MotoNews.pl
  

Pytanie o przewody przelewowe wtyskiwaczy w dieslu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zdjąłem przewód przelewowy dochodzący do pompy od ostatniego wtryskiwacza na zapalonym silniku. spodziewałem sie ze ropa poleci a tu d... przegazowałem nic no moze 1 kropla. czy tak powinno być ? Przeszukałem arch. i tam ktos napisal że ropa powinna nieźle z tego sikać. A powód tego że zacząłem grzebac jest taki, że auto dużo pali (jakieś 8-9L) i nie ma szmocy. Jakieś sugestie ?
  
 
Cytat:
2007-10-15 21:36:00, szmichal pisze:
Zdjąłem przewód przelewowy dochodzący do pompy od ostatniego wtryskiwacza na zapalonym silniku. spodziewałem sie ze ropa poleci a tu d... przegazowałem nic no moze 1 kropla. czy tak powinno być ? Przeszukałem arch. i tam ktos napisal że ropa powinna nieźle z tego sikać. A powód tego że zacząłem grzebac jest taki, że auto dużo pali (jakieś 8-9L) i nie ma szmocy. Jakieś sugestie ?


Hmmm. W sumie może z nich lekko popryskiwać ropa na wolnych obrotach. Ale przelewy służą czemu innemu - nimi wraca do pompy nadmiar paliwa, który nie trafia do komory spalania. Kiedy? Gdy na przykład hamujesz silnikiem...
  
 
Cytat:
2007-10-15 22:13:31, mariobros pisze:
Hmmm. W sumie może z nich lekko popryskiwać ropa na wolnych obrotach. Ale przelewy służą czemu innemu - nimi wraca do pompy nadmiar paliwa, który nie trafia do komory spalania. Kiedy? Gdy na przykład hamujesz silnikiem...


chyba nie gdy hamujesz silnikiem.. bo wtedy pompa nie podaje paliwa na wtryski
  
 
Nie wiem jak Ty ale ja po wymianie przewodów miałem problemy z odpaleniem Po zaciągu pali na dotyk; czyli zapowietrzył sie czy jak? :E
  
 
moze którys z kolegów z dieslem (najlepiej pompa Lucas silnik D nie TD) sprawdzi jak to jest u niego ??
  
 
Cytat:
2007-10-15 21:36:00, szmichal pisze:
Zdjąłem przewód przelewowy dochodzący do pompy od ostatniego wtryskiwacza na zapalonym silniku. spodziewałem sie ze ropa poleci a tu d... przegazowałem nic no moze 1 kropla. czy tak powinno być ? Przeszukałem arch. i tam ktos napisal że ropa powinna nieźle z tego sikać. A powód tego że zacząłem grzebac jest taki, że auto dużo pali (jakieś 8-9L) i nie ma szmocy. Jakieś sugestie ?


Moim zdaniem tak powinno być. Pompa podaje dawkę paliwa na wtrysk więc już ta dawka jest nieduża a ewentualny nadmiar to pare kropli , więc już z założenia nie może być tego dużo!
  
 
poza tym radziłbym odkładnie odpowietrzyć układ

-----------------
jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu...
  
 
Cytat:
2007-10-17 15:14:23, gumbas5 pisze:
poza tym radziłbym odkładnie odpowietrzyć układ


tzn, jak ? myslalem ze sie sam odpowietrzy jak sie go uszczelni. Tzn. np. wyminiam filtr paliwa, wiadomo układ sie zapowietrzy , ale jak troche pochodzi i pokopci to sie sam odpowietrza, co nie?
  
 
Przewody przelewowe sluza do odprowadzania paliwa ktore przedostalo sie przez luzy miedzy iglica a reszta wtryskiwacza i jest to raczej mala ilosc paliwka. a zwiekszone spalanie?? Od kiedy tak jest ??
stalo sie to od razu czy stopniowo?? moze pompa rozregulowana, a nie kopci nadmiernie ??mozwe gdzies jakas nieszcezlnosc i tamtedy spiernicza??
Pozdrawiam!!!
  
