Jak ustawic potencjometr przepustnicy w E9 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.

Czy ktoś z forumowiczów ustawiał potencjometr przepustnicy ?
Konkretnie chodzi mi o E9 na w trysku.

Bardzo proszę o konkretną instrukcję.

Pozdrawiam.
  
 
E9 nie ma potencjometru,chyba że były jeszcze jakieś inne wynalazki.Jak zdejmiesz czarną pokrywke to bedziez widział 3 blaszki ze stykami.Na jałowym srodkowa blaszka ma zwierac sie z dolną.Po minimalnym otwarciu przepustnicy połączenie powinno być przerwane.To wszystko.
  
 
OK Dzięki sprawdzę to jutro i odpiszę.
Pytam bo mechanik stwierdził że to ustrojstwo jest do wymiany.
  
 
podaję zdjęcie tego ustrojstwa u mnie.


http://img183.imagevenue.com/img.php?image=28985_100_5317_122_43lo.JPG



http://img103.imagevenue.com/view.php?image=29278_100_5319_122_1027lo.JPG

Przykręcone dwoma śrubami ale nie na otwory tylko na tzw. fasolki,
czyli jest jakaś regulacja.

pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: chory dnia 2007-10-03 18:36:38 ]
  
 
Moim zdaniem nie jedz wiecej do tego mechanika,wyczyść styki i sam wyreguluj.
  
 
Cytat:
2007-10-03 18:19:21, chory pisze:
OK Dzięki sprawdzę to jutro i odpiszę. Pytam bo mechanik stwierdził że to ustrojstwo jest do wymiany.


Jakie masz objawy?
  
 
Jakby zbyt szybkie zamykanie przepustnicy.Nie ma płynności przy zmianie biegów i jest takie szarpnięcie jak hamuję silnikiem i dodaję lekko gazu, Szczególnie jak jestem w korku to muszę uważac.

pozdrawiam.



Ps.Jeden z mechaników poradził mi żeby tego nie ruszac.

[ wiadomość edytowana przez: chory dnia 2007-10-06 17:16:12 ]
  
 
Cytat:
2007-10-06 17:14:43, chory pisze:
Jakby zbyt szybkie zamykanie przepustnicy.Nie ma płynności przy zmianie biegów i jest takie szarpnięcie jak hamuję silnikiem i dodaję lekko gazu, Szczególnie jak jestem w korku to muszę uważac. pozdrawiam. Ps.Jeden z mechaników poradził mi żeby tego nie ruszac. [ wiadomość edytowana przez: chory dnia 2007-10-06 17:16:12 ]


I dobrze ci poradzil bo TPS sie nie rusza jest ustawiony fabrycznie i nigdy nie spotkalem zeby sie zepsul a widzialem niejednego trupa po 500 tkm.
Moze masz luzy na skrzyni biegow i przegubach lub oberwane poduchy...sprawdzales to?
  
 
Wrzuc 3 bieg jadac zwolnij do 1500 nwk a teraz plynnie wychylajac pedalm gazu przyspieszaj az do 5000nwk i obserwuj czy plynnie zwiekszasz predkosc czy silnik przy pewnym wychyleniu gazu sie krztusi jezeli nie to TPS jest sprawny.
Zakladam ze go jeszcze nie ruszales?
  
 
Przeguby zmieniałem.
Poduchy też.
Zrobiłem jak poleciłeś z płynnym przyspieszaniem i jest OK.
A może rozregulował mi tą śrubkę od zderzaka przepustnicy.
Może to miec jakiś wpływ?




Nie ruszałem bo się pękam tego ruszac.

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: chory dnia 2007-10-07 10:47:05 ]
  
 
Cytat:
2007-10-06 21:32:48, Bigelektron pisze:
I dobrze ci poradzil bo TPS sie nie rusza jest ustawiony fabrycznie i nigdy nie spotkalem zeby sie zepsul a widzialem niejednego trupa po 500 tkm.



Tam faktycznie nie ma sie co zepsuć.Styki nie są obciażane elektrycznie i jezeli chemia tam sie nie dostanie to bedą wieczne.Całkiem niedawno odkryłem w mojej carinie uszkodzoną scieżke oporową w TPS-ie,jednak po wymianie na nowy czujnik nic sie nie zmieniło a liczyłem na poprawę elastycznosci silnika.ECU nie wykrywało błędu bo czujnik pracował tylko podawał 2 stany-przepustnica zamknięta i prawie na full otwarta.

