| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2007-10-17 20:51:53 jak w tytule
co to oznacza? spotkalem sie z takim okresleniem jakiejs obrobki walu korbowego i tu wlasnie zagadka: jakiej? ki diabel ![]() |
MaLi ![]() Fiat 126p Leicester, UK | 2007-10-17 21:02:48 "Tuftriding was a process employed by some OEM's on special high-performance cranks, primarily for the benefit of avoiding the stresses imposed by induction hardening. In Tuftriding, the crank is immersed in hot cyanide compounds, creating a tough, resistant surface that improves fatigue resistance. The hard layer in a Tufftrided crank is usually very shallow, only penetrating a few thousandths of an inch. One drawback of Tuftriding is the potential for warpage of the crank."
Wiecej tu ----------------- FIAT -> Fix It Again Tony |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-10-17 21:44:38
Wlasnie, a jest na to jakas polska nazwa, czy to nazwa wlasna (handlowa) technologii?, bo gdzies jeszcze wyczytalem, ze to poprostu odmiana azotowania (co mozna z tego tekstu wywnioskowac) tyle ze w wysokiej temp. Jakby sie komu chcialo szukac to dodam ze azotowanie to nitriding. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2007-10-17 21:48:06 dzieki co nieco mi sie rozjasnilo
o ile jarze cos z chemii jeszcze t jest generalnie jakas forma wegloazotowania tak? [ wiadomość edytowana przez: flapjck1 dnia 2007-10-17 21:51:59 ] |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-10-17 22:09:10
nie do konca bo naweglanie jest polprocesem (niezbedne jest hartowanie), azotowanie z kolei jest stand-alone, a wegloazotowanie tez wymaga hartowania, tuftriding proces jest autonomiczny i nie wymaga hartowania (tak jak pisza eliminuje ryzyko pekniec hartowniczych) jest natomiast procesem wysoko temperaturowym (jest mowa o trwalych odksztaceniach termicznych czy tez skurczu). |