MotoNews.pl
  

Toyota Avensis D4, 2001r 2.0E, problem z silnikiem AZ-FSE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Zakupiłem Toyotę Avensis 2001r. wersja kombi D4 (benzynowa dwólitrówka) z silnikiem o symbolu AZ-FSE z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Auto jest bezwypadkowe i ma oryginalny przebieg 129 tyś. km. (sprawdzone i pewne).
Silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno i cały lekko drga, wrażenie jest takie jak by nie pracował na któryś cylinder ale odpięcie cewki z każdego cylindra po kolei powoduje zgaśnięcie silnika (tak że według mnie pali każdy) drgania przenoszone są na karoserie. Przy tym auto dużo pali tzn. średnio na trasie jakieś 9 l a w mieście 15. Wydaje mi się też że nie czuć mocy 150 koni, troche jest słaby. Wymieniłem ostatnio świece (zgodnie z instrukcją na irydowe) nie pomogło. Byłem na komputerze i wykazało że uszkodzenie katalizatora. Z tym że elektryk powiedział, że dwie z czterech sond nie pracują prawidłowo, tzn na wolnych obrotach wcale a na wyższych dopiero zaczynają pracę ale to też kiepsko. Według jego diagnozy może być zużyty katalizator lub lać któryś z wtrysków. Chciał bym mieć pewność co do diagnozy gdyż usunięcie obu usterek wiąże się ze znacznymi kosztami. Nie jestem też pewien czy te usterki skutkowały by drganiem na wolnych obrotach.
Jeżeli ktoś miał podobne dolegliwości, albo wie co to może być, proszę o diagnoze. Nadmieniam, że auto nie miało żadnych przygód z gazem lub innymi wynalazkami.
  
 
czesc, ja mam/mialem podobne objawy. też mi mowili , że to katalizator. niedawno silnik mi stanął, robiłem remont silnika. majster wymienił pierścienie. powiedział też,że znalazł na internecie, że niby rocznik 2001 miał akcję serwisową wymiany pierścieni - ale nie mogę nic znaleźć w internecie. może ktoś był wzywany do serwisu kilka lat temu , ja nie - i teraz sie wkurzam
  
 
Witam.
Dzięki za odpowiedź i od razu mam pytania dodatkowe. Czy wymiana pierścieni pomogła to po pierwsze? I czy do wymiany wszystkie pierścienie czy tylko olejowe. Od czego stanął silnik ? Zatarł się czy co ?
W sumie fajnie mi się jeździ tym autem tylko drażni mnie nierówna praca silnika i trochę za wysokie spalanie. Ale paru znachorów go już oglądało w Kielcach i nie bardzo wiedzą co za przyczyna może być.
Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
Cześć Kolego

Czy zasięgałes opinii jakiegoś magika od Toyoty.
Pytam bo rok temu miałem duży problem z silnikiem i pewien kolo z kielc rozwiązał sprawę.
Jeśli jesteś zainteresowany to służę telefonem na priva.

pozdro
  
 
Cytat:
2007-10-11 21:18:38, oszczegator pisze:
Witam wszystkich. Zakupiłem Toyotę Avensis 2001r. wersja kombi D4 (benzynowa dwólitrówka) z silnikiem o symbolu AZ-FSE z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Auto jest bezwypadkowe i ma oryginalny przebieg 129 tyś. km. (sprawdzone i pewne). Silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno i cały lekko drga, wrażenie jest takie jak by nie pracował na któryś cylinder ale odpięcie cewki z każdego cylindra po kolei powoduje zgaśnięcie silnika (tak że według mnie pali każdy) drgania przenoszone są na karoserie. Przy tym auto dużo pali tzn. średnio na trasie jakieś 9 l a w mieście 15. Wydaje mi się też że nie czuć mocy 150 koni, troche jest słaby. Wymieniłem ostatnio świece (zgodnie z instrukcją na irydowe) nie pomogło. Byłem na komputerze i wykazało że uszkodzenie katalizatora. Z tym że elektryk powiedział, że dwie z czterech sond nie pracują prawidłowo, tzn na wolnych obrotach wcale a na wyższych dopiero zaczynają pracę ale to też kiepsko. Według jego diagnozy może być zużyty katalizator lub lać któryś z wtrysków. Chciał bym mieć pewność co do diagnozy gdyż usunięcie obu usterek wiąże się ze znacznymi kosztami. Nie jestem też pewien czy te usterki skutkowały by drganiem na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś miał podobne dolegliwości, albo wie co to może być, proszę o diagnoze. Nadmieniam, że auto nie miało żadnych przygód z gazem lub innymi wynalazkami.


