MotoNews.pl
2 Duszenie sie TD (196366/0)
  

Duszenie sie TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam opisze problem mego kolegi moze ktos pomoze.
Opel omega 2.5 td z 1998r mam problem taki a dokładnie dwa : pierwszy to odpalam na zimnym silniku i przez około 20 sek silnik pracuje równo ale potem zaczyna sia jakby dusić i spadaja obroty do tego stopnia że słychac w kabinie wibracjie po 10 sek silnik wraca z spowrotem do ładnej pracy na ciepłym silniuku takiego problemu niemam. Drugi problem to juz kontrolka z silniczkiem która po osiagnieciu przez silnik 85 c mignie mi w okolicach 1500 do 2500 obr przy zmianie bigów lub przy gwałtownym puszczeniu gazu co dziwne auto nie wchodzi w stan awaryjny i silnik takie mam odczucie nie traci na mocy dodam ze silnik pracuje równo pali bardzo ładnie na zimnym i ciepłym. Z poczatu te mrugniecia byly sporadyczne i tylko przy 90 c taraz juz przy 85 c . hm niewiem czy to cos zmieni ale mam takie odczucie jednak jak by silnik wchodzi na obroty ale nieszedł do przodu.
  
 
Pierwsze nie wiem, ale drugie przerabiane na forum kilka razy - nastawnik pompy wtryskowej. Jezeli sie myle to mnie poprawcie
  
 
A czy jak jest nastawnik walnięty, to czy np. przestawienie pompy wtryskowej przynosi jakieś zmiany, czy przy zepsutym nastawniku można ją przestawiać w różne położenia, a zmian nie będzie??
  
 
Cytat:
2007-10-01 21:41:59, sewcio pisze:
A czy jak jest nastawnik walnięty, to czy np. przestawienie pompy wtryskowej przynosi jakieś zmiany, czy przy zepsutym nastawniku można ją przestawiać w różne położenia, a zmian nie będzie??


Nie , nastawnik pompy to jedno ,a kąt wtrysku dynamicznego to drugie i przy uszkodzonym nastawniku komputer błędnie odczytuje ilość podanego paliwa i ma problem z dawką i się gubi ,dlatego są wachania obrotów i mocy ,a położenie pompy to dynamiczny kąt wtrysku paliwa i w programie sterownika są to dwie różne , oddzielne mapy .






[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-10-01 23:49:13 ]
  
 
To z miganiem podobnie jak u mnie nic pewnego ale podejrzani to
1.pompa wtryskowa(podejrzewam bo juz pojawily sie problemy z odpalaniem na cieplym)
2.pompa paliwa(mysle nad zalozeniem manometru do pomiaru cisnienia wtedy moglbym na biezaco wylapywac nieprawidlowosci))
3.wtrysk sterujacy(jeszcze go nie namierzylem)
4.przeplywomierz(zadalem jakis czas temu pytanie na forum o zachowanie omegi 2.5 td z odlaczonym przeplywomierzem niestety nikt sie nie odwazyl go odlaczyc) u mnie po odlaczeniu calkowity brak reakcji !!!
  
 
Ja wczoraj odłączyłem, nic się nie zmienia. Próbowałem jednak tylko na postoju, ale w czasie jazdy nie, a pewnie wtedy dużo może się zmienić.