Most 132 w 131

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie znalazlem tematu w tym kierunku wiec pytam znajacych sprawe... Czy most ze 132 pasuje bez przerobek do 131 czy trzeba przerabiac mocowania?? Czy wal pasuje od 131 czy trzeba przerabiac? Generalnie co trzeba przerobic lub wymienic zeby pasowalo do 131??
Przymierzam sie do zmiany za jakis czas i chce wiedziec ile z tym bedzie roboty.
  
 
Cytat:
2007-10-02 18:27:18, fiatabarth pisze:
Nie znalazlem tematu w tym kierunku wiec pytam znajacych sprawe... Czy most ze 132 pasuje bez przerobek do 131 czy trzeba przerabiac mocowania?? Czy wal pasuje od 131 czy trzeba przerabiac? Generalnie co trzeba przerobic lub wymienic zeby pasowalo do 131?? Przymierzam sie do zmiany za jakis czas i chce wiedziec ile z tym bedzie roboty.




bez przerobek nie pasuje. Trzeba dorobic mocowanie drazka poprzecznego (drazka panharda), przespwac mocowania krotkich drazkow reakcyjnych i zastosowac krotszy tylny wal napedowy (np. z fiata 125p "klasyk").
  
 
dzieki za podpowiedz ale mam konkretne pytanie...Czy Ty Kosa masz most ze 132??? Znaczy sie bo masz racinga a on jest krotszy. Ja mam sedana wiec moze wal by pasowal... NIe wiem , zgaduje bo podobno nie wszystko z racinga pasuje do sedana w sensie przeniesienai napedu i drzwi np. ... Ale ktos mogl sie mylic. Zastanawialo mnie wlasnie czy 132 ma penharda ale teraz juz watpliwosci sie rozwialy Bo zasadniczo tez mowiac wal od 131 nie pasuje do 125p choc sa podobne w gabarytach ale nie wiem dokladnie jak sie ma 131 do 132.
  
 
Więc ja miałem w swoim most od 132 i wydaje mi się, że wał miałem taki sam jak w 131, chociaż Kosa to kwestionował.

  
 
Cytat:
2007-10-02 22:10:25, fiatabarth pisze:
dzieki za podpowiedz ale mam konkretne pytanie...Czy Ty Kosa masz most ze 132??? Znaczy sie bo masz racinga a on jest krotszy. Ja mam sedana wiec moze wal by pasowal... NIe wiem , zgaduje bo podobno nie wszystko z racinga pasuje do sedana w sensie przeniesienai napedu i drzwi np. ... Ale ktos mogl sie mylic. Zastanawialo mnie wlasnie czy 132 ma penharda ale teraz juz watpliwosci sie rozwialy Bo zasadniczo tez mowiac wal od 131 nie pasuje do 125p choc sa podobne w gabarytach ale nie wiem dokladnie jak sie ma 131 do 132.



co jest krotsze? racing? Racing jest takich samych wymiarow jak 4d, cala mechanika jest taka sama.

Drzwi oczywiscie nie pasuja, bo sa w racingu dluzsze, slupki srodkowe sa przesuniete bardziej do tylu niz w 4d, ale cala mechanika na 100%jest taka sama ( do speciala 2d wpakowalem przeciez sk4rzynie z supermirafiori razem z walem i wszytko pasowalo).

Most od 132 ma wieksza przekladnei glowna, zabierak walu jest bardziej wysuniety do przodu mostu niz w moscie od 131, dlatego wal musi byc krotszy.


a z reszta co ja Ci bede tlumaczyl - wszytsko pasuje jako zamiennik - jak hamulce lucasa


[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2007-10-03 10:29:50 ]
  
 
Cytat:
2007-10-03 10:27:59, kosa131 pisze:
a z reszta co ja Ci bede tlumaczyl - wszytsko pasuje jako zamiennik - jak hamulce lucasa [ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2007-10-03 10:29:50 ]



Widze ze nie umiesz mu zapomniec swojego straconego czasu w garazu i kasy
  
 
NO to juz wiem co i jak ..dzieki za pomocna rade. czyli z walem opcja jak w duzym z 2.0 - tyl 125 a przod 131 + wywazenie itp. , przestawienie uszu do krotkich reakcji + mocowanie penharda i to by bylo na tyle... brzmi jak nie duzo roboty
  
 
Cytat:
2007-10-03 18:35:56, fiatabarth pisze:
NO to juz wiem co i jak ..dzieki za pomocna rade. czyli z walem opcja jak w duzym z 2.0 - tyl 125 a przod 131 + wywazenie itp. , przestawienie uszu do krotkich reakcji + mocowanie penharda i to by bylo na tyle... brzmi jak nie duzo roboty



Tylko, ze tylny wal ma byc z klasyka - stare 125 mialo za podporą walu laczenie dwoch czesci walu, takie jak laczenie walu z mostem. Po rozczepieniu tego na krzyzaku uzyskujesz wal o potrzebnej dlugosci.

aha, jeszcze jedno - mocowanie drazka panharda musi byc solidne - w 131 jest to szpilka na przestrzał z odpowiednim zastrzalem, ja do mostu dospawalem ucho i nakretke w most, skrecane wsztrsko srubą


Tu masz zdjecie przerobionego mostu


[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2007-10-03 20:08:58 ]
  
 
Dzieki za porade.. Zastanawiam sie od razu nad sztywnym laczeniu penharda z mostem bez gum...