No coz te silnniki drgaja na biegu jalowym....ma byc 600 nwk jezeli spada ponizej to trzeba wyczyscic przepustnice jezeli jest elektroniczna ,a zawor ISC jezeli zwykla na linke.
Jezeli jest kod kata to trzeba wymienic kata...a komputer przeprogramowac lub wymienic nie pamietam juz,moge sprawdzic.
Ktore sondy nie chodza przed katem czy za katem????
Jezeli ktoras ma spalona grzalke to wtedy telepie znacznie bardziej a czasem nawet moze zgasnac.
Nic wiecej sie w tych silnikach nie psulo.
Sondy natomiast padaly jak muchy.
Co do mocy to odepnij podcisnienie z gruchy ktora steruje przepustnicami w kolektorze ssacym i sprawdz czy jest lepiej.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam ponownie.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi .
Od czasu gdy pisałem pierwszego posta byłem z autem u kilku znachorów ale problem jak był tak jest.
Ostatni elektronik u którego byłem (chyba najsensowniejszy do tej pory) wyczyścił przepustnice, przeprogramował kompa, uruchomił sondy i stwierdził, że po tych zabiegach pod względem elektroniki i elektryki auto działa idealnie (fakt na razie żadnych błędów nie pokazuje). Według niego silnik może łapać gdzieś lewe powietrze lub może mieć niewyregulowane zawory (co nie wychodzi na kompie). Tak, że bardziej upatrywał usterki mechanicznej niż elektrycznej czy elektronicznej.
Nie napisałem wcześniej że w aucie był wymieniany rozrząd i w serwisie nie zdjęli blokady napinacza rozrządu po jego założeniu tak że po przejechaniu kilkuset kilometrów łańcuch przeskoczył na zębatce wałka zaworów wydechowych. Potem zostały wymienione wszystkie zawory wydechowe i ich prowadnice, nowy napinacz, łańcuchy uszczelki i podkładki (także pod wtryskami). Rozrząd ustawiono na oryginalne znaki. Dół silnika był dobry więc go zostawiono bez ingerencji. Przy regeneracji głowicy ustawiono luz zaworów ( z tym że na zdjętej głowicy chociaż nie wiem czy to akurat ma jakieś znaczenie).
Poza opisanymi wcześniej dolegliwościami zauważyłem, że silnik po odpaleniu na zimno ma długo (ponad 5 min) obroty ok 2000 obr/min. i w tedy od czasu do czasu go coś zdławia tak jakby przygasał (jak się zagrzeje i spadną obroty dławienie zanika). Poza tym w czasie jazdy gdy wyrzucę na luz (na ciepłym silniku) obroty spadają do 900 a potem od razu się podnoszą do 1100 i lekko drgając tak się trzymają całą jazdę na luzie. Gdy zatrzymam auto i chodzi na biegu jałowym obroty trzymają się ok 900 co jakiś czas kulejąc do 700.
W okolicy głowicy w aucie cały czas coś miarowo stuka (dźwięk mi przypomina stukanie zużytej szklanki - popychacza hydraulicznego w "normalnym"silniku) ale byłem w serwisie i stwierdzili że to odgłos pracy wtryskiwaczy przy wtrysku bezpośrednim i ten typ tak musi mieć, poza tym luz zaworów jak wyżej pisałem, był regulowany przed założeniem głowicy. Elektronik, ten u którego byłem teraz poddał wątpliwości tą diagnozę twierdząc, że stukanie nie jest raczej normalne, zresztą mnie też tak się wydaje.
Jeżeli komuś ten dodatkowy opis rozjaśnił sprawę to proszę o pomoc.
Zwłaszcza liczę na Bigelektrona bo widzę że się ogarnia w temacie .
Pozdrawiam
  
 
[quote]
. Gdy zatrzymam auto i chodzi na biegu jałowym obroty trzymają się ok 900 co jakiś czas kulejąc do 700. W okolicy głowicy w aucie cały czas coś miarowo stuka (dźwięk mi przypomina stukanie zużytej szklanki - popychacza hydraulicznego w "normalnym"silniku)
Po pierwsze jest podejrzane ze nie trzyma 600 nwk na biegu jalowym tylko 700-900.
tutaj powody sa dwa albo ssie lewe powietrze co latwo sprawdzic ,albo ma przestawiony rozrzad.
Mialem kiedys Corolle VVTi z przestawionym rozrzadem o 1 zab i bylo identyko bieg jalowy nie spadal z 900 stukalo i rozrzad sprawdzali 2 razy .pozatym chodzila swietnie.
Ciezko cos powiedziec nie widzac auta ,ale od tego bym zaczol

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zrob sobie test VVTi
Silnik nagrzany podaj 12V na zawor OCV sterujacy VVTi w glowicy ,a silnik ma zgasnac momentalnie jezeli nie to VVTi nie zmienia faz.
Jaka masz ta przepustnice na linke czy elektryczna?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam.
Dzięki za odpowiedź.
Jutro sprawdzę jaka przepustnica bo powiem szczerze do tej pory się jej nie przyglądałem.
Jeżeli chodzi o kwestie elektroniczne to jestem lewy prawie całkowicie.
Samodzielnie raczej nie wykonam tego testu o którym piszesz. Jeszcze jak chodzi o mechanikę to coś kumam ale elektronika gorzej. Z wykształcenia jestem prawnikiem . Myślałem do tej pory że TOYOTA się nie psuje. Miałem różne wynalazki, teraz sprzedałem mercedesa w benzynie 3,0 24V ale tam nawet wtryskiwacze były mechaniczne i wszystko jakoś mi się udawało samemu naprawić. Jak kupowałem tego Avensisa to myślałem, że pierwsze zwykłe auto, myliłem się znowu wynalazek .
Nie znasz jakiegoś dobrego speca, który by ogarnął te bryke ? W Kielcach niestety goście co go oglądali spasowali wszyscy. A w serwisie to gość stwierdził w ogóle że te typy tak mają i to jest dobrze (bał bym się go im dać nawet do umycia po tym co tam widziałem).
Pozdrawiam
  
 
Niestety jedyne co moge zrobic to zaprosic cie na diagnostyke do Katowic

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer