MotoNews.pl
  

Który lepszy czy 1.5 16V czy 1.8 ESPERO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemanko mam do was sprawe ..
mam nadzieje ze mi pomorzecie ..
Powiedzcie mi który model jest lepszy czy 1.5 czy 1.8 - jakie maja spalanie benzyny - i chcialbym odrazu Kupic Autko z gazem ? i czy jest duza róznica na spalaniu gazu .. oraz jak z osiagami - czy tak jak pisza na forum ze 1.5 vmax 170 a 1.8 vmax 180 i czy one posiadaja jakas blokade czy to juz jest jego max ..
Prosze pomuscie mi poniewaz nie wiem które autko wybrac
Pozdrawiam
  
 
Wyszukiwarka prawdę ci powie.
  
 
Przecież wszyscy wiedzą, że najlepsze jest 1,5 16V

Spalanie średno 9-10L LPG
V max 180km/h

1,8 to zawalidroga


PS.
Kup jedyne słuszne 2.0
  
 
170 czy 180 km/h co za różnica, gdzie a przed wszystkim ile razy tyle pojedziesz? Zresztą obecnie auta miejskie tyle wyciągają to co za różnica? Co innego jest ważne - stan blachy, przebieg i ogólne wyekspolatowanie auta. Proste jak bedziesz miał do wyboru wypasione 1,8 czy 2 l ale zajeżdzone prawie na śmierć przez 4-5 poprzednich właścicieli lub siermieżne 1,5 ale mniej wytłuczone, to co wybierzesz?
Wg. mnie lepiej dołożyć 2-3 tys. do dobrego zadbanego egz. mniejsza o jego poj. bo osiagi i 1,5 ma zadowalające niż kupić za 3-4 tys. szrota do kapitalnego remontu a takich jest pełno.
  
 
na gazie moje 1,5 16 leci niecale 170 - natomiast spalanie w duzych miastach czysto po miescie to 12-13 LPG i ok 8 -9 trasa spokojnie a non stop 150 -160 autostrada z 5 dupami i pelnym kufrem mialem 10 LPG...dodam ze wyprzedzanie z tym silnikiem to niestety ale 3 bieg i do 100km/h musisz bujac bo inaczej zaliczysz bliskie spotkanie 3 stopnia - do dynamicznej jazdy na trasie na polskich drogach niestety ale to za slaby silnik - zbiera sie dopiero od 3 tys obr /min
  
 
Cytat:
2007-10-02 18:05:14, rafalko pisze:
zbiera sie dopiero od 3 tys obr /min



Jak wiele 16 zaworówek. A co do prędkości max, to czyżby złomero stawało się takim następcą sralucha...?
  
 
1.8 i 2.0 to stare konstrukcje opla
napewno sa cichsze i maja wiekszy moment obrotowy przy nizszych obrotach niz 1.5 16v
mam doswiadczenie z 2.0 (w oplu) i fajniej mi sie jeżdzi na 1.5 16v w espero
Co do dynamiki--to w sumie kwestia kierowcy i jego umiejetnosci.
wiele razy zdarza mi sie wyprzedzac teoretycznie szybsze i mocniejsze auta.Przy wykorzystaniu umiejetnym pedałów,'fajery" i drązka zmiany biegów można z tym motorem szybko jezdzic przy czym pozostaje relatywnie niskie zurzycie paliwa( u mnie 5-6 l benzyny na 100 km)(po miescie prawie nie jezdze) i nizsze koszty ubezpieczenia
lepiej jednak popatrzec na ogólny stan techniczny a kwestie wyboru silnika postawic na dalszym planie.
  
 
Mi moj pali po miescie obecnie od 8,5-9,5 LPG zalezy czy sa korki. W trasie nie mialem jeszcze okazji go tak dobrze sprawdzic ale cos kolo 7,5 wyszlo mi ale nie caly czas w trasie, jakies 500 km w trasie i 200 w miescie. Co do zbierania od 3 tysiecy idzie ladnie a do 3 bardzo ekonomicznie. Co do v-max nie wiem jak 1.8 ida ale ja 1.5 na razie szlem 190 wiecej mi miejsca braklo, trzeba bylo hamowac. Jak dla mnie jednak wybor silnika w Espero to nie tak wazna sprawa jak to zeby byl w dobrym stanie i instalacje LPG mial w miare dobra. A reszta wyjdzie w praniu. Jak sie jezdzi bez dziczenia to czy 1.5 czy 1.8 to az takiej roznicy duzej nie powinno byc w spalaniu.
  
 
Cytat:
2007-10-02 17:24:37, kisztan pisze:
Przecież wszyscy wiedzą, że najlepsze jest 1,5 16V Spalanie średno 9-10L LPG V max 180km/h 1,8 to zawalidroga PS. Kup jedyne słuszne 2.0






Pawelku kazdy chwali swoje jest takie powiedzonko ze organista lubi ogorki a ksiadz jego corki hehehe
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-10-02 19:15:40, pawel12356 pisze:
u mnie 5-6 l benzyny na 100 km



Może Ty tylko z góry jeździsz?
  
 
Jakbym z góry ciągle jezdził to bym palił 0 l na 100 km-logiczne
  
 
Cytat:
2007-10-02 20:12:43, MareczekR pisze:
Pawelku kazdy chwali swoje jest takie powiedzonko ze organista lubi ogorki a ksiadz jego corki hehehe pozdrawiam


Mam nadzieję Marku, że wyczułeś w mojej wypowiedzi nutkę ironi.

Na ten temat już było tyle powiedziane, że pozwoliłem sobie na lekką fantazję.

