MotoNews.pl
  

Pistolet lakierniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kto się orientuje jaki jest w miarę dobry pistolet do lakierowania , szczególnie chodzi mi jaka powinna być średnica dyszy??

  
 
To zalezy co chcesz nim malowac i czy masz jakies doswiadczenie ale