Wymiana osłon gumowych przegubów zewnętrznych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy wie ktoś jak po kolei rozebrać półoś żeby wymienić osłonę przegubu(obydwie strony do wymiany) ???
Co trzeba odkręcić ???
Jakąś fotorelację ktoś posiada ???

1.6 16V 1993

[ wiadomość edytowana przez: maciobyk22 dnia 2007-09-20 19:51:32 ]
  
 
strona glowna -> porady..

szukac sie nie chce??

http://www.fordescort.org/content/view/203/45/
  
 
no spoko o to mi chodzilo, nie moglem tego znaleźć. A czy śrube piasty tez trzeba odkręcać, tam jest na klucz 32 ??







1.6 16 V
  
 
Nie trzeba
  
 
tak,trzeba ją odkrecić, nastpenie odkrecić sworzeń wahacza,nastenie wyjąc półoskęprzy pomocy łyzki,potem na stół ,rozcinasz starą osłone od zewnetrznej strony i sciągasz zabezpieczenie i schodzi ci przegub, od strony zewnetrznej sciągasz normalnie rozcinasz i wyciągasz , majc troszkę pojęcia dasz radę,ale wart robic na podnosniku ,jest o wiele łatwiej ale bez też idzie miłej zmiany
  
 
a i warto wtedy wymienić uszczelniacze a i olej z s.b spuśc
  
 
Cytat:
2007-09-20 21:41:22, Styko pisze:
Nie trzeba


a ja twierdze że trzeba
  
 
Hmm...W tytule jest o przegubach zewnętrznych, to chyba nie trzeba...
Najśmieszniejsze ze juz to przerabiałem, a teraz mam wątpliwości

[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2007-09-20 22:15:15 ]
  
 
Właśnie, przeguby zewnętrzne czyli te przy kole.
Za parę minut będę miał skan z książki forda od kolegi z innego forum to zobaczymy co tam piszą...
  
 
Cytat:
2007-09-20 21:38:49, maciobyk22 pisze:
no spoko o to mi chodzilo, nie moglem tego znaleźć. A czy śrube piasty tez trzeba odkręcać, tam jest na klucz 32 ?? 1.6 16 V

ja tez twierdze,ze trzeba,bo przerabialem to 3 dni temu
  
 
Chyba zajrzę do ksiązki


7.2.2. Wymiana osłon przegubów

WYMIANA OSŁONY PRZEGUBU ZEWNĘTRZNEGO

Podnieść przód samochodu i zdjąć koła przednie.
Wyjąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Za pomocą uniwersalnego ściągacza wymontować sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego
ze zwrotnicy koła.
Wykręcić śrubę zaciskową sworznia kulowego wahacza i wymontować sworzeń kulowy wahacza ze
zwrotnicy koła.
Zdjąć opaski mocowania osłony ochronnej przegubu zewnętrznego.
Przeciąć i zdjąć zużytą osłonę ochronną.
Zdjąć pierścień osadczy przegubu zewnętrznego.
Wyciągnąć półoś z przegubu zewnętrznego.
Starannie wymyć wszystkie części. Usunąć ślady smaru.
Założyć nową osłonę ochronną przegubu zewnętrznego na półoś.
Założyć pierścień osadczy w jego rowek w przegubie zewnętrznym.
Wsunąć półoś do przegubu i wepchnąć ją aż do wyczucia rozprężenia się pierścienia osadczego w
jego rowku w przegubie.
Napełnić przegub smarem, ustawić osłonę ochronną i zamocować ją nowymi opaskami mocowania.
Zamontować sworzeń kulowy wahacza do zwrotnicy koła i dokręcić śrubę zaciskową tego sworznia.
Zamontować sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego do zwrotnicy koła; dokręcić go nową
nakrętką i zabezpieczyć nową zawleczką.
Założyć koła i opuścić przód samochodu.

[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2007-09-20 22:41:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2007-09-20 22:42:17 ]
  
 
HE he czyli żadnej śruby nie ma....

[ wiadomość edytowana przez: maciobyk22 dnia 2007-09-20 22:43:27 ]
  
 
1.6 16V 1993
ale zapomnialem dodac,ze wymienialem jeszcze lozysko przy okazji,wiec bez odkrecania piasty i tak by sie nie obeszlo! no i ja wymienialem gume wew. wiec wyciagalem cala poloske ;]
  
 
To sam kolega mi przesłał na zeskanowanym obrazie.
  
 
Cytat:
2007-09-20 22:44:03, Marcin pisze:
1.6 16V 1993 ale zapomnialem dodac,ze wymienialem jeszcze lozysko przy okazji,wiec bez odkrecania piasty i tak by sie nie obeszlo! no i ja wymienialem gume wew. wiec wyciagalem cala poloske ;]



No właśnie, to trzeba było tak odrazu mówić...
  
 
Czyli wszystko jasne
  
 
Jeszcze mały problem...
Otóż nie wiem czy nowa osłona przegubu ma być lekko ściśnięta tak jak stara czy też nie ???
Demonstracja poniżej :

nowa osłona


stara osłona


osłona po ściśnięciu

[ wiadomość edytowana przez: maciobyk22 dnia 2007-09-21 11:37:50 ]
  
 
pracuje na montażu w GKN i montuje półosie osłona powinna być w kanałku na osi, powiec jeszcze jakie opaski będziesz używać?
  
 
Te co były w komplecie.
Więc założyć tak jak na pierwszym zdjęciu ???

[ wiadomość edytowana przez: maciobyk22 dnia 2007-09-21 11:40:51 ]
  
 
jeśli takie
to ok zapinasz ręcznie szczypcami, siła ok 5-6 tys Niutonów szczelina po zamknięciu najlepiej 2,5 mm. Jeśli zaś
takie
to sobie odpuść bo szkoda roboty. kup w sklepie zkręcane i zrób to porządnie

[ wiadomość edytowana przez: on-driver dnia 2007-09-21 11:50:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: on-driver dnia 2007-09-21 11:53:06 ]