Najważniejszy w Espero jest stan techniczny i blachy, a jaki typ silnika tojuż bez znaczenia.
  
 
Cytat:
2007-10-02 20:32:04, pawel12356 pisze:
Jakbym z góry ciągle jezdził to bym palił 0 l na 100 km-logiczne



to moze ciagle z wiatrem śmigasz kurcze ja tez mam 1,5 i dla mnie taki wynik to jest nieosiągalny mojego ojca matiz pali 4,5-6 no ale jakie gabaryty ma matiz a jakie espero
na chyba ze nie przekraczasz 60 km/h to wtedy pewnie tyle wyjdzie bo jak smigasz powyzej 100 km/h to jest niemożliwe takie spalanie no chyba ze sie myle

[ wiadomość edytowana przez: adasko_21 dnia 2007-10-02 21:02:50 ]
  
 
Opór powietrza ma Espero napewno niższy
A co do spalania to nie jestes pierwszym który mi nie wierzy
swego czasu miałem tico i palił mi ok 4 na 100 km
passat 2.0 8v nie schodził poniżej 8,5 na 100km pomimo wysiłków--ale tam była inna konstrukcja zasilania(przepływomierz klapkowy.2 przepustnice , wtryskiwacz rozruchowy, ssał ciepłe powietrze znad kolektora--czyli dużo przeszkadzajek)
Duzo zalerzy przeciez od jazdy--znajomy włącza 5 przy 70 na godzine na równej drodze i gaz do dechy a potem jedzie 90-100 i mu pali skoda 7-8 litrów(następnie sie dziwi ze duzo a wcale szybko nie jedzie)
  
 
1.5 16V - najmniej koni, najmniejszy moment obrotowy, najgłośniejszy, dwa wałki rozrządu (rozrząd kolizyjny) - a więc jak pasek strzeli to silnik do remontu

1.8 8V i 2.0 8V - więcej koni, większy moment obrotowy, cichszy, jeden wałek rozrządu (rozrząd bezkolizyjny) - a więc jak pasek strzeli to nic się z silnikiem nie dzieje

ponadto spalanie często jest niższe w 1.8 i 2.0 niż w 1.5, ponieważ silniki ośmiozaworowe (8V) są z natury mniej paliwożerne niż szesnastozaworowe (16V)

ponadto silniki ośmiozaworowe (8V) z natury lepiej znoszą zagazowanie niż szesnastozaworowe (16V)

(moje 1.8 8V na gazie przejechało już 306.000 km i pali po mieście 9L gazu, silnik bez remontu...)


jak koledzy już wcześniej napisali - jedyne słuszne 2.0 8V





[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2007-10-02 21:21:58 ]
  
 
Witam.
Przez 6,5 roku jeździłem 1,5 i było OK. Od czterech lat jeżdżę 2,0 i na 100% jest to o wiele lepszy samochód od 1,5.
W wawie 2,0 pali mi 14 -15 l LPG. W trasie 11-12. W lecie jechałem do Torunia i z powrotem i spalił mi 10 l LPG przy jeździe z klimą ale nie przekraczałem 120 km/h.
Kobar
  
 
1. Pasek nie strzela jak sparciała guma w gaciach, bo nikt by nie kupował samochodu w którym co parędziesiąt tys. km. trzeba by wymieniać pół silnika. Jeżeli wszystko jest wymieniane na czas to nie widzę zupełnie różnicy czy to 16 czy 8;
2. Kultura pracy przy 16 jest faktycznie gorsza niż przy 8, co jest głównie spowodowane maksymalną mocą w innym zakresie obrotów;
3. Wszystko zależy jak chcesz tym samochodem jeździć. Jeżeli bym kupował teraz espero to patrzyłbym, jak ktoś wcześniej napisał, na stan ogólny samochodu, a nie na pojemność. Ten samochód ma już co najmniej 8 lat więc ma się co psuć;
4. Spalanie przy silnikach espero jest w małej mierze uzależnione od jego pojemności, bardziej od stylu jazdy i tego jak samochód jest serwisowany itp. W końcu różnica mocy między silnikami też nie jest jakaś kolosalna. Jest odczuwalna ale nie powalająca. Zawsze coś za coś, albo moc albo ekonomia (choć niektórym prawa fizyki non stop udaje się oszukiwać ).
5. Jeżeli miałbym dzisiaj do wyboru 1.5 i 2.0 w takim samym stanie to wybrałbym... nie wiem którego, ale chyba ekonomia by zwyciężyła, bo jeżdżę ostatnio jak kapelusznik i z częstotliwością mikrą więc moc nie jest mi tak potrzebna (co nie znaczy że zbędna).
  
 
dla porównania
w zeszłym tygodniu na jednym baku przejechałem 912 km bez klimy ale nie przekraczałem 170 (jeden fotoradar sie trafił i nici z oszczędnosci niestety )
  
 
Dzieki chlopaki.. pomogliscie mi - wznaczym stoponiu .. Ostatnio jak mialem VW III i bylem zalogowany na tym forum to odpowiedzia mozna bylo czekac miesiac a tu chwila Moment i wszystko jasena .. Jaka jest rózinica miedzy 1.5 a 1.8 na co nalezy zwrócic uwage itp.
Pozdroo
  
 
Cytat:
2007-10-02 21:59:31, esperogt pisze:
Ostatnio jak mialem VW III i bylem zalogowany na tym forum to odpowiedzia mozna bylo czekac miesiac a tu chwila Moment i wszystko jasena ..



Bo kolego takiego forum to Ty w życiu już nie znajdziesz, forum espero jest jedno i niepowtarzalne a nie tam jakieś forum szmelcwagona