Simon2107 - Łada 2107 1500 "89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Przedstawiam moje kochane autko. Jest to Łada 2107 z silnikiem o pjemności 1500 ccm i mocy 75 KM (pomiar na hamowni). Jest to tzw. wersja fińska, co oznacza,ze auto było montowane w Finlandii z przeznaczeniem na potrzeby rynku fińskiego oraz na eksport do krajów Europy zachodniej i reeksport do krajów socjalistycznych. Czym różni się ta wersja od rosyjskiej można przeczytać w tym wątku. Autko jest w mojej rodzinie od grudnia 1989 roku. Ponieważ w dniu odbioru na placu w białostockim Polmozbycie były tylko turkusowe "rosjanki" i "finki" w kolorze kość słoniowa,a mechanicy zdecydowanie radzili aby wybrać wersję fińską, przed domem pojawiła się 2107 w kolorze kościstosłoniowym Auto przez cały czas eksploatacji zachowywało sie niemal bezawaryjnie (zepsuło sie w trasie tylko raz, i na dodatek 150 m od warsztatu samochodowego). Ja przejąłem auto po rodzicach w 2003 - kupili sobie firmówkę, a szkoda im było oddawać dobre auto dla jakiegoś buraka,który zrobiłby z niego gównowóz/wywrotkę/betoniarkę/ciężarówkę - niepotrzebne skreślić. Przy przebiegu ok 120 tys. km ze względu na niedomagania silnika (zwłaszcza spadek mocy, objawiający się tym, że zaczęły mnie już wyprzedzać polonezy i seicenta) zafundowałem autu generalkę silnika. Wybrałem w tym celu firmę Pana inż. Jacka Chojnackiego i pomimo dość wysokich kosztów takiej operacji nie żałuję tej decyzji. Silniczek zrobił już od tamtego czasu ok. 50 tys. km, pracuje równo,odpala "na dotyk", nie bierze oleju - jest obecnie najbardziej niezawodnym podzespołem w mojej Ładziance Auto przeszło też pierwsze remonty blacharskie - wymianę progów. Konieczna była także renowacja tapicerki - tu nieocenioną pomoc okazała mi moja żona Beata. Częste podróże na dłuższych trasach postawiły wymóg zainstalowania radia. I tak w olsztyńskim BudWilu profesjonalnie zainstalowano mi dwudrożny odseparowany zestaw 13,5 cm i radyjko z mp3. Obecnie autko powoli dobija do 170 tys. km. Jest systematycznie przeglądane i naprawiane. I to by było chyba na tyle - reszta na fotach.

Image Hosted by ImageShack.us
">

Image Hosted by ImageShack.us
">

Image Hosted by ImageShack.us
">

Image Hosted by ImageShack.us
">

Image Hosted by ImageShack.us
">

Image Hosted by ImageShack.us
">
  
 
No cyc, moja przy 220 tysiacach dalej miala pelna pare-w ladzie najczestrza przyczyna slabego przyspieszania jest gaznik/zaplon.
Wiec jakos te 120-malo mi sie wydaje-ale to zalezy od tego jak auto bylo eksploatowane.
  
 
Hej !
ładna i zadbana i przytulna jest Twoja ładzia
fajnie,że chcesz utrzymac ją w takim stanie
Pozdrówki
Paweł
  
 
Cytat:
2007-09-21 18:25:07, Krzysztof-Fleszer pisze:
Wiec jakos te 120-malo mi sie wydaje-ale to zalezy od tego jak auto bylo eksploatowane.


