MotoNews.pl
  

Przegrzewanie sie DOHCa...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A wiec sprawa wyglda tak po pol roku odpalilem wyremontowanego 1.6 w Dohcu , wszystko byo nowe ,caly silnik z wielka precyzja zostal poskladany na nowo. Nowe tloki , szlif walu , szlif bloku,nowe panewki glowica po regeneracji letkie rownanie nowe zaworki i prowadnice , wszystkie uszczelki na silniku nowe ogolnie no full wypas. Zakupiem nowy termostat typu "by pass" i podpiolem go jak widzialem na fotkach roznych swapow i tak jak mi powiedzial kolega co ma dohca w ladzie, czyli dul z termostatem idzie w strone dolnego kroca od chlodnicy a dwie przelotki zlacza sie jedna z pompa wody a druga z bay passem do glowicy . No i pojawia sie problem po jakis 3 min temperatura gwaltowne wzrasta podchodzi pod czerwona kreske przewody do dolu chlodnicy sa zimne w porownaniu do reszty tak samo przewody ktore ida do nagrzewnicy jeden jest w sumie letni. Silnik nie jest zapowietrzony bo chyba 2 h spedzilem z kolega na zalewaniu go i odpowietrzeniu. Normalnie nie wiem co jest grane nie chce go przegrzac dlatego za kazdym razem jak temperatura wzrasta to wylanczam go. Chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna tego problemu. Z tego co widzialem w ksiazce to termostat ma byc inaczej podpiety ale wszyscy mi mowia ze tak ma byc . Nie wiem co jest grane .Prosze o pomoc z gry dziekwka
  
 
A czemu nie założysz zwykłego termostatu od DOHC ?
  
 
bo nie mam mialem go wczesneij na sztywno spietego... a jak wyglada zwykly termostat ???
  
 
Z grubsza tak: Kilk
może się w szczegółach różnić. Jak ci się grzeje, to moim zdaniem:
a) źle podłączony termostat
b) źle założona albo zła uszczelka pod głowicę
c) walnięty czujnik temperatury
d) zapchane kanały wodne ?

Ja bym jak on się tak zagrzeje, to sprawdził, czy jak odłączysz rurę wychodzącą z pompy wody i z trójnika w głowicy to się poleje wrzątek. Jeżeli nie, no to chyba coś nie bardzo z krążeniem lub z czujnikiem
  
 
jest jeszcze inna opcja. wloz termostat z poldka albo z bodajze ducato dizla(nizsza temp otwarcia) w glowice pod kominkiem. pasuje bez problemu i dziala dobrze. wtedy trzeba troche inaczej puscic weze bo omijasz ten termostat zewnetrzny.
Ten termostat ktory teraz masz to z czego jest? bo nie jestem pewny ale kiedys chyba czytalem na forum(fso autoklub albo lada auto klub) ze termostat z lady jest inny ze wzgledu na inny obieg wody. nie iwem ile w tym prawdy bo nigdy nie mialem do czynienia z ladami ale moze warto pogrzebac w tym temacie.
  
 
A wiec termostat jest ten co jest na zdieciu z linku od Blogera dedykowany wlasnie do fiata argenty w dohcu orgina nowka daem za niego 80 z. A co do wlozenia termostatu w krociec to tak sie da ??? tak jak w duzym fiacie normalny taki ??? i wtedy z pompy idzie bezposrednio do chlodnicy i z glowic takze do chlodnicy tak dobrze mam to rozumiec ?? wiecie nie chce go odrazu przegrzac bo silnik strikte nowy...
  
 
sorki za pisownie ale laptop ma spierdolona klawiature...
  
 
tak, da sie. kiedys kupilem z jakiegos fiata z dizlem, chyba ducato i dziala swietnie no i ma nizsza temperature otwarcia co tez na pewno pomoze. Z tego co mi sie wydaje to pierwsze dohc mialy wlasnie tak montowany termostat.
  
 
dzieki tomku za info :]obadam i napisze jakie sa rezultaty
  
 
Odkopuje trupa, ale w sprawie niedogrzania silnika.
Podczas normalnej jazdy mój DOHC pokazuje ok 60 stopni, jak stoi i pracuje to zagrzeje się do ok 90 stopni i włączy się wentylator, czyli wskaznik jest OK.
Chłodnica jest alu, bez lpg, silnik 1.6 po remoncie.
Czyżby termostat był wadliwy, ktoś się z tym spotkał?
  
 
Moje 2.0 tak się zachowywało jak miał wyjęty termostat. Wyjmij i zobacz czy przypadkiem się nie zaciął. Najlepiej do garnka z gorącą wodą, potem pod zimną, będziesz widział czy zawór zamyka się i otwiera.
  
 
termostat, moze nawet pracowac poprawnie, ale o ile jest to termostat fabryczny albo "markowy" to na grzybku powinien miec gumowy kapturek, lub w korpusie gumowa uszczelke ktora dociska zamkniety grzybek, ta guma po latach parcieje i wykrusza sie, i grzybek mimo ze moze dobrze otwierac czy zamykac to jest nieszczelny, przepuszcza przy zamknieciu, mam to samo w regacie 1600 i jakos nie moge sie zebrac zeby zmienic termostat.... od roku nowy lezy na regale

ps: przy "probie gara" ktora opisal pwr termostat po zamknieciu ma byc szczelny, calkowicie, nic ani kropelki nie moze leciec, u mnie przy swapie silnika ten niesprawny termostat sprawdzalem w garze, doslownie minimalnie saczyl po zamknieciu, pomyslalem, ze "beeedzie" i zaraz po zamontowaniu do auta szukalem nowego na allegro






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-07-05 20:57:41 ]
  
 
u mnie bylo to samo. termostat nie domyka. wsadzilem lade i jest git malina
  
 
Właśnie! A tam jest stary oryginalny z 72r taki "duży".
Czyli wymiana.
Dziękuję za odp
  
 
a ja mam takie pytanie, czy ktoś może spotkał się z tym, że uszczelka getze do 2.0 dohc ma inne wyciącia (o wiele mniejsze) niż głowica i blok? szczególnie przy 1 i 2 cylindrze to widać. Wycinać to trzeba, czy olać ?
  
 
takie cos to nie tylko w fiatowym dohc wystepuje, to kazda uszczelka tak ma nie ruszac tego tylko zakładać. zworocic uwagejak pasuje na kanały olejowe
  
 
Otworami w uszczelce koryguje się w fazie końcowej konstruowania silnika przepływ wody przez silnik.
  
 
o kurcze.. dzięki chłopaki ... bo ja już chciałem po lamersku zdejmować głowice i wycinać te otwory.

ale prowokowało mnie do tego to, że mi sie silnik przegrzał właśnie przy 1 i 2 cylindrze (spuchły od tego tłoki aż), czyli tam, gdzie te kanały są przez uszczelkę zmniejszone i podejrzewałem jako przyczynę zbyt mały obieg wody w tym miejscu spowodowany uszczelką.