MotoNews.pl
  

Dmucha ale tylko zimnym :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jak może nie którzy zaobserwowali, ostatnio zmagałem się z dmuchawą... z nie działającą dmuchawą. Doszedłem do etapu wymiany całej dmuchawy - co uczyniłem. Dmucha aż miło tylko, że zimnym. Za chiny ludowe nie chce się ocieplić.
Stąd pytanie do was, co mogę sprawdzić i gdzie to sprawdzić, co jeszcze napawić, żeby dmuchawa tłoczyła do wnętrza cieplutkie powietrze.

p.s. Dodam, że silnik chłodzi się dobrze (do "M" we wskaźniku dochodzi i nie przekracza) - więc termostat raczej sprawny.

Pozdrawiam i serdecznie dziękuję zgóry za pomoc!
  
 
Cytat:
2007-10-16 23:49:31, Pepe99 pisze:
Witam, jak może nie którzy zaobserwowali, ostatnio zmagałem się z dmuchawą... z nie działającą dmuchawą. Doszedłem do etapu wymiany całej dmuchawy - co uczyniłem. Dmucha aż miło tylko, że zimnym. Za chiny ludowe nie chce się ocieplić. Stąd pytanie do was, co mogę sprawdzić i gdzie to sprawdzić, co jeszcze napawić, żeby dmuchawa tłoczyła do wnętrza cieplutkie powietrze. p.s. Dodam, że silnik chłodzi się dobrze (do "M" we wskaźniku dochodzi i nie przekracza) - więc termostat raczej sprawny. Pozdrawiam i serdecznie dziękuję zgóry za pomoc!



Powiedz czy ustawiając pokrętłem ciepło/zimno słyszysz pykanie? (zró to szybko) jeśli tak to wygląda że nagrzewnica jest do wymiany, ale trzeba też sprawdzić przewody które dochodzą do nagrzewnicy jeśli są gorące to masz przyczynę .
  
 
ja tak kiedyś miałem jak termostat mi się zaciął , zagotowałem silnik .
  
 
Witam, przyczyn może być kilka,mało płynu w zbiorniku wyrównawczym, zobacz czy zawór przy nagrzewnicy masz otwarty,może być zamknięty i płyn nie dochodzi do nagrzewnicy, może też być zapowietrzony układ chłodzenia,powodzenia w poszukiwaniach usterki pozdrawiam.
  
 
ja stawiam na sterowanie klapą zamykającą dopływ zimnego powietrza ,sprawdż czy pokrętło zamyka klapę przy energicznym kręceniu pokrętłem zauważ czy dochodzi do uderzania klapy w obudowie
  
 
Wymiana termostatu powinna pomóc
  
 
Cytat:
Wymiana termostatu powinna pomóc



jemu dmucha tylko zimne ,gdyby termostat był walnięty to by chociaż trochę sie nagrzało dlatego stawiam na sprawy mechaniczne


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2007-10-17 16:35:31 ]
  
 
Witam,

Sprawdź (w komorze silnika) czy wąż wychodzący z nagrzewnicy jest gorący, jeśli masz przytkaną nagrzewnicę - możesz spróbować ją przeczyścić specjalnymi płynami, ale najprawdopodobniej będzie trzeba ją wymienić.

W samej kabinie sprawdź czy nie sadła linka z mechanizmu regulującego "klapki" - znajdziesz je (o ile dobrze pamiętam) po prawej stronie nóg kierowcy.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-10-17 16:34:53, kamil76 pisze:
jemu dmucha tylko zimne ,gdyby termostat był walnięty to by chociaż trochę sie nagrzało dlatego stawiam na sprawy mechaniczne [ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2007-10-17 16:35:31 ]



ja jak miełem walnięty termostat to właśnie nie miałem ciepłego powietrza. dziwne ale prawdziwe. Może wyparowało bo zagotowałem silnik
  
 
Cytat:
2007-10-17 16:24:16, benekz pisze:
Witam, przyczyn może być kilka,mało płynu w zbiorniku wyrównawczym, zobacz czy zawór przy nagrzewnicy masz otwarty,może być zamknięty i płyn nie dochodzi do nagrzewnicy, może też być zapowietrzony układ chłodzenia,powodzenia w poszukiwaniach usterki pozdrawiam.