Auto było eksploatowane głównie jako środek transportu mojej Matki na miejsce jej pracy. A ponieważ były to tylko 3 km (w jedną stronę) stąd stosunkowo niski przebieg i stosunkowo wysokie zużycie silnika
  
 
Cytat:
2007-09-21 19:03:59, Pawel_66 pisze:
Hej ! ładna i zadbana i przytulna jest Twoja ładzia fajnie,że chcesz utrzymac ją w takim stanie Pozdrówki Paweł


Dzięki. Jak dobrze pójdzie,to już w marcu Łada doczeka się następcy i pójdzie na zasłużoną emeryturę w cieplutkim i suchym garażu. W planach mam porządny remont blacharski i mechaniczny (reanimację zawieszenia i hamulców,może trochę modyfikacje silnika i wydechu) ale wszystko ma być jak najbliżej serii,tak abym mógł założyć do łady żółte blachy i cieszyć się z posiadania auta "z duszą".
  
 
Bardzo ladne autko! Podoba sie mi kolor i czerwone napisy
  
 
Wczoraj moja ładna była u mechanika. Wymieniony został olej (Castrol EDGE Sport 10W60), filtr oleju (Sędziszów), przewód hamulcowy, komplet sworzni z przodu od strony kierowcy oraz wyregulowane zawory. A oto dwie fotki mojego autka
- gdzieś w Olsztynie
">
- przymiarka felg 15'
Image Hosted by ImageShack.us
">
  
 
Super......bardzo ładnie wygląda

gratulacje simon. Pokaż zdjęcia jak juz założyusz te felgi.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-09-24 07:27:53, zax pisze:
. Pokaż zdjęcia jak juz założysz te felgi.


Niestety... zostały sprzedane.
  
 
Kilka nowych fotek
Image Hosted by ImageShack.us">
A tu u mojego gaźnikowca
Image Hosted by ImageShack.us">
  
 
heh... mam z takiego kolpaka, tylko '15 zrobiony abazur
  
 
No Panie simon`ie tylko pozazdrościć autka.
Hmm w mojej samarce też trzeba będzie popracować nad wnętrzem.
Ale wszystko po kolei

Pozdrawiam, Rafał.
  
 
Cytat:
2007-10-06 20:36:14, Rafael_Black pisze:
No Panie simon`ie


Aleś mnie postarzył Takie małe info: na Forum jesteśmy na Ty a nie na Pan
  
 
Witam
Cytat:
2007-09-26 18:10:25, simon2107 pisze:
Niestety... zostały sprzedane.



Ładna ta Twoja Ładna Simonie
felek troche szkoda mogły Ładnie wyglądać, ale i bez nich robi wrażenie
  
 
Cytat:
2007-10-07 00:37:53, sheriffnt pisze:
Witam Ładna ta Twoja Ładna Simonie felek troche szkoda mogły Ładnie wyglądać, ale i bez nich robi wrażenie


Dziękuję,staram się A co do felg,to na poczatku też załowałem,ale zdecydowałem się,że przy odbudowie chcę przywrócic dla auta w miarę seryjny wygląd, a z tego co wiem seryjnie nikt do 2107 nie pakował 15 cali. Wolę rozejrzec się za jakimiś felami 13 cali z epoki-może cromodorki,atsy albo ewentualnie melbery jak u Zaxia. Stąd powrót do stalowych 13 z kołpakami.Może obecne kołpaki dla niektórych wygladaja śmiesznie lub wioskowo,ale ja uważam,że ze wzgledu na neutralny wzór (brak spinerów) i obecność chromowanych elementów w wystroju zewnętrznym 2107, kołpaczki pasuja do całości.
  
 
Z racji małej sesji zdjęciowej w plenerze, odgrzewam kotleta








Zdjątka niestety tylko w max. dozwolonym formacie 800x600



  
 
Simon - kołpaki jednak w ogole nie pasuja.
  
 
Leszek to że Tobie kołpaki, pokrowce i LPG przeszkadzają to nie znaczy że wszyscy tak uważają
  
 
Ładna ta Ładna Jeszcze tylko oryginalne felgi i "kapselki" i bedzie miodzio
  
 
Cytat:
2008-07-12 14:54:48, krycho pisze:
Ładna ta Ładna Jeszcze tylko oryginalne felgi i "kapselki" i bedzie miodzio


THX Na oryginalnych felgach z kapslami mam opony zimówki.