Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-09-26 19:58:16 Witam!
Czy ktoś miał coś takiego? Na starym komplecie tarcz i klocków zaczęło pojawiać się lekkie drżenie kierownicy podczas hamowania. Tarcze i klocki zostały wymienione na nowe (Brembo&Ferodo). Na początku ok. 1000km nic się specjalnie nie działo. W tej chwili przy wyhamowyaniu z 80-60km/h czuję ponownie wyraźne drżenie na kierownicy. Samochód był dwa miesiące temu w warsztacie - małe odświeżenie zawieszenia. Ani przed tą wizytą, ani po nic się nie zmieniło. Sądziłem, że to wina cienkich, zwichrowanych tarcz...jednak myliłem się ![]() Co może być jeszcze przyczyną? Drżenie pojawia się tylko przy hamowaniu z większych prędkości....krzywa felga? ale to bicie było by przy normalnej jeździe. Będę wdzięczny za Wasze obstawienia ![]() |
tiyo Escort Kombi Płońsk | 2007-09-26 20:28:54 Hej,ja mam to samo ![]() |
kolor13 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Mk3 Trójmiasto | 2007-09-26 20:47:06 U mnie było podobnie,drżało jak hamowałem przy podobnych prędkościach.Pojechałem do jednej wulkanizacji,później do drugiej i trzeciej i wszyscy mówili że to wina tarcz,więc je wymieniłem.A po wymianie dalej biły.Więc pojechałem do zakładu który specjalizuje się w renowacji felg.I już przy pierwszych oględzinach wyszło że mam małe pęknięcia na feldze.Wymieniłem felgi na nówki i już nie bije przy hamowaniu.Teraz jedynie jeszcze walcze z biciem podczas jazdy,ale to już inna bajka |
tiyo Escort Kombi Płońsk | 2007-09-26 20:57:31 A czy zużyty przegub wewnętrzny może dawać takie drżenie przy hamowaniu,skoro podczas jazdy jest w porządku? U mnie zmiana kół na inne nic nie zmieniła... |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-09-28 22:44:59
Próbowałem mocniej i w zasadzie nie widzę różnicy. Słyszę natomiast popiskiwanie z prawej strony, jak nacisnę hamulec przestaje....choć nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z biciem ![]() |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-15 20:29:34 Czy więc możliwe jest, żeby nowe tarcze Brembo odkształciły się po przejechaniu ok. 3000km? Dodam, że zgodnie z fabrycznymi zaleceniami tarcze były wyjątkowo delikatnie eksploatowane przez pierwsze 1000km.
W serwisach w których byłem wszyscy twierdzą, że to wina tarcz lub krzywa piasta. Nie miałem żadnego poślizgu z uderzeniem felgą, więc od czego niby piasta miałaby nagle być krzywa? ![]() Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii? Edis4 |
![]() Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2007-10-15 21:39:53
Tarcze mogły się zniekształcić np przy wjechaniu w kałużę po dość mocnym hamowaniu (rozgrzane tarcze) i ich przebieg nie ma tu nic do rzeczy. |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-15 22:10:16
...szczerze? nie wierzę w tą teorię! Znaczyłoby to, że wszystkie projektowane samochody są na wyłączenie suchą nawierzchnię, a przecież nie ma kolejek przed serwisami z powodu powichrowanych tarcz?!? Zgodzę się, że zużyta, a więc cienka tarcza, mocno rozgrzana przy zetknięciu z zimną wodą, może, ale wcale nie musi się pogiąć. Nie sądzę, żeby Brembo - firma specjalizująca się wyłącznie w ukłądach hamulcowych, produkowała tarczę, która pognie się jeżeli przypadkiem wjedzie się w wodę! Na koniec dodam, że znam od wielu lat tą teorię i zapomniałem dodać, że takia sytuacja jaką sugerujesz, nie miała miejsca. Pamiętałbym to...silne hamowanie i finał w tafli wody... Jakieś inne sugestie? ![]() |
jogi33 Mondeo MK2 Łódź | 2007-10-15 23:03:12 Witam