[ wiadomość edytowana przez: carinus dnia 2007-10-07 20:19:43 ]
  
 
Cytat:
2007-10-07 10:44:01, chory pisze:
Przeguby zmieniałem. Poduchy też. Zrobiłem jak poleciłeś z płynnym przyspieszaniem i jest OK. A może rozregulował mi tą śrubkę od zderzaka przepustnicy. Może to miec jakiś wpływ? Nie ruszałem bo się pękam tego ruszac. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: chory dnia 2007-10-07 10:47:05 ]


Oczywiscie przepustnica ma byc calkowicie zamknieta a sruba zderzakowa ma podpierac dzwignie tylko na tyle aby nie nastepowalo kleszczenie sie klapy przepustnicy w gardzieli.
nastepnie potencjometr musi widziec polozenie zerowe przepustnicy...i tu sa 2 rozwiazania.
1 przepustnica ma styki polozenia zerowego i 2 slizgi grafitowe do odczytu kata wychylenia klapy-jeden pomiarowy drugi korekcyjny
2 rozwiazanie brak stykow polozenia zero,a tylko slizgi pomiarowe,zas polozenia zerowego komputer sie uczy zaraz po zalozeniu klemy i wlaczeniu zaplonu.
  
 
A więc tak.
Śruba zderzaka jest ruszana bo wykręcając ją spadają obroty silnika,
ale jest jeszcze gorzej i to utwierdza moje podejrzenia że jednak ruszał mi potencjometr.
Jeśli jest tak jak pisałeś że powinna tylko być tak żeby nie zakleszczało przepustnicy to mi rozregulował wolne obroty.

Tylko jak to teraz ustawić tak jak było orginalnie ?

Pozdrawiam.


Ps. Bigelektronie ja jestem z Częstochowy jak byś kiedyś jechał w tym kierunku to daj znać.
  
 
Cytat:
2007-10-09 08:11:25, chory pisze:
A więc tak. Śruba zderzaka jest ruszana bo wykręcając ją spadają obroty silnika, ale jest jeszcze gorzej i to utwierdza moje podejrzenia że jednak ruszał mi potencjometr. Jeśli jest tak jak pisałeś że powinna tylko być tak żeby nie zakleszczało przepustnicy to mi rozregulował wolne obroty. Tylko jak to teraz ustawić tak jak było orginalnie ? Pozdrawiam. Ps. Bigelektronie ja jestem z Częstochowy jak byś kiedyś jechał w tym kierunku to daj znać.


Podejrzewam ze jak krecil zderzakiem to przedtem juz byly klopoty z utrzymywaniem biegu jalowego.
Po pierwsze trzeba wyregulowac zderzak ,czyli wykrecic tak aby domknac przepustnice....jezeli masz z boku przepustnicy taki silownik podcisnieniowy wstepnego uchylu to sdejmij z niego wezyk i strzykawka wyssij powietrze zeby nie podnosil dzwigni.
Teraz wykrec zderzak tak aby przepustnica byla zamknieta docisnij ja pokrecajac dzwignia osi przepustnicy i spruboj otworzyc... kleszczy sie.. to podeprzyj lekko zderzakiem i spruboj znowu ,i tak pare razy chodzi o to aby uchwycic ten moment kiedy sie nie kleszczy ale jest nadal zamknieta.Sprawa sie komplikuje jezeli sa luzy promieniowe na osi i calosc lata w obudowie,wtedy trzeba jakis kompromis wybrac,i lepiej jak sie troche kleszczy niz jak lewe powietrze ciagnie.
Po tej regulacji zdejmij kleme na 5 minut potem zaloz wlacz pare razy zaplon ale nie zapalaj,potem powachluj gazem do dechy i do zera.
Teraz zapal silnik i sprawdz jakie sa obroty na biegu jalowym na benzynie.
Jezeli gasnie to podkrec na srubie regulacyjnej w obudowie przepustnicy...sruba w gniezdzie w gornej czesci obudowy.Jezeli niemasz takiej sruby to znaczy ze masz juz zaworISC pod przepustnica kostka z 3 kablami i trzeba to wyczyscic i wyregulowac.
Sprawdz tez czy sruby na potencjometrze przepustnicy sa nieruszane zalakierowane lub czy jest slad ze byl ruszany(odcisk lba sruby)
Jezeli bylo ruszane to mozna teraz sprobowac wyregulowac...oczywiscie najlepiej jak sa slady fabrycznych ustawien i mozna wrocic do oryginalu.
jezeli gasnie.
Jak sobie nie poradzisz, zawsze za 500 zl moge ci to zrobic w pracy,bo tyle kosztuje regeneracja zaworuISC +regulacja w serwisie.
  
 
Przyjrzałem się tym śrubom i były ruszane a po lakierze ani śladu.
Patrząc przez lupę to na górnej blaszce mocującej potencjometr są takie kreski( Chyba fabryczne ).Mam regulację biegu jałowego
śrubą w górnej części obudowy.

pozdrawiam.