Gazniki z alfy 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sa takie na allegro za 520 pln.ale niedlugo pozycze taki jeden od goscia,bo drugi jest popsuty,a poza tym nie mam kolektora na dwa gazniki.i chcialbym wyprobowac jak 2.0 dohc bedzie sie zachowywac na jednym na orginalnym kolektorze.dodam,ze to sa 40,ale nie pamietam czy webery czy dellorto.czy ktos eksperymentowal w ten sposob?
  
 
Jak podwójne gaźniory to tylko dwa, nie rób dziadostwa mar125 miał u siebie najpierw piony teraz śmiga na poziomach, ale jak już masz montować to komplet i trzeba je wystroić, pozdro
  
 
witam i ponownie poruszam temat.dorwalem dellorto od alfy 33 40drla z calym kompletem.i teraz poszukuje kolektora i tej calej reszty ktora jest potrzebna do ich uruchomienia.pzdr andrzej131

  
 
No bracie, to powodzenia. Ja bym na twoim miejscu sprzedał te gaźniory na allegro i kupił już zestrojone do DOHC.

  
 
Cytat:
2008-02-20 22:46:38, andrzej131 pisze:
witam i ponownie poruszam temat.dorwalem dellorto od alfy 33 40drla z calym kompletem.i teraz poszukuje kolektora i tej calej reszty ktora jest potrzebna do ich uruchomienia.pzdr andrzej131



Kolektor to akurat nie problem - kwestia $$$.
40DRLA z 33 zapewne nie są skonfigurowane pod pojemność 2000 - więc jeśli to "zepniesz" i tak będzie to dziwnie chodzić...
Co do samej synchronizacji dwóch gaźników z np alfy - problemu większego nie ma...
Albo sam pomyślisz i zrobisz takie sprzężenie...albo na ebay'u kupisz gotowy moduł - ostatnio widziałem...ok 12 euro.
Ogólnie polecam całe zestawy poziomy lub piony - zawsze to troche mniej dłubania choć koszta wyższe - można czasem trafić na ebay (USA / Kanada) za ludzkie $$$.
Pochwał się - jak już odpalisz.
  
 
Niestety akurat na kontynencie amerykańskim to Webery 40 w zestawach za ludzkie pieniądze się raczej nie trafiają ... przynajmniej ostatnimi czasy - zaryzykowałbym stwierdzenie, że można taniej dostać w PL.
  
 
dodam,ze posiadaja miksery do gazu.moze na gazie jest latwiej ustawic?

[ wiadomość edytowana przez: andrzej131 dnia 2008-02-21 20:27:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: andrzej131 dnia 2008-02-21 20:31:24 ]
  
 
Cytat:
2008-02-21 20:08:45, andrzej131 pisze:
dodam,ze posiadaja miksery do gazu.moze na gazie jest latwiej ustawic?


A co ty tam chcesz ustawiać.
  
 
niewiem.to moje pierwsze gazniki.najgorzej,ze kolektor tez jest drogi
  
 
Witam widze ze trafilem w dobry temat . Moze ktos wie jak dobrze nastawic gaznik z fiata 132 2,0 bo musze wyjac wyczyscic i na nowo poskladac
  
 
Cytat:
2008-02-25 19:45:15, FIAT2000 pisze:
Witam widze ze trafilem w dobry temat . Moze ktos wie jak dobrze nastawic gaznik z fiata 132 2,0 bo musze wyjac wyczyscic i na nowo poskladac

zajrzyj do przeponki silownika pull-down, jesli jest dziurawa mozesz sobie darowac dalsze ustawianie. Jesli jest cala to masz wkret polozenia przepustnicy przy zimnym silniku (ten wkrecony w ramie mocowane do osi pierwszej przepustnicy, pod nim jest wkret polozenia przepustnicy na goracom silniku a w okolicy przepustnic wkret skladu mieszanki. Po rozgrzaniu ramie na osi pierwszej przepustnicy ma sie opierac o dolny wkret i regulacja wyglada analogicznie jak w kazdym innym gazniku.
  
 
Cytat:
2008-02-21 20:28:06, Lajka pisze:
A co ty tam chcesz ustawiać.



można samemu zrobić w 200zł powinno starczyć
  
 
ma ktos moze jakies foto tego mechanizmu,ktory porusza przepustnice w obu tych gaznikach w R4?lub takowy na sprzedaz niedrogo...

[ wiadomość edytowana przez: andrzej131 dnia 2008-03-19 21:41:14 ]
  
 
wezme cyfrówke i porobie Ci fotki roznic w IDFach od alfy i od fiata. Wbrew pozorom jest tego całkiem sporo.

Edit:

Różnice miedzy gaznikami IDF 40 z fiata i alfy:

-Inny korpus (fiat ma przy koncu osi przepustnic kruciec do odsysania par oleju z ominieciem glownego ukladu gaznika, w alfie nie ma po tym sladu).
-inne sterowanie ssaniem (pancerz linki przykrecany z drugiej strony)
-inna wysokość rozpylaczy i rurek emulsyjnych (w alfie wystają ponad korpus gaźnika)
-inne sterowanie pompką przyspieszającą (w fiacie dzwignia, w alfie ciegno i sprezyna)
-alfa posiada krucce do podcisnienia przy kazdym przelocie, fiat ma tam zaślepki).
Inne zakończenia osi przepustnic (oś z jednej strony jest "rozklepana", a z drugiej zakonczona gwintem i nakrętką. Tyle ze w fiacie i alfie jest to po przeciwnych stronach). troche zdjęć:


obrazek1
obrazek2
obrazek3
obrazek4
obrazek5
obrazek6

mechanizm synchronizujacy sfotografuje wkrotce

Mechanizm synchronizacji:

gazniki fiat


[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2008-03-22 10:03:29 ]
  
 
ok,dzieki.tzn jednym ciegnem poruszamy przepustnice tak jak na zdjeciu?
  
 
u mnie wcześniej śmigały piony z alfy,sterowane dorobioną osią zamocowaną pod kolektorem .
Jak będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało (priv / gg)
  
 
wiem.szkoda ze wtedy z licytacji sie wycofalem jak byly na allegro.bylo by po klopocie .to nic bedzie wieksza satysfakcja jak juz sie odpali .ale dzieki