damn, a co ma ilosc plynu w zbiorniczku do cieplego powietrza? i jaki zawor przy nagrzewnicy ? niczego takiego tam nie ma. uklad tez nei moze byc zapowietrzony, bo w benzyniakach zdaje sie,ze odpowietrza sie samoistnie.
Skro temp silnika masz w normie i nie gotuje sie ani nie jest niedogrzany to znaczy,ze termostat jest w porzadku. przyczyna tkwi najprawdopodobniej w mechanizmie poruszania klapka, ktora kieruje powietrze z dmuchawy na nagrzewnice. poruszaj reka pokretlem regulacji temp i popatrz na samym dole przy podlodze czy porusza sie tam jakas linka, ew sprobuj reka poruszyc dzwignia tej klapki. pozdr


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-10-18 13:35:30 ]
  
 
Cytat:
damn, a co ma ilosc plynu w zbiorniczku do cieplego powietrza? i jaki zawor przy nagrzewnicy ? niczego takiego tam nie ma.


co do płynu to może mieć wpływ jak go nie widać w ogóle w zborniczku to moze być przyczyna , w escorcie nie ma zaworu nagrzewnica grzeje cały czas temp sterowana jest klapą która otwiera dopływ powietrza

  
 
kolega napisal,ze temperatura silnika miesci sie w normie tak wiec plynu musi byc odpowiednia ilosc, zreszta zbiorniczek jest najwyzszym elementem ukl chlodzenia i nawet jesli nie byloby w nim wogole plynu to powietrze byloby cieple.
  
 
kolega już dostał odpowiedzi, niech sprawdzi najpierw te przewody czy są gorące przy nagrzewnicy jak tak to po co kombinować.
  
 
może to dziwne ale mialem podobny problem, okazało sie ze mialem malo plynu w chlodnicy (pomimo tego silnik sie nie przegrzewal). dolałem i zrobiło się ciepełko w autku . za to mam gdzieś przeciek i musze go zlokalizowac do pierwszych mrozów.
  
 
Cytat:
2007-10-18 13:23:22, mss pisze:
ja jak miełem walnięty termostat to właśnie nie miałem ciepłego powietrza. dziwne ale prawdziwe. Może wyparowało bo zagotowałem silnik



Też tak miałem i wymiana termostatu w moim przypadku pomogła
  
 
Pozwole sobie przykolegować sie do tematu. U mnie też dmucha zimnym i powiedzmy z domieszką ciepłego. Napisze ze płyn w układzie jest, termostat wymieniony, układ odpowioetrzony. Do tego na wewnętrznym obiegu jako tako grzeje na prędkości 1 a na wyższych praktycznie tylko zimne a na zewnętrznym obiegu powietrza prawie wacale.... Ktoś może mi cos poradzić?
  
 
Cytat:
Pozwole sobie przykolegować sie do tematu. U mnie też dmucha zimnym i powiedzmy z domieszką ciepłego. Napisze ze płyn w układzie jest, termostat wymieniony, układ odpowioetrzony. Do tego na wewnętrznym obiegu jako tako grzeje na prędkości 1 a na wyższych praktycznie tylko zimne a na zewnętrznym obiegu powietrza prawie wacale.... Ktoś może mi cos poradzić?



kolego a czytałeś cały wątek ,chyba wszystkie możliwości zostały opisane ,rękawy do góry i sprawdzać wszystkie opcje
  
 
Nagrzewnica może być zakamieniała mały przepływ płynu jest i nadmuch je wychładza na wyższych biegach nadmuchu proponuję do układu odkamieniacz do czajników lub wymiana nagrzewnice ewentualnie płukanie, możliwe również że naleciało jakich lisci i innych smieci itd wlotami
  
 
nagrzewnica była przepłukana i nic to nie dało, dodam jeszcze ze sama nagrzewnica jest ciepła ale do nadmuchu ciepłe powietrze nie dolatuje :/
  
 
o klapie sterującej kierunkiem powietrza nic nie piszesz sprawdzałeś czy dobrze działa !