MotoNews.pl
  

Skrzynia - remont

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Chciałbym zrobić remont skrzyni w swoim Poldku i w związku z tym moja prośba. Jeśli ktoś z was ma katalog części do poldka /lub wie / chciałbym poznać numeracje wszystkich łożysk do skrzyni. Chciałbym po prostu je kupić przed zdemontowaniem skrzyni. Jeszcze bardziej bym był zadowolony gdyby ktoś mogł mi zeskanować kilka stron z takiego katalogo lub książki mówiącej o naprawie Poloneza, dotyczącech właśnie skrzyni i wysłać mi na e-mail
Z góry b. dziękuję
Pozdrawiam M arekz
  
 
idziesz do sklepu i mówisz:
"poprosze komplet łożyska do skrzyni biegów Poloneza"
i łożysko wałka sprzęgłowego normalne 39zł, cichobierzna 44zł, reszta po ok 20zł tak +-5zł
komplet uszczelek 9zł
olej.... jaki kto woli
i do tego kupa cierpliwości i wolnego czasu
Powodzenia przy remoncie, jak popatrzyłem do środka to mi się odechciało i kupiłem bardzo promocyjne prawie nową za 90zł + łożysko wałka sprzegłowego do wymiany........ bo zardzewiało..... stała na dworzu, wałkiem sprzęgłowym do góry..... i zardzewało
  
 
Cytat:
2003-06-28 22:47:03, polonezcaro pisze:
idziesz do sklepu i mówisz:


Od razu mowie ze dawno nie kupowalem, ale u nas robilo sie to inaczej, bo wlasnie bralo sie symbole lozysk i pedem do sklepu fabrycznego Iskry - wychodzilo znacznie taniej, tylko czasem wlasnie byly probl z katalogami, choc pozniej goscie juz sie orientowali. Co do katalogu to mam tylko DF, ktory jest zreszta udost
  
 
też bym zrobił sobie jakiś mały remoncik skrzyni, bo jak na wolnych obrotach puszczę sprzęgło(tzn. nie mam wciśniętego pedału sprzęgła )to mi bardzo szumi
  
 
To nie rób remonciku skrzyni,tylko zacznij od wymiany łożyska wyciskowego sprzęgła!
  
 
Mam pytanie czysto teoretyczne,bo się za to na razie brać nie zamierzam,da się w skrzyni Caro zmienić przełożenia na takie,jak były w starych PN/DF,tzn krótsza 2 i 3 ?
  
 
A ja musze zrobic remont skrzyni i w zwiazku z tym zapytam:
1. Czy warto kupic skrzynie na gieldzie i wymienic
2. Gdzie ktos dobrze zrobi skrzynie w warszawie i okolicach
3. Czy wystepuje element nowa skrzynia biegow i ile kosztuje
  
 
Ja jestem w podobnej sytuacji... jedynka i dwojka czyli najczesciej uzywane w moim przypadku biegi wchodza z duzymi oporami. Narazie nic nie zgrzyta, nic nie wyje, nic nie drga..... wiec moze wymiana synchronizatorow rozwiaze sprawe... I pytanko: ile taka wymiana z czyszczeniem skrzyni, wymiana uszczelnien... itd moze kosztowac?
  
 
No właśnie zrobiła skrzynia 150tysi nie cieknie jest cicha ale jedynka i dwójka to porażka , robić synchro czy po całości? Swego czasu 3 lata w tył na żeraniu jechało się ze swoją skrzynią oddawało a dawali zrobioną kosztowało to 300zl ale jak to było złożone ?! kupować wszystkie części i składać to się nie opłaca ( tak jak z mostem) trzeba kupić prawie nową z ogłoszenia lub na giełdzie i już. koszt ok 400-500 zeta
  
 
siema
według mnie remont skrzyni nie opłaca sie jeżeli mamy dojście do innej skrzyni.Choć jezeli posiada sie cześci ( choinki łożyska itp) i ma sie odpowiednie umejetnosci to mozna pokusic sie o remont.
W mojej skrzyni była podobna sytuacja auto chodziło na luzie i z okolic skrzyni biegów - sprzegła dochodził odgłos jakby tramwaj jechał .Wracając ostatnio od kumpla nie mogłem zmienic biegu co sie okazało później, rozpadła sie tarcza sprzęgła, ale i docisk i łożysko było już mocno wyeksploatowane wiec musiałem wydac 200zł na nowe spezgło marki KOŻUCHÓW- jedne z najlepszych według mnie.
Gdy miałem zrzuconą skrzynie biegów odkręciłem przednią jej cześci i okazało sie że ktoś wczesniej robił remont tej skrzynce i żle założył podkładkę dystansową przy łozysku w obudowie,po naprawie i prawidłowym montazu skrzynia + sprzęgło chodzi cichutko.
to by było na tyle...
WYCHOWANI NA POLSKICH FIATACH!!!
  
 
Cytat:
Mam pytanie czysto teoretyczne,bo się za to na razie brać nie zamierzam,da się w skrzyni Caro zmienić przełożenia na takie,jak były w starych PN/DF,tzn krótsza 2 i 3 ?



