Emulacja sondy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jeden z gazownikow strasznie mi namieszal w instalacji ale powoli sam juz doszedlem do poprawnych ustawien auto pali w miare i niezle jezdzi, moj problem polega na tym ze zaswieca mi kontrolke od ecu, podejrzewam zle ustawiona emulacje sondy, moze ktos wie jak ta emulacja powinna wygladac.?
Instalacja II gen. Landi Renzo a ECU benzynki Magneti Marelli 8P, autko to peugeot 405 2.0 SRI
  
 
po pierwsze primo, jakie to są sondy lambda 0-1V czy 0-5V
po drugie primo czy wogóle masz obecnie jakieś emulatory tych sond ? poprostu sprawdz gdzie ida kabelki od sondy lambda, czy zostaly rozciete czy nie.

działanie emulatora polega na tym , że cały czas zapodaje do komputera optymalne napięcie, tzn komp mysli ze silnik jest rozgrzany i optymalnie spala mieszanke.

  
 
Sonda to 0-1V Magneti Marelli
a co do emulatora to ECU od gazu Landi Renzo wyposazony jet w emulator, tylko niewiem jaka opcje wybrac slyszalem gdzies ze pod ECU magneti Marelli i Boscha wybiera sie na mase ale nie jestem pewien bo gdzies obilo mi sie o usze ze rozlaczona to poprawne ustawienie dla tego typu ECU
  
 
tzn masz do niego jakiś kabelek , interfejs i program do obsługi tego ECU ?

tutaj przykładowe ustawienia dla silnika 2.7 hondy ktory tez ma sondy 0-1V, ECU jest inne, ale możliwe że ustawienia będą podobne:
http://www.thesysadmin.co.uk/rover/leonardo.html
  
 
Beny jak nie spróbujesz to się nie dowiesz, niestety. Ustaw na "masa" zrób reset ECU i adaptację na benie i pojeździj kilka dni z takim ustawieniem. Jak będzie ok. to zostaw i ciesz się jazdą . Jeśli dalej będzie nie teges to ustaw drugą opcję i znowu sprawdź. Myślę, że "masa" będzie ok.
  
 
Tak jak pisze Danek, tutaj tylko metoda prób i błędów.
  
 
Ok dzieki chlopaki sprobuje i zobacze, moze bedzie ok, jak znajde co i jak to sie odezwe jak chodzi, myslalem ze ktos juz przerabial ten ECU
  
 
Oj przerabiało i to wielu, bardzo wielu i nikt tak do końca sobie z tym nie poradził (tzn. ze znalezieniem odpowiednich ustawień czasów H i L emulatora, tak żeby ECU nie modyfikował mapy benzyny).
  
 
Ja przerabiałem to w Landi i zawiele poza masa o nie zwojowalem.... na obwód otwarty wywalał błedy a na fali prostokątnej rozwalał mapę wtrysków.... ustawienia stanów H i L to była dla mnie zbyt wysoka szkoła jazdy i po kilku próbach sobie odpusciłem
  
 
Cytat:
2007-10-21 12:39:34, sbieniek pisze:
Ja przerabiałem to w Landi i zawiele poza masa o nie zwojowalem.... na obwód otwarty wywalał błedy a na fali prostokątnej rozwalał mapę wtrysków.... ustawienia stanów H i L to była dla mnie zbyt wysoka szkoła jazdy i po kilku próbach sobie odpusciłem



No ja w swoim Essim trafiłem chyba dopiero za 10 razem . Ale jak już trafiłem, tak od pół roku nic się nie rozjechało.