MotoNews.pl
  

Przełacza się z gazu na benzyne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam taki problem podczas jazdy auto automatycznie przełacza się z gazu na benzynę. oznaka ta jest na centralce i czuc podczas jazdy jak przechodzi z gazu na benzyne. mialem sytuacje ze gasla cala centralka. bylem w Kme Zgierz (sekwencja kme IIIgen) i sie zawiodlem do tej poryzawsze dobrowadzali auto do porzadku wymienili mi bezpiecznik i to gniazdo co laczy sie akumulator pewnie z czescia instalacji. po przejechaniu okolo 200km sytacja sie powtarza i znowu auto sie przelacza nie ma sygnalu dzwiekowego i czasami zalaczy sie po chwili czasami jak zgasze auto a czasami opiero po dluzszymn okresie moze mial ktos podobny przypadek
  
 
Miałem kiedyś podobny problem w swojej II generacji. Gazownicy kilka razy podchodzili do problemu, aż w końcu okazało się że w ustawieniach coś było nie tak- jeden z nich przez przypadek ustawił sygnał z sądy lambda jako słaby a powinien by ustawiony jako silny (bądź odwrotnie-nie pamiętam już teraz dokładnie). Po zmianie wszystko było już OK.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: pawelooo dnia 2007-10-17 12:35:28 ]
  
 
hmm tylko nie robilem zadnej regulacji co prawda teraz podlaczyli laptop ale ta sytuacja mi sie nasilala od dluzszego czasu
(ale dzieki za info)


[ wiadomość edytowana przez: bizmak dnia 2007-10-17 13:14:13 ]
  
 
Bizmak, jak masz podpięty czujnik temperatury reduktora to sprawdź czy Ci nie padł czujnik (może przerwane są kabelki) albo czy nie zamarza reduktor.
  
 
witam ponownie powiem Wam ze coraz bardziej jestem zawiedziony na zakladzie KME w Zgierzu bylem u nich drugi raz w sprawie tego przełączania sie z benzyny na gaz i co sie okazało skasowali mnie drugi raz mimo ze za pierwszym razem nic nie zrobili to po drugiej wizycie w dalszym ciagu przechodzi z benzyny na gaz nie wiem co teraz mam zrobic i gdzie szukac usterki wymieniony bezpiecznik cale gniazdo sprawdzone przewody i czujnik temperatury za pierwszym razem powiedzieli ze wina bezpiecznika za drugim ze bylo cos nie tak z czujnikiem temp ale problem jest w dalszym ciagu
  
 
Duś ich, duś.
  
 
stawiam na czujnik ciśnienia gazu (MAPSENSOR)
  
 
Cytat:
kox11
Wysłany: 2007-10-27 23:21:11

stawiam na czujnik ciśnienia gazu (MAPSENSOR)

To nie jest sekwencja, tu nie ma czujnika ciśnienia gazu. Nie mieszaj kolego.
  
 
Cytat:
2007-10-28 16:19:21, Danek pisze:
To nie jest sekwencja, tu nie ma czujnika ciśnienia gazu. Nie mieszaj kolego.



Oj, kolega nie doczytał
Cytat:
bylem w Kme Zgierz (sekwencja kme IIIgen)




kox11:

Cytat:
stawiam na czujnik ciśnienia gazu (MAPSENSOR)



MAPSensor to nie jest czujnik ciśnienia gazu. Nie rób proszę zamieszania, bo człowiek zasugeruje w warsztacie i mu to wymienią za chore pieniądze (o ile takie coś posiada w aucie).
Mainfold Air Pressure Sensor - w skrócie MAP Sensor - dosłownie: czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym, a po ludzku: czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.
Czujnik ten stosowany był/jest? zamiast przepływomierza lub jako dodatkowy czujnik oprócz przepływki.
Pozdro.
  
 
no faktycznie nie doczytałem,
a co do czujnika to u mnie oprócz podciśnienia mierzy także ciśnienie na listwie.
a tak wygląda
http://www.allegro.pl/item256660175_czujnik_cisnienia_omvl_dream_025_zlacze_do_013.html

[ wiadomość edytowana przez: kox11 dnia 2007-10-29 09:12:31 ]
  
