Toyota Corolla 1,6 Si 1992 problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

posiadam autko
Toyota Corolla, rocznik 1992, silnik 1,6, model Si (wyszedł po marcu 1992), 16v, przebieg 240tys., paliwo+gaz

Auto działa bez zarzutu. W sierpniu wymieniłem komplet filtrów. Miałem również problemy z układem wydechowym - typowe jak dla tego rocznika rura rdzewieje to dziurkę mamy .

Od tego czasu (sierpień) zaczeło autem rzucać przy ruszaniu i podczas jazdy. Gaz mi podregulowali i chodzi ok. Z tą różnicą, że podczas rozruchu na gazie auto gaśnie. Dlatego też Pale na paliwie, autem rzuca (szczególnie na średnich obrotach. Przy tym pływa prędkość na paliwie w stanie jałowym, tzn. wskazówka obrotów chodzi jakby na wejściu miała sinusoide.

Szperałem tutaj na forum, wiele osób tak miało. Znalazłem takie wskazówki:
- czyszczenie przepustnicy,
- sprawdzenie czujnika polozenia przepustnicy
- wymiana przewodów wysokiego napięcia,
- wymiana świec,
- czyszczenie silnika krokowego,
- szczelność układu dolotowego.

Zaczołem sprawdzać sam z kolegą.
- świece wymieniłem.
- układ wydechowy szczelny,
- przewody wyglądają na ok.
- powodem pływania jest silnik krokowy. Po jego odłączniu silnik chodzi ok.

reszty jeszcze nie sprawdzałem.

Mam pytanie następujące.
W jaki sposób wyczyścić silnik krokowy, tzn. jaka jest procedura. Może ktoś ma w formie elektrycznej techniczną pomoc? Podobno może być czasami problem z komputerem, nie wiem czy uczy się sam, czy po pczyszczeniu trzeba go ponownie programować itp.

Dodatkowo odrazu przeczyściłbym przepustnice.

W obu tych sprawach prosze o dokładne wskazówki, bo nie jestem mechanikiem tylko wg. prawdziwym laikiem w tym temacie.
Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Breidak
  
 
Cytat:
2007-09-20 15:35:39, breidak pisze:
Witam, posiadam autko Toyota Corolla, rocznik 1992, silnik 1,6, model Si (wyszedł po marcu 1992), 16v, przebieg 240tys., paliwo+gaz Auto działa bez zarzutu. W sierpniu wymieniłem komplet filtrów. Miałem również problemy z układem wydechowym - typowe jak dla tego rocznika rura rdzewieje to dziurkę mamy . Od tego czasu (sierpień) zaczeło autem rzucać przy ruszaniu i podczas jazdy. Gaz mi podregulowali i chodzi ok. Z tą różnicą, że podczas rozruchu na gazie auto gaśnie. Dlatego też Pale na paliwie, autem rzuca (szczególnie na średnich obrotach. Przy tym pływa prędkość na paliwie w stanie jałowym, tzn. wskazówka obrotów chodzi jakby na wejściu miała sinusoide. Szperałem tutaj na forum, wiele osób tak miało. Znalazłem takie wskazówki: - czyszczenie przepustnicy, - sprawdzenie czujnika polozenia przepustnicy - wymiana przewodów wysokiego napięcia, - wymiana świec, - czyszczenie silnika krokowego, - szczelność układu dolotowego. Zaczołem sprawdzać sam z kolegą. - świece wymieniłem. - układ wydechowy szczelny, - przewody wyglądają na ok. - powodem pływania jest silnik krokowy. Po jego odłączniu silnik chodzi ok. reszty jeszcze nie sprawdzałem. Mam pytanie następujące. W jaki sposób wyczyścić silnik krokowy, tzn. jaka jest procedura. Może ktoś ma w formie elektrycznej techniczną pomoc? Podobno może być czasami problem z komputerem, nie wiem czy uczy się sam, czy po pczyszczeniu trzeba go ponownie programować itp. Dodatkowo odrazu przeczyściłbym przepustnice. W obu tych sprawach prosze o dokładne wskazówki, bo nie jestem mechanikiem tylko wg. prawdziwym laikiem w tym temacie. Za pomoc z góry bardzo dziękuję. Breidak


zobacz czy ISCV -twoj krokowy nie jest zatarty na smole tzn po zdjeciu uzwojenia powinno dac sie bez jakichkolwiek oporow pokrecic w lewo i prawo wirnikiem.
Po drugie jezeli zatarty to czy czasem gaziarze nie uchylili na srubie zderzakowej przepustnicy.Normalnie przepustnica ma sie zamykac na szczelno a ISCV stabilizuje bieg jalowy powietrzem.Jezeli sztucznie uchylimy przepustnice to zaczna sie dziac cuda.Przepustnica ma byc podkrecona na zderzaku tylko tyle aby sie nie kleszczyla w gardzieli przy pelnym zamknieciu.
  
 
Cytat:
2007-09-20 21:37:44, Bigelektron pisze:
zobacz czy ISCV -twoj krokowy nie jest zatarty na smole tzn po zdjeciu uzwojenia powinno dac sie bez jakichkolwiek oporow pokrecic w lewo i prawo wirnikiem. Po drugie jezeli zatarty to czy czasem gaziarze nie uchylili na srubie zderzakowej przepustnicy.Normalnie przepustnica ma sie zamykac na szczelno a ISCV stabilizuje bieg jalowy powietrzem.Jezeli sztucznie uchylimy przepustnice to zaczna sie dziac cuda.Przepustnica ma byc podkrecona na zderzaku tylko tyle aby sie nie kleszczyla w gardzieli przy pelnym zamknieciu.


Przeoczylem ze to 92 r
Pod przepustnica jest u ciebie byc moze zamiast zaworu ISC taki zawor woskowy-poznac po tym ze brak kabli i wtyczki ...w kazdym razie ma byc zamkniety po nagrzaniu silnika do normalnej temp.
Latwo sprawdzic zdejmij na chodzacym silniku rure dolotowa z przepustnicy i zatkaj palcem taki otwor w sciance korpusu przed przepustnica obroty powinny spasc i przestac plywac