MotoNews.pl
  

Czujnik położenia przepustnicy-zbyt wysokie napięcie C30SEJ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie.
zaatakował omege z silnikiem C30SEJ błąd 21 (zbyt wysokie napiecie czujnika położenia przepustnicy)

przewody z wiązki do czujnika na pierwszy rzut oka wyglądają o.k., złącze również.
czujnik przepustnicy przy pomiarze rezystancji na złączach :

1-2 pokazuje niezmiennie 1.86 kOhm

2-3 pokazuje:
-przepustnica zamknieta: 1.04 kOhm
-1/2 otwarcia: ~1.8 kOhm
-max otwarcie: 2,39 kOhm

1-3 pokazuje:
-przepustnica zamknieta: 2.42 kOhm
-1/2 otwarcia: ~1.8 kOhm
-max otwarcie: 1.04 kOhm

co szanowne grono ekspertów sugeruje?



  
 
Zmierz napiecie dochodzace
  
 
O ile sie nie mylę to
zamknięta 2 i 18 wynosi 0
otwarta 3 i 18 0

wysokie brak zasilania lub uwalony.
  
 
Senator dobrze prawi. Test elementu obejmuje pomiar napięcia. Z drugiej strony jako, że element ma charakter rezystancyjny można by te procedury zrównoważyć ale ja znalazłem coś takiego. Napiecie zasilające powinno równać się 5V, przepustnica zamknięta 1-1,3 V, pełne otwarcie 3,9-5V.
  
 
dziękuję za informacje.
dziś pomierze te napięcia i zobaczymy co dalej.
  
 
napięcia pomierzone.

oto co wskazał miernik:

1)
złącze czujnika przepustnicy odpięte od przepustnicy:

1-2 - 4.93 V
1-3 - 0 V
2-3 - 4,77 V

1-masa - 5.05 V
2-masa - 0.1 V
3-masa - 4.85 V

2)
złącze czujnika przepustnicy z podłączonym czujnikiem przepustnicy:

1-2 - 4.92 V (przepustnica zamknięta/otwarta)
2-3 - 0.6 V (przepustnica zamknięta)
2-3 - ~2.6 V (1/2 otwarcia przepustnicy)
2-3 - 4.2 V (przepustnica max. otwarta)
1-3 - 4.2 V do 0.6 V (przepustnica zamknięta do max. otwarta)

1-masa - 5.05 V
2-masa - 0.1 V
3-masa - 0.77 V (przepustnica zamknięta)
3-masa - ~2.6 V (1/2 otwarcia przepustnicy)
3-masa - 4.37 V (przepustnica max. otwarta)

Co o tym sądzi szanowne grono ekspertów?
  
 
Cytat:
wysokie brak zasilania lub uwalony.



Dokładniej to samodiagnoza wykrywa cały czas sygnał 5V, może to być zwarcie czujnika do plusa, przerwany obwód.

To mogłabyć usterka sporadyczna, daje się to skasować z pamięci ecu metodą ręczną?

to mi nie pasuje:
na pinie 1 wtyczki masz potencjał bliski 5V , a to jest zacisk masy (brązowo czarny).

Zamienione kabelki?


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-09-29 14:28:58 ]
  
 
Mega masz tu screen'y bo brak jednolitości oznaczeń wyprowadzeń mnie osłabia i nie chce mi się pisać. Jak umiesz chociaż trochę czytać schematy to dasz radę.
Tu masz schemat połączen:

A tutaj procedurę pomiaru:

Owocnych pomiarów
  
 
Cytat:
2007-09-29 14:02:07, omegolotC30NE pisze:
Dokładniej to samodiagnoza wykrywa cały czas sygnał 5V, może to być zwarcie czujnika do plusa, przerwany obwód. To mogłabyć usterka sporadyczna, daje się to skasować z pamięci ecu metodą ręczną? to mi nie pasuje: na pinie 1 wtyczki masz potencjał bliski 5V , a to jest zacisk masy (brązowo czarny). Zamienione kabelki? [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-09-29 14:28:58 ]



pin 1 to u mnie to przewód czarno-szary/chyba niebieski
pin 2 to przewód brązowo-czarny

nie wygląda nic na przepinane/zmieniane.
całość idzie w oryginalnych koszulkach.
błąd 21 powracał po każdym skasowaniu jak tylko chwile popracował silnik na wolnych obrotach.
skutek to nagłe zgaśnięcie silnika i niemożność uruchomienia silnika przez kilkanaście minut od zgaśnięcia.
wyzerowanie ECU przywraca możliwość uruchomienia silnika.


Gieroy dzięki bardzo za profi screeny.
niebawem pobawie sie z pomiarami przy ECU
  
 
Mega a nie masz tam oznaczeń 2,3 i 18? Oznaczeń wtyków.
  
 
Mega nawyraźniej masz "krzaczora" na instalacji w postaci zamienionych pinów, dzięki tamu ecu otrzymuje sugnał permamentnego max otwarcia przepustnicy.

hmm, na poniższym schemacie jednak widać opcję zamienionych pinów 1i 2 , więc może "krzaczora" nie ma


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-09-29 17:31:35 ]
  
 
Cytat:
2007-09-29 16:45:09, PiotrS pisze:
Mega a nie masz tam oznaczeń 2,3 i 18? Oznaczeń wtyków.


na czujniku i na złączu czujnika jest napisane: 3 2 1




[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-09-29 20:48:17 ]
  
 
Ja kiedys miałem bład tego czujnika przepustnicy przez gaz ktory wszystko rozlegulowywał. jesli bedziesz na zlocie bo ja wezme taki czujnik bo mam drugi bo kiedys wymieniłem go bo myslalem ze mam padniety.
  
 
zamienione kabelki na czujniku niedadza zadnych efektow w postaci gasnacego silnika itp itd.(skad to znamy PiotrS co nie)
Mega jak dla mnie to sie zesral komp.
Mam takiego na zbyciu.