Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Horblower Zastava 1100p Wrocław | 2007-10-17 09:14:19 Witam,
zwarcam się do was z pytaniem dotyczącym tego jakie opony byście polecili na tor czyli szybka jazdę na zakrętach pokrytych asfaltem o dużej przyczepności. Nie chodzi mi tu o rozmiar - felgę mam 6J/R13 wiec w grę wchodzą albo opony 175/65 albo 185/60 (węższe nie ma sensu). Bardziej zalezy mi na odpowiedzi jakiej firmy wybrać produkt. Ważne zeby opony były sztywne to znaczy jak najmniej odkształcały się na zakrętach. Obecnie jeżdzę na uniroyalach rally (nazwa mnie skusiła) i niestety - opony sa genialne na deszcz ale na suchym asfalcie w szybkich zakrętach podwijają się tak, ze jedzie sie na napisach. I jeszcze jedno pytanie - czy podbicie ciśnienia w oponie niweluje w jakims stopniu ten efekt a jesli tak to ile pompować? Auto wazy z kierowca jakieś 950 km z czego 60 % przypada na przód, FWD? |
![]() Blady F&F Sympatyk FIAT | 2007-10-17 09:28:37 175/50 , albo jakies slicki z markgumu na 13 |
![]() Horblower Zastava 1100p Wrocław | 2007-10-17 09:32:27 ok,wiadomo ze slicki najlepsze ale chodziło mi raczej o opony na których można jeżdzić normalnie po drodze |
![]() pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2007-10-17 10:00:05 Każda seryjna opona tak sie zachowa,
Markgum jest na seryjnej osnowie wiec dzieje sie tak samo. Podbicie ciśnienia poprawia troche ale niewiele, Markguma pompowalem na tor 3,5 przód 4,2 tył(CC) Generalnie nie polecam takich eksperymentów, seryjna opona jest do seryjnej jazdy... |
![]() flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2007-10-17 14:18:59 kup yokohamy a048
175/50/13 lub 195/45/13 rewelacyjna mieszanka gumy, bardzo przyczepna, wlasciwie to jest slik z homologacja drogowa, raczej nie polecam do jazdy na codzien bo sie relatywnie szybko zuzywa i po prostu szkoda ich |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2007-10-17 22:43:07 i przez swoją wąskość bedzie chujowo trzymać, czyli sie slizgać.
min. 175 -> NA TOR. |
![]() qbus125rally FSO 125p 1.5 C poznań | 2007-10-18 00:39:22 .Markgum N-rally
fajne oponki za rozsądne pieniądze sprawdzone w boju na torze w CC Sporting.oczywiście rozmiar 155/65R13 bo takie dopuszczał regulamin klasy N-1150. ale N-rally występują też jako 185/60R13. |
tabi7 krakow | 2007-10-18 01:30:18 Albo sie bedzie slizgac albo sie bedzie zginac, Nie wiem czy lepsze jest zeby kolo na bocznych napisach jechalo... |
![]() Horblower Zastava 1100p Wrocław | 2007-10-18 14:35:22
Jasne jest ze twarda zawiecha to podstawa i dopiero jak się ją ma to można myslec o oponkach. Jakiej grubości dystansy byś widział w moim przypadku - klasyczne fiatowskie 5 mm czy inne? Tylko 155 polecasz? Nie beda za wąskie - taką szerokość maja seryjne opony w zastavie (155/80/13)? Chętnie bym sie spotkał przy jakiejś okazji i spokojnie pogadał bo w sobotę to kurcze nie było za bardzo czasu... Przy okazji gratuluje zajęcia 2 miejsca!! |
![]() MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2007-10-18 16:35:23 Dystansami 0,5 to nie ma co sobie głowy zawracać, chociaż 15 - 20mm na stronę i to tylko aluminiowe. Musisz sprawdzić ile możesz koło wysunąć bez ingerencji w nadkole, no i przydały by się do tego szpilki. Co do opon to przy wysokości 80 a 65 jest widoczna różnica i efekt pochylania się opony będzie już odpowiednio mniejszy. Nie ma co przesadzać z szerokością, chyba że planujesz tez kurację wzmacniającą silnika, ale tak można w kółko. Przy jezdzie na codzień na 175/50 odczujesz to w stracie komfortu, a i przy manewrowaniu nie będzie łatwo. Może lepiej zaopatrzyć sie w 2 komplet kół tylko na takie imprezy? |
![]() MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2007-10-19 17:14:28 a ja mam pytanie o te slicki markguma. konkretnie jak one sie zachowuja na torze, przy normalnej temparaturze? Bo chyba "termosów" na nie nie zakładałeś? |