[Scoupe] Na jakich obrotach jeździć?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem ze moze to dziwne pytanie ale na jakich obrotach trzymac chultaja zeby cieszyc sie z jazdy ale zeby nie zameczyc auta ???



[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2007-09-25 15:13:40 ]
  
 
Najlepiej trzymaj go w garażu i raz na tydzień woskuj...a powinien Ci posłużyć b.długo i na pewno sie nie zmęczy
  
 
dobre ale niemam garazu pytam bo to moje pierwsze auto i niewiem na jakich obrotach silnik sie bedzie najlepiej czul
  
 
1) jakie auto i jaki silnik
2) kazde auto jednak też jest inne i rózznie to bywa
3) kazdy też ma swój styl jazdy

naogół optymalne obroty dla ekonomi i osiagów to 2500-3500 przy jakimś przyspieszaniu typu wyprzedzanie do 4500, wyzej jest pewnie jeszcze fajniej, ale ekonomia leci już na "morde".

Życzę Ci przzy tym, duzo pozytywnych wrazeń z nowego autka.
  
 
to hiundai scoupe 1,5 ls rocznik 94
  
 
Cytat:
naogół optymalne obroty dla ekonomi i osiagów to 2500-3500 przy jakimś przyspieszaniu typu wyprzedzanie do 4500, wyzej jest pewnie jeszcze fajniej, ale ekonomia leci już na "morde".



Jak sie ma Poniacza, to już na 3000obr brzmi jak śmigłowiec, cholernie głośny
Przy dynamicznej jeździe nie wolno go tylko puścić na mniej niż 3000 obr i już. Ale przy jeździe na trasie w okolicach 2800-3000 obr dopiero daje oszczędności w postaci 6-6,5L/100km.

W którymś poście przeczytałem, że niezbyt zdrowa jest jazda poniżej 2000 obr, więc osobiście się tego trzymam. W zasadzie biegi przerzucam w okolicach 3100-3300 obr i staram się utrzymywać obroty ~2500-3000 podczas zwykłej jazdy (choć nie wiem czy to nie jest nisko).
  
 
Cytat:
2007-09-25 08:05:47, maniek200583 pisze:
to hiundai scoupe 1,5 ls rocznik 94



Nie wiem jak Ls ale GT lubi wysokie obroty(4000-6000) no i frajda z jazdy wtedy też jest
Jeden z minusów to takie zjawisko w baku tzw. "wirwbak"
  
 
Cytat:
2007-09-25 08:43:38, Rafixxx2 pisze:
Nie wiem jak Ls ale GT lubi wysokie obroty(4000-6000) no i frajda z jazdy wtedy też jest Jeden z minusów to takie zjawisko w baku tzw. "wirwbak"


Ja mam LS i nie wiem jak on ale ja lubie tak koło 5000
  
 
Cytat:
2007-09-25 09:17:31, BartBartez pisze:
Ja mam LS i nie wiem jak on ale ja lubie tak koło 5000



Prawidłowa odpowiedź brzmi:
trzymaj go w okolicach max momentu obrotowego
lub też po prostu weź do ręki instrukcję pojazdu a znajdziesz tam informacje producenta na temat optymalnych (ekonomicznie) prędkości przy których należy zmieniać biegi.
  
 
A ja już mam powoli dosyć takich tytułów wątków.
Jestem spokojny i cierpliwy, ale wszystko ma swój kres, wątki tytułowane bez sensu i niezgodnie z regulaminem będą wywalane...

Było: "jak jeździć ?????"
Czy to w jakikolwiek sposób choć naprowadza na temat? Nie! A powinno, tak stoi w regulaminie i do tego wszyscy powinni się stosować.



[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2007-09-25 15:17:15 ]
  
 
w instrukcji masz napisane,z pamieci napisze,ze trojke przy 40km/h ,czworke 55km/h a piatke 75km/h to jest minimum i nie mozna nizej schodzic
  
 
koledzy specjalnie ostatnio chcialem sprawdzic bo jezdze bardzo duzo i mnie podkusilo zaryzykowac w sprawdzaniu zmiany spalania;] jezdzilem kilka dni nie przekraczając 100km/h i biegi zmienialem przy okolo 2500 obrotow (wiem ze przy gt to CHORE ale to byl tylko test :p ) i bylem w szoku!! auto spalilo 6l/100km wiecej tak nie pojezdze bo bylo to straszne przezycie ale ojciec w scoupe ls tez zrobil test na trasie ;] i nad moze jadac spalil mu 5,5l/100km da sie tym jezdzic oszczednie ale niewiem czy to dobre dla silnika;] biedactwo sie dusi

jeszcze raz przypominam ze "badania" przeprowadzone byly dla testow dla jasnosci spalam kolo 10-13l/100km jestem normalnym uzytkownikiem scoupe gt
  
 
Osobiście nie zauważyłem różnicy na ekonomizerze w spalaniu w funkcji obrotów. Bardziej wpływa szybkość wchodzenia na nie.

Więc jeśli ktoś lubi w miarę dynamiczną jazdę proponuje wyższe obroty - na moje oko nie schodzić poniżej 3000. Wtedy to samo przyspieszenie dostajemy mniejszym kosztem benzyny (takie mam odczucie patrząc na migające światełka w GT)
Jeśli chce natomiast oszczędzić, to mniejsze i wtedy powoli się rozpędzać, bo inaczej będzie się dusił i nic nie oszczędzimy.

Dodam, że we wspomnianym teście "na 5,5 litra" prędkość przelotowa wynosiła około 100km/h i obroty właśnie w granicach 3000. No i przy normalnej jeździe się nic nie dusi.

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić

Pozdrawiam wszystkich, szczególnie brata