 
Perzan napisał:
Cytat:
Oj, kolega (Danek - przypis mój) nie doczytał

Upss, sorry, rzeczywiście, gdzieś mi mignęło "II generacja" i stąd pomyłka, mea culpa .
W każdym razie MAP sensor i czujnik ciśnienia gazu to dwa różne czujniki, jak już trafnie Perzan zauważył.
  
 
czyli obstawiacie ze padl ten czujnik cisnienia? a czy jest mozliwosc sprawdzenia czy jest uszkodzony bo jak dalej tak pojdzie to wymienie cala instalacje raz wymienili mi bezpiecznik z gniazdem i powiedzieli ze to jest napewno przyczyna za drugim cos od czujnika temperatu i tez powiedzieli ze jednak to bylo przyczynba zaplacilem za dwie czesci teraz wymienie kolejna i okaze sie ze to tez nie to co radzicie?
a w ostatnim czasie zaobserwowalem kiedy najczesciej sie przelacza i zreguly nastepuje to przy hamowaniu takim ze zatrzymuje sie auto i ruszam z jedynki i wtedy najczesciej przechodzi mi na paliwo
  
 
Cytat:
2007-10-29 09:12:07, kox11 pisze:
no faktycznie nie doczytałem,



Miałem na myśli Danka i II gen

Cytat:
a co do czujnika to u mnie oprócz podciśnienia mierzy także ciśnienie na listwie. a tak wygląda http://www.allegro.pl/item256660175_czujnik_cisnienia_omvl_dream_025_zlacze_do_013.html
size=1>


Nie znam III/IV generacji i ich części składowych więc nie polemizuję na temat mierzenia ciśnienia gazu przez czujnik jaki masz aczkolwiek znaczenie pojęcia MAP Sensor jest takie jak napisałem wcześniej.
Pozdro.
  
 
Poczytaj może się przyda

AC gaz
  
 
ok dzieki filtry wymienialem jakies i teraz przejechalem jakies 6tys km a samo cisnienie tez w zakladzie mi regulowali ale bez efektow
  
 
zauwazylem teraz gdy zrobilo sie zimniej ze rowniez obroty dopoki silnik nie zlapie max temperatu skacza od 500-1000 i przy max temp w przypadku gdy np wlacze dmuchawe czy te dwa przypadki moga byc ze soba powiazane
  
 
przyczyny problemu znaleziene okazalo sie ze sterownik nie widzi obrotow i dlaczego przechodzi z gazu na benzyne
zmieniono polaczenie masy narazie jest ok ale jak problem znowu sie pojawi i to napisze
  
 
witam.Ja mam podobnie z sekwencje. Zawsze w zime musialem czekac okolo 6-7 min zanim sie przelaczy na gaz.Teraz przelancza sie po 12-15min. Po paru minutach jazdy na gazie auto nagle samo przelancza mi na benzyne i lampka od gazu miga tak jak bym musial znuw poczekac na odpowiednia temp jak po pierwszym odpaleniu.Gdy sie zatrzymam i auto pochodzi minute to znuw po wrzuceniu wiekszych obrotow moge przelaczyc na gaz.Sutuacja sie powtarza po przejechaniu 1/2 km. Ponownie rozlancza i znuw abym mogl przelaczyc na gaz musze sie zatrzymac i poczekac. Co moze byc nie tak ?????
  
 
Jak Ci przełączy to dotknij się reduktora i oceń jaką ma temp. jeśli jest cieply to możesz mieć problem z czujnikiem temp. reduktora ale jak jest zimny to z jego podgrzewaniem

Cytat:
2009-12-21 17:47:08, decowp pisze:
witam.Ja mam podobnie z sekwencje. Zawsze w zime musialem czekac okolo 6-7 min zanim sie przelaczy na gaz.Teraz przelancza sie po 12-15min. Po paru minutach jazdy na gazie auto nagle samo przelancza mi na benzyne i lampka od gazu miga tak jak bym musial znuw poczekac na odpowiednia temp jak po pierwszym odpaleniu.Gdy sie zatrzymam i auto pochodzi minute to znuw po wrzuceniu wiekszych obrotow moge przelaczyc na gaz.Sutuacja sie powtarza po przejechaniu 1/2 km. Ponownie rozlancza i znuw abym mogl przelaczyc na gaz musze sie zatrzymac i poczekac. Co moze byc nie tak ?????