Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Koniu CRX Kraków | 2003-06-27 16:36:31 Witam
Mam pytanie odnośnie "wnętrza" silników Poloneza i Fiata 125p Chodzi mi głownie o to czy wał jest taki sam, koło zamachowe, korby ( czy skok tłoka jest taki sam ? ), jak rowniez wałek rozrządu. Planuje stworzyc bardzo mocną jednostkę 1500 na dwóch stojacych gaznikach typu IDF, wałek OBRu, sportowa głowica na wiekszych zaworach ssacych i wydechowych i sprawa wyglada tak ze w obecnej chwili jezdze na silniku Polonezowskim, a w garazu mam silnik Fiatowski z którego wyzej wymienione elementy chciałbym przygotować i w niedalekiej przyszłosci chcialbym wrzucic do silnika polonezowskiego ![]() nie wiem czy to po polsku napisałem ![]() |
![]() Koniu CRX Kraków | 2003-06-27 16:57:39 świetnie ![]() ![]() gazniki przyjda w przyszłym tygodniu....a pod koniec wakacji bede miał złamane recę bo wal wpadnie na mnie hehe... ![]() nie ma roznicy czy to jest silnik 75 czy 82 konie ?! Bo ja mialem bite numery na stacji diagnostycznej i numer mojego silnika zaczyna sie od KR pozdrawiam |
![]() Koniu CRX Kraków | 2003-06-27 17:08:50 Jak skoncze to zmierzymy sie moze na jakims spocie szalonymi 1500 ![]() |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-06-27 23:11:08
Koniu no co Ty ?? ja Poldasem do Kanta ?? to jakbym sie scigał Maluchem z VW...... nieeeee.... nie mam szans... ![]() A poza tym scignę sie z Tobą jak wskrzeszę moje DOHC zalegajace w garażu ![]() ![]() |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-06-27 23:25:19
![]() ![]() Na temat wyższości paska nad łańcuchem lub odwrotnie nie będę się rozwodził, bo zdania są podzielone – w każdym razie zerwanie paska w silniku polonezowskim nigdy nie skończyło się dla mnie szczególnie tragiczne (poza zgiętymi laskami, wyjątkowo potrafiła pęknąć też dźwigienka, ale silnik z reguły ocalał bez większych uszczerbków) , a jak zrywa się łańcuch (o co jednak trudniej – trzeba szczerze przyznać) to na silnik żal potem nawet patrzeć – widziałam takie cóś – wirujący łańcuch zrobił dziurę i wyleciał bokiem a przedtem zdążył się też zaklinować za koła rozrządu i się porobiło... Koniu – musisz się dokładnie zorientować jaki jest ten silnik czy fiatowski, czy polonezowski, jeśli nie wiesz za bardzo jak, to najłatwiej po umieszczeniu filtra oleju – fiatowski ma wkręcany bezpośrednio w blok silnika niemal na samym środku jego wysokości pod kolektorem ssącym w pozycji poziomej, a polonezowski jest przykręcany w ustawieniu pionowym do specjalnego wspornika po przeciwnej stronie kadłuba, znajdującego się w jego dolnej części. Chyba napisałem to po polsku ![]() |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-06-28 01:32:34
Silnik z paskiem o ile wiem wszedł,jak zaczęto robić Poloneza ![]() Jak źle mówię,to mnie poprawcie. Ramzes wiem,że u Ciebie na bloku z paskiem pisze PF,,ale myślę,że po prostu w dawnych czasach,dawali to samo na dwa rodzaje bloków,a że te silniki były też w Fiatach to wiem ![]() Po prostu kolega Koniu nie sprecyzował o jaki mu silnik chodzi,jak powiedział,że od Fiata od razu mi się pomyślało,że to łańcuch ![]()
Tak,wiem,chodziło mi o fabryczne konstrukcje. [ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2003-06-28 06:57:17 ] |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-06-28 02:06:45 Aha,jako ciekawostke podaje,że jeszcze w 97 roku kupiłem w sklepie fabrycznie nowy blok typ 115C ![]() |
![]() Koniu CRX Kraków | 2003-06-28 08:09:02 Tak ten silnik z ktorego chce zrobic dawce części to fiatowski silnik z bocznikowym filtrem oleju..takze rozumiem ze moge z niego wykorzystac korby, i głowice...
Czyli po prostu bede musiał skorzystac z samych korb i je odchudzić i wypolerować i wyważyć razem z tłokami....i zbierać nastepne cześci do mojego OHV ![]() Mrozek masz moze jakies sposoby na rozwiazanie lepszego smarowania w takim silniku ? po podobno na wałku OBR ktory mam kupic ma sie krecic do 9tys ![]() pozdrawiam |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-06-28 08:49:39
A nie mówiłem ![]() ![]() |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2003-06-28 08:50:57
O rany !! Koniu !! i Ty chcesz zebym sie z Tobą scigał - jak ja robię całkiem "cywilny" silnik, w całkiem "cywilnym" samochodzie ![]() Na Twoim miejscu wybrałbym sie na szrot - u nas tam mozna kupic za 100 cały silnik bez papierów tylko trzeba oblookać w miarę jego stan i juz masz wał, korby, głowicę i kupe innych rzeczy.. a moze i blok silnika ?? tylko nabić swoje numery na niego i zrobić kompletny silnik a potem tylko przerzucić go do autka ?? a swiom jezdzić sobie na razie i po wyjęciu go mieć jakby zapasowy silnik ?? Powodzenia... |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-06-28 14:53:48 Może tak jak w Rosji? Słyszałem o gościu, który w Moskwiczu zapasowy silnik woził w bagażniku i w razie czego w "warunkach polowych" zmieniał. To musiał być silny chłop... |