednak uszczelka pod g³owic± i ucieka na zewn±trz tak, ¿e nie widaæ sk±d, ale ¶lad pojawia siê na obudowie skrzyni.
A przy okazji wielkie podziêkowanie dla Cezariusza, dziêki któremu je¿d¿ê od dzi¶ na tarczach Brembo i klockach Ferodo (za super pieni±dze)!! Dziêki !!!
  
 
Cytat:
2008-03-28 22:55:01, jost pisze:
sam sobie odpowiem, wymienione trójniki (dwa) poobcinane przewody na z³±czkach i niestety dalej spier.. a p³yn. Chyba to jednak uszczelka pod g³owic± i ucieka na zewn±trz tak, ¿e nie widaæ sk±d, ale ¶lad pojawia siê na obudowie skrzyni. A przy okazji wielkie podziêkowanie dla Cezariusza, dziêki któremu je¿d¿ê od dzi¶ na tarczach Brembo i klockach Ferodo (za super pieni±dze)!! Dziêki !!!


nacinane czy zwyk³e?
co do wycieku u mnie by³o podobnie-po skrzyni ciek³o delikatnie i to by³a uszczelka
  
 
Cytat:
2008-03-28 23:03:58, pawel12356 pisze:
nacinane czy zwyk³e?


zwyk³e
  
 
Trupa z szafy muszê wyci±gn±æ, bo nie znalaz³em odpowiedzi na forum... Ucieka mi p³yn ch³odniczy z trójnika przy nagrzewnicy, potrzebuje numer czê¶ci tego trójnika i rurki gumowej która idzie od trójnika do nagrzewnicy. By³em ju¿ w dwóch sklepach i wielcy szanowni panowie nawet nie wiedz± co ja od nich chce...