U mnie drżenie przy hamowaniu zniknęło po wymianie tulei na wahaczu. Diagnosta często dokładnie sprawdza tylko przednią, a luzy(tak jak u mnie) mogą być na tylnej. Dodam, że miałem wybitą tylko jedną, a drżenie kierownicy objawiało się powyżej 80km/h. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-10-15 23:06:15 A u mnie nigdy nie zniknęło, choć nie pamiętam co by mogło być NIE wymienione przez okres użytkowania i tuningowania.... ![]() |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-10-16 00:41:29 Ja mam podobny problem. Tyle, że bicie mam nie na kierownicy, tylko na pedale hamulca. Jak hamuję to czuć wyraźnie, że pedał kopie, jakby się ABS załączał. A auto nie ma ABSu. Przetoczono już bębny z tyłu, bo ponoć miały owal. A dalej, jak wjedzie się autem na hamownię i robi pomiar siły hamowania, to słupki zamiast stać w miejscu, to skaczą jak wskaźniki głośności w sprzęcie audio: góra - dół. Czy powodem tego może być stary płyn? Czy raczej skupiać się na pompie i serwie? Cylinderki i szczęki wymienione 3 miesiące temu, tarcze i klocki (Brembo i Remsa) około 2 lata temu. Usterka pojawiła się między wymianami i nie jest z nimi związana. |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2007-10-16 07:53:31 Rozpedz sie do predkosci 100km/h i zaciagnij ręczny na moment, jak zacznie bic to pewnie bębny zwichrowane. |
![]() MARCINZ ford escort Rumia | 2007-10-16 11:12:18 Ludziska mam to samo,po wymianie tarcz i klocków na nowe miałem takie bicie przy hamowaniu że chciało mi kierownice wyrwać z rąk,a jak nie hamowałem to poskrzypiwały klocki o tarcze. Mechanik w zadume i jazda zamiana tarcz (miała bicie),gucio dalej bije-wniosek krzywa piasta. Wymiana piasty i łożyska i jest dużo lepiej,chociaż czasami sobie przypomina i lekko bije,ale tutaj to raczej podejrzewam regulację pływową klocków (czasami bije a czasami równo hamuje). Podsumowując winowajcą u mnie była piasta i łożysko (okazało się że piasta lekko siedziała w łożysku). Poza tym jak tam ktoś wspomniał luz w przekładni kierowniczej też daje efekty szarpania kierownicą przy hamowaniu. |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-17 12:21:50
No właśnie, kół / felg nie sprawdzałem, opony mam tegoroczne Michelin Pilot. Spróbuję zrobić taki test jak radzisz... |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-10-17 12:37:49 hehe mam to samo ale tylko na alu felgach (Cossi look 16/ 215/40) ale wulkanizator mówił mi że 2 lekko krzywe. |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-17 12:41:25
Kurcze, sporo tych potencjalnych przyczyn. Szarpania kierownicą nie mam przy hamowaniu. Łożysko było wymieniane... |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-10-17 14:30:33 edis4 - tu nie ma w co wierzyc to sa prawa termofizyki. i jak najbardziaj mozna sobie calkiem nowe tarcze zwichrowac po wjechaniu w jakas duuuza kaluze tuz po lub w trakcie ostrego hamowania (np w gorach).
zwichrowane bebny na pewno nie powoduja uczucia drzenia kierownicy podczas hamowania bo niby jak ? nie maja kontaktu z ukladem kierowniczym. w calym watku nikt nie wspomnial o wywalonych koncowkach drazka kierowniczego - bardzo czesta przyczynia drgan kierownicy podczas hamowania. generalnie jesli chodzi o wszelkie zjawiska w ukladzie kierowniczym podczas hamowania trzeba sprawdzac wg. tej kolejnosci: zawieszenie, uklad kierowniczy i kola, a dopiero na koncu same hamulce. Blazey - w Twoim wypadku obawiam sie,ze pada pompa lub servo. pzdr [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-10-17 14:34:08 ] |