Stuki na wale

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zlokalizowłam skąd dochodzą stuki, znajduje się zaraz koło podpory wału (przed nią czyli bardziej z przodu auta) tam jakby wał się łączył na jakims wieloklinie. i stamtąd są stuki. Czy to się wymienia? i jak to się nazywa?
  
 
nazywa sie to krzyzak i u mnie tez stuka i jestem zmuszony wymienic tą czesc wału albo cały
  
 
Krzyżak to chyba jest bardziej z tyłu,za podporą patrząc z przodu auta, a u mnie stuka zaraz przed podpora.
A to krzyżak w omedze jest niewymienialny? trzeba cały wał wymieniać?
  
 
Moze byc jeszcze gumowy lacznik takie jakby sprzegiełko. ono jest przy samej skrzyni i przy samym dyfrze. Krzyzak jest nie wymienialny. wał dzieli sie na dwie czesci ktore lacza sie wieloklinem z ktores strony podpory wału.
  
 
no i ja mam na tym wieloklinie luz, i słychać stuki, da się cos z tym zrobić?
  
 
A da sie cos z wieloklinem zrobic raczej watpliwe. Ja to bede wymieniał wał.
  
 
Witam kolegów!!!
Przerabiałem ten problem i przerabiam nadal tzn. miałem stuki na wale, ale tylko podczas energicznego ruszania- diagnoza: podpora wału, wymieniłem na nową i było O.K ale radość trwała krótko, stuki wróciły! Przyczyną jest tandetna podpora, a raczej guma z której jest wykonana! Guma jest miękka, kiedyś sprawdzałem starą na złomie i ...była twarda!!!
  
 
Tak ja też mam miękką ale to raczej nie jej wina w moim przypadku, ja jak ręką złapie za jedną cześć wału i kręce w jedna strone a drugą reką złapię i z drugiej strony i kręcę w przeciwną to są stuki i luz, a podpora chyba nie ma tu nic do tego.
  
 
...Marko11 złap wał i szarpnij energicznie kilka razy w górę i w dół wówczas usłyszysz czy to są te stuki czy nie! Jeśli chodzi o luzy na wieloklinie to w tym przypadku to raczej normalne, tego typu połączenie nie może być ciasno pasowane.
  
 
W górę i w dól też szarpałem i stuki też są.