Da się tylko że trzeba wymienić prawie wszystkie części to jest wałek sprzęgłowy, wałek pośredni (choinka) oraz koła 2 i 3 biegu. Choinka do skrzyni V musi byc bez kropek a wałek sprzęgłowy bez rowka-podtoczenia na czopie pod łożysko które siedzi w wale korbowym (rowek oznaczał skrzynię z długimi 2 i 3). Ostatni model skrzyni też nie ma tego podtoczenia ale jest to typ zmodernizowany z tzw drobnym modułem kół zębatych na stałym zazębieniu wałka sprzęgłowego i choinki, na 3 biegu i na 5 biegu, zrobili to wcelu poprawy cichobieżności.
  
 
synchronizatory kosztują po 13 zł, a sprężyny do nich po 1,6 zł

ale roboty jest ze skrzynią od groma
  
 
Czy wymieniajac synchronizatory 1 i 2 biegu oplaca sie przy okazji jeszcze zwrocic uwage na cos szczegolnego?? Moja skrzynka ma blisko 100kkm, nie cieknie i nie zaglusza radia niewiadomymi odglosami ale nie jest powiedziane ze jutro to sie nie moze zdarzyc.... wiec co jeszcze wymieniac?? Napewno uszczelnienia, napewno łożyska.... Czy do takich prac bede potrzebowal jakis specjalnych sciagaczy lub innych narzedzi??
  
 
Sprawa jest taka: w mojej skrzyni czasami ciężko jest wrzucić jedynkę, czasami, po dłuższej chwili jazdy, wyskakuje. Prawdopodobnie jest to synchronizator. Coś jeszcze?
Kupiłem już "pierścień synchronizatora".
Tylko to się wymienia, czy trzeba jeszcze coś i w jakiej sytuacji?
W tej skrzyni muszę jeszcze wymienić wałek sprzęgłowy.
A może lepiej wymienić na drugą skrzynię - w niej czasami wyskakuje drugi bieg (co to mozę być, sprężynki na synchronizatorze?)?
I tylko niecyh nikt nie pisze, że lepiej skrzyni nie rozkręcać.

PS
mam nadzieję, że to przeczytacie, mimo, że podwieszam się pod wątek. Jak nie będzie żadnych odpowiedzi, tworzę nowy wątek.
  
 
Cytat:
2004-07-26 19:49:10, lookaash pisze:
mam nadzieję, że to przeczytacie, mimo, że podwieszam się pod wątek. Jak nie będzie żadnych odpowiedzi, tworzę nowy wątek.


Szantażysta .
A poważnie to nie wymieniałem jeszcze synchronizatorów ale wydaje mi się że tylko to. Przydałoby się jeszcze łożyska zmienić jeśli skrzynka chałasuje i jest rozgrzebana.


[ wiadomość edytowana przez: qba6tak dnia 2004-07-26 21:49:26 ]
  
 
Cytat:
2003-06-28 22:37:38, MarekZ pisze:
Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Chciałbym zrobić remont skrzyni w swoim Poldku i w związku z tym moja prośba. Jeśli ktoś z was ma katalog części do poldka /lub wie / chciałbym poznać numeracje wszystkich łożysk do skrzyni. Chciałbym po prostu je kupić przed zdemontowaniem skrzyni. Jeszcze bardziej bym był zadowolony gdyby ktoś mogł mi zeskanować kilka stron z takiego katalogo lub książki mówiącej o naprawie Poloneza, dotyczącech właśnie skrzyni i wysłać mi na e-mail
Z góry b. dziękuję
Pozdrawiam M arekz



Proszę skorzystać z ksiązki E. Morawskiego BUDOWA, NAPRAWA I EKSPLORTACJA POLONEZA czy jakoś tak
  
 
Cytat:
2004-07-26 21:57:22, car pisze:
Cytat:
2003-06-28 22:37:38, MarekZ pisze:
Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Chciałbym zrobić remont skrzyni w swoim Poldku i w związku z tym moja prośba. Jeśli ktoś z was ma katalog części do poldka /lub wie / chciałbym poznać numeracje wszystkich łożysk do skrzyni. Chciałbym po prostu je kupić przed zdemontowaniem skrzyni. Jeszcze bardziej bym był zadowolony gdyby ktoś mogł mi zeskanować kilka stron z takiego katalogo lub książki mówiącej o naprawie Poloneza, dotyczącech właśnie skrzyni i wysłać mi na e-mail
Z góry b. dziękuję
Pozdrawiam M arekz



Proszę skorzystać z ksiązki E. Morawskiego BUDOWA, NAPRAWA I EKSPLORTACJA POLONEZA czy jakoś tak


Nie sadzisz chyba ze gosciu czekal na twoja rade przez ponad rok
  
 
Hałasuje - coś się w niej rzuca na wolnych obrotach, gdy pedał sprzęgła NIE jest wciśnięty. Ale wałek sprzęgłowy ma luzy i zamierzam go wymienić w całości - mam drugi dobry.
A macie jakieś sugestie co do drugiej skrzynki - jak się nagrzeje, to wyskakuje 2. Skrzynia przerobiona z 4 na 5 (nie przeze mnie). Jeszcze jej nie używałem, mówie to, co przekazał mi poprzedni właściciel.