PROBLEM Z PRZEDNIM ZAWIESZENIEM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej przerwie, i odrazu pytanko od jakiegos czasu pojawil mi sie problem z zawieszeniem przednim i nie wiem co to. miaowicie strasznie stuka cos na lewym kole a tylko na dolach i przy lekko skreconych kolach. na kanale nic nie wykrylem. magiel i drazki nowe. jakies propozycje.?? stuk jest dosc glosny i odczuwalny jak by ktos mlotkiem walil
  
 
Cytat:
2007-10-15 11:26:39, misiekwwa pisze:
Witam po długiej przerwie, i odrazu pytanko od jakiegos czasu pojawil mi sie problem z zawieszeniem przednim i nie wiem co to. miaowicie strasznie stuka cos na lewym kole a tylko na dolach i przy lekko skreconych kolach. na kanale nic nie wykrylem. magiel i drazki nowe. jakies propozycje.?? stuk jest dosc glosny i odczuwalny jak by ktos mlotkiem walil


ja obstawiam gume na stabilizatorze...
  
 
Miałem podobnie

Kilku znachorów nie stwierdziło nic coby było do wymiany

Dopiero jeden mechanik podniósł autko na lewarku i zaczął rękami szamotać się z kolumną McPersona (czy jak to się tam pisze).
I rzeczywiście, kolumna miała luzy we wszystkich kierunkach (lewo-prawo, przód- tył).
Diagnoza: wywalone łożysko mocowania kolumny w kielichu.
Po wymianie jak ręką odjął
  
 
tzn. swożeń wachacza lub zużyta piasta jak kiedys u mnie... tez masakrycznie stukało i nikt nie wiedział co to koło latało na boki i zdrało w ciągu tygodnia z opony połowe bieżnika na bokach... zobacz swoj bieżnik może toje auto potrzebuje łożyska !

Do boju synu ! idz walcz o 200% sprawności swego automobilu !
  
 
nie mam luzu na łożyskach łożyska mam nowe, amorki nowe ale mocowania amorków stare wiec to musze sprawdzic tylko jak najskuteczniej bo tez juz bylem u kilku znahorow i nic a nie jest problemem wymienic pol zawieszenia
  
 
Cytat:
2007-10-15 20:12:02, misiekwwa pisze:
nie mam luzu na łożyskach łożyska mam nowe, amorki nowe ale mocowania amorków stare wiec to musze sprawdzic tylko jak najskuteczniej bo tez juz bylem u kilku znahorow i nic a nie jest problemem wymienic pol zawieszenia

jedziesz na stacie diagnostyczna i prosisz o zbadanie amorków cena 12ł ja byłem dzis jesli masz wiecej niz 56% to sa ok potem jedziesz na kontrole zawieszenia mechanik za pomocom wygietej łychy powinien sprawdzic ci tulejki walenie moga powodowac one sparciala guma i wala
  
 
uwierz mi bylem na stacji na kontroli amo, i na nie jednym warsztacie i mowia ze nic nie widac. A TU WALI JAK NIE WIEM CO
  
 
Cytat:
2007-10-15 20:52:44, misiekwwa pisze:
uwierz mi bylem na stacji na kontroli amo, i na nie jednym warsztacie i mowia ze nic nie widac. A TU WALI JAK NIE WIEM CO



Cholera ,mam identycznie i też mi nic nie wyszukali.Przy prędkości 10km/godzi i skręcie na szutrowej drodze stuka a wręcz wali .Wymienione mam,łozyska piasty,sworznie dolne ,gumy wahaczy ,gumy stabilizatora łącznie z tymi co trzymają drążek do nadwozia.Amortyzatory mają po 80 %.Maglownica i końcówki bez luzów.Pozostały mi tylko górne obsady łożysk kolumny.
Sam jestem ciekawy czy uda Ci się wyjaśnić przyczynę stuków,wtedy i ja usunę.
  
 
Cytat:
2007-10-15 22:11:02, BRom pisze:
Cholera ,mam identycznie i też mi nic nie wyszukali.Przy prędkości 10km/godzi i skręcie na szutrowej drodze stuka a wręcz wali .Wymienione mam,łozyska piasty,sworznie dolne ,gumy wahaczy ,gumy stabilizatora łącznie z tymi co trzymają drążek do nadwozia.Amortyzatory mają po 80 %.Maglownica i końcówki bez luzów.Pozostały mi tylko górne obsady łożysk kolumny. Sam jestem ciekawy czy uda Ci się wyjaśnić przyczynę stuków,wtedy i ja usunę.


W opisanych przez Was przypadkach ...myślę że trop Krzycha_cha jest bardzo trafny
  
 
Cytat:
2007-10-15 12:06:59, krzychu_ch pisze:
Miałem podobnie Kilku znachorów nie stwierdziło nic coby było do wymiany

Dopiero jeden mechanik podniósł autko na lewarku i zaczął rękami szamotać się z kolumną McPersona (czy jak to się tam pisze). I rzeczywiście, kolumna miała luzy we wszystkich kierunkach (lewo-prawo, przód- tył).

Diagnoza: wywalone łożysko mocowania kolumny w kielichu. Po wymianie jak ręką odjął



  
 
Nie wiem czy to cokolwiek pomoże ,ale jak miałem identyczne objawy w corsie to winnymi okazały sie łączniki stabilizatora.
  
 
Cytat:
2007-10-15 22:32:39, bogdan1 pisze:
W opisanych przez Was przypadkach ...myślę że trop Krzycha_cha jest bardzo trafny

wydatek 90zł + wymiana czy to miałes na mysli
  
 
Cytat:
2007-10-16 09:07:17, markon pisze:
wydatek 90zł + wymiana czy to miałes na mysli



Dokładnie to
Z tym że ja kupowałem w ASO po 55/sztuka i wymiana obu stron za 100 PLN
  
 
Cytat:
2007-10-16 08:07:20, slawekk pisze:
Nie wiem czy to cokolwiek pomoże ,ale jak miałem identyczne objawy w corsie to winnymi okazały sie łączniki stabilizatora.


że he ??..pomysł z corzy nie przeńdzie
...we espero widać gołym okiem takowe ...i ślepy by się kapnął że somy be...

Nie zaciemniaj proszem czystych faktów jakimiś corso-pomysłami...
  
 
Cytat:
2007-10-16 10:34:00, bogdan1 pisze:
Nie zaciemniaj proszem czystych faktów jakimiś corso-pomysłami...



  
 
Potwierdzam.
te stuki to zmeczone górne łozysko McPersona.
juz to przerabiałem z lewej ( jakis rok temu) teraz czeka mnie z prawej strony
Pozdrawiam
Silan
  
 
Witam.
W moim stukało ale z prawej. Pasażer czuł stukanie pod nogami. Fachowcy nic nie znaleźli. Wymieniłem wahacz i wszystko wróciło do normy.
Kobar