Jeżeli nie działa prędkościomierz, to może być coś takiego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa dotyczy roczników powyżej 98 r. pompa ABS z symbolem na literę D.
Jeżeli spotkało Was coś takiego, że raz działa prędkościomierz a raz nie to najprawdopodobniej padł sterownik ABS. Wewnątrz układu są połączenia gniazda z elektroniką i tam następuje uszkodzenie, które czasami łączy a czasami nie. Domowymi sposobami jest to dość trudne do naprawienia, ponieważ jest to delikatny i mały element (znacznie cieńszy od włosa). Należy upewnić się odchylając dość mocno wiązkę raz do, a raz od pompy. Wtedy przy załączonym zapłonie słychać jak "pstrykają" przekaźniki w sterowniku ABS i wariuje kontrolka TC (potrzebny pomocnik w samochodzie). Z własnego doświadczenia mogę doradzić społeczności, że nie jest konieczne demontowanie całej pompy ABS i co za tym idzie odpowietrzanie układu hamulcowego. Zniechęcili mnie w warsztacie ceną i zablokowaniem auta "jak dobrze pójdzie na pół dnia". Można prościej i szybciej. Należy wywalić akumulator (pierwszy-, potem+) i odkręcić czarny plastik od podstawki (przy klemie +) akumulatora i wyczepić go. Wtedy mamy większą możliwość manewrowania przy pompie ABS. Konieczne będą przedłużki do wkrętaka (użyłem dwa kluczyki magnesowe do wkrętaków od wkrętarki). Następnie odkręcamy obejmę mocującą zbiorniczek oleju od wspomagania kierownicy (jedna śrubka na klucz 10). Odsuwamy zbiorniczek tak aby swobodniej sięgnąć z góry do wiązki przewodów, którą wypinamy wysuwając plastik (u mnie różowy) zabezpieczający w stronę koła. Długim płaskim śrubokrętem manipulując z góry, wyczepiamy z dolnej części sterownika zasilanie silnika pompy ABS. Teraz dobierając odpowiednie długości kluczyków magnesowych i pokrętła wiele nie przeklinając, atakujemy od strony akumulatora torksem na naszej przedłużce sześć śrubek mocujących sterownik od pompy. Odkręcony sterownik odsuwamy od pompy, ponieważ musimy go zdjąć z rdzeniów elektrozaworów. Nie ma obawy, że coś wypadnie, czy wycieknie z pompy. Następnie montujemy sprawny sterownik i cały bałagan uwzględniając kolejność zakładania klem tzn. pierwszy+, potem-. Czas jaki mi to zajęło, to nie więcej niż 1,5 godziny. O podrapanych łapach już nie wspomnę.
Warto prześledzić ten wątek

[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2007-10-01 21:22:17 ]
  
 
Czy taki sam problem można w podobny sposób rozwiązać w Omedze A `91 r.. Też ABS nie działa, padł BC i ostatnio walnął prędkościomierz. Wiem że jeśli nie spróbuje to sie nie przekonam, ale może to już ktoś przerabiał na Omesi A
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-10-05 19:45:40, OMEGATSZL288 pisze:
Czy taki sam problem można w podobny sposób rozwiązać w Omedze A `91 r.. Też ABS nie działa, padł BC i ostatnio walnął prędkościomierz. Wiem że jeśli nie spróbuje to sie nie przekonam, ale może to już ktoś przerabiał na Omesi A Pozdrawiam


ja przerabiałem ten temat,jeśli masz manual to może być:licznik ,linka,ślimak,ślimacznica w skrzyni biegów(opis w poradach)