 
zmienialem sobie przewody od nadmiaru paliwa i tez sie zastanawialem dlaczego tak wolno paliwo sie saczy. Nawet zdjalem przewod z pierwszego wtryskiwacza, wlozylem do sloiczka i czekalem az sie zacznie do niego kapac ropa i go***! Pochodzil tak z 15 minut na wolnych obrotach i uronil moze ze dwie krople, w przewodzie zostalo duzo powietrza, ale tak zostawilem. Jak w miescie palil duzo tak dalej pali ok. 8 (albo i wiecej , w trasie 5 do 6 ) dalej kiepsko zapala, w dynamice tez nie zauwazylem zmian. Miedzy popma a ostanim wtryskiwaczem zamontowalem bezbarwny wezyk i byl nim duzy babel powietrza. Wyraznie bylo tez widac ze paliwo nie wraca z wtryskow do pompy, za kazdym razem kiedy zagladalem pod maske irytowal mnie ten babel wiec... znowu zalozylem czarny przewod i olalem sprawe ostatnio sie tak zastanawialem aby zdjac te wezyki i ponalewac w nie ropy ciekawe co by to zmienilo? podobno aby odpowietrzyc te przewody luzuje sie sruby na wtryskiwaczach. To prawda?

PS ja ma 1.8TD z pompa LUCAS
  
 
Panowie przewodów powrotnych sie nie odpowietrza wraca nimi nadmiar paliwa z wtrysków.
dawka pojedyńczego wtrysku wynosi ok 3ml nadmiar jaki wytworzy pompa wraca samoczynnie do pompy a następnie do zbiornika.

jak pali 8 w mieście to dużo mój td mieści się między 6,5-7 l i to jest max.
ewentualnie zdejmijcie cegły z nogi
jeżeli idzie o ciężkie odpalanie to jak pisałem pompe Lucasa sterowaną elektronicznie trzeba co pewien czas ustawic i podpiąc do kompa.
pozdro
  
 
Cytat:
2007-10-16 14:11:44, zagore1 pisze:
chyba nie gdy hamujesz silnikiem.. bo wtedy pompa nie podaje paliwa na wtryski



drogi kolego w tym momencie muszę cię poprawić:
pompa podaje paliwo zawsze od momentu pierwszego zapłonu w silniku tj. nawet wtedy gdy chamujesz silnikiem.
  
 
Cytat:
2007-10-17 21:09:34, szmichal pisze:
tzn, jak ? myslalem ze sie sam odpowietrzy jak sie go uszczelni. Tzn. np. wyminiam filtr paliwa, wiadomo układ sie zapowietrzy , ale jak troche pochodzi i pokopci to sie sam odpowietrza, co nie?



raczej sie sam nie odpowietrzy!! tam na filtrze jest reczna pąmpka odpowierzania układu paliwowego. a dokładny opis sposobu odpowietrzania takiego systemu jest zawarty w książce serwisowej wydanej przez WŁK w warszawie.
a co do zwiększonego zużycia paliwa to jest rozciapciana(rozregulowana) pompa wtryskowa.
  
 
Panowie.

W przewodach, o których mówicie zadko zjawia się paliwo i tak powinno być jezeli wszystko działa poprawnie. Poza tym jest to układ zamknięty i analizowanie tego przy zdjętym jednym z przewodów nie ma sensu. Ciśnienie tam jest niewielkie ale po zdjęciu jednego z przewodów nie ma go wcale.

A spalanie na poziomie 8l w mieście jest normalne dla tego samochodu. 6,5l w mieście to bajka - chyba, ze na holu.

Pozdrawiam
Peter
  
 
Cytat:
2007-10-22 13:17:22, PETERENZO pisze:
Panowie. W przewodach, o których mówicie zadko zjawia się paliwo i tak powinno być jezeli wszystko działa poprawnie. Poza tym jest to układ zamknięty i analizowanie tego przy zdjętym jednym z przewodów nie ma sensu. Ciśnienie tam jest niewielkie ale po zdjęciu jednego z przewodów nie ma go wcale. A spalanie na poziomie 8l w mieście jest normalne dla tego samochodu. 6,5l w mieście to bajka - chyba, ze na holu. Pozdrawiam Peter


OK. Dzieki za opinie o przewodach. A co do spalania to sie nie zgodze bo kiedys mialem w miescie max 7. w trasie 5 (srednio 120/h)teraz miasto min. 8 trasa ok 6(srednio 110). czyli cos jednak jest nie tak. Moze to pompa pada ?