Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-10-04 01:05:47 Fiat/Polonez nie mają maglownicy. Przekładnia ze wspomaganiem nie jest droga, reszta bebechów też nie. Pozostaje kwestia montazu tego utrojstwa - do silnika "fiatowskiego" 115C - bez bardzo dużego rzeźbienia niemożliwa, do starszych silników Poloneza (bez nadlewu pod mocowanie wspornika wspomy) - wysoce problematyczna. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-10-04 09:28:47 mają maglownicę...
"Maglownica" potoczna nazwa przekładni kierowniczej... niestety tak się przyjęło. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-10-04 15:30:38
|
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-10-04 16:16:07 Niestety nie. Nasi "świetni" mechanicy mówią maglownica na każdy typ przekładni. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-10-04 22:54:32 Panie, użyj wyszukiwarki, przecież na tym forum jest tona wypocin na ten temat. Jaki masz silnik - fiatowski czy polonezowski? |
faownik81 Miłośnik FSO FIAT CC / 900 Pionki | 2007-10-05 05:31:59 Szukałem... Silnik polonezowski rocznik 89. |
![]() KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2007-10-09 08:04:40 Poprawiony link:
Na zdjęciu jest kolumna kierownicy. Nie jestem pewien, ale ona raczej jest taka sama ze wspomaganiem i bez. Pasek rozrządu masz jeśli masz silnik od Poloneza. Nie masz tylko gdzie przykręcić wspomagania tak jak ci Kaovietz pisał. [ wiadomość edytowana przez: KinioPP dnia 2007-10-09 08:07:49 ] |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-10-10 02:18:45 A jaki masz ten luz? Możliwości są takie:
- Kiedy koła przednie masz ustawione do jazdy na wprost, a kierownicą możesz sobie pokręcić na boki, to jeśli końcówki drązków kierowniczych masz w porządku luz jest na przekładni kierowniczej. Jeśli nie da się podregulować to przekładnia na ogół jest do zmiany. - Jeśli zaś luz jest tego typu, że można sobie kierownicą (nie kręcąc) poruszać na boki, to znaczy że masz luz na kolumnie kierownicy, a dokładniej jej łożyskach - wtedy je zmieniasz i masz gotowe. Ze zmianą na wspomaganie nic to nie ma wspólnego. Kolumna na fotografii to jest od Poloneza i to z nowszej serii i bez przeróbek do 125p się jej nie założy. Na przeglądzie się nieściśle wyraził koleś - powinien był powiedzieć, że skończyła się regulacja na przekładni, a nie gadać o wałkach. [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-10-10 02:28:23 ] |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2007-10-10 13:36:26 To do wymiany/regulacji jest przekładnia kierownicza,
Są zarówno ze wspomaganiem jak i bez. Co do wspomagania to w skład kompletu wchodzą: -przekładnia -pompa -zbiorniczek -przewody ciśnieniowe do połączenia -ew. chłodniczka -płyn -a także łącznik kolumny kierowniczej z przekładnia (jest krótszy niż w wersji bez wspomy) Tylko że jeśli masz silnik z łańcuchem rozrządu to raczej daruj sobie przerabianie na wspome, za dużo problemów z przeróbką samego rozrządu - cała reszta to pikuś. |
faownik81 Miłośnik FSO FIAT CC / 900 Pionki | 2007-10-10 13:50:31 Zrobiłem foto przekładni z lewej i prawej strony, dlaczego jedna jest większa a druga mniejsza?
![]() ![]() Mam silnik polonezoski wiec podobno mam pasek rozrządu, wiem ze będą problemy z montażem pompy czy takie coś by pasowało? wspoma & przekładnia [ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-10 13:55:02 ] [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-10-10 14:59:42 ] [ powód edycji: linki do fotek poprawiłem ] |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-10-10 15:01:02 To z prawej to jest wspornik dźwigni pośredniej. Przekładnia jest tylko po jednej stronie. |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2007-10-10 18:20:02 Wpisz w szukaj'kę "wspomaganie" i masz sporo opisów co i jak trzeba w jakich przypadkach, oraz jakie problemy możesz napotkać. |
faownik81 Miłośnik FSO FIAT CC / 900 Pionki | 2007-10-10 18:51:35 heh umiem korzystać z wyszukiwarki i szukałem i czytałem i patrzyłem ale dokładnej odpowiedzi nie ma. Czyli musze zminić przekładnie kierowniczą i przestane mieć luz i sa 2 typy przekładni jedna do wspomagania a druga bez wspomagania. |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2007-10-11 00:23:07 Jeśli byłeś na regulacji i powiedzieli że trzeba wymieniać (u mnie tak było - przekładnia trzymałą olej max 1dzień, potem pracowałą na sucho) to zostaje Ci tylko wymiana
co do typów: -zwykłą (chyba nie ma podtypów) -wspomagana (ZF) -wspomagana (JKC) |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-10-11 00:41:50 Zwykła owszem ma podtypy - są do wersji z lepszym skrętem i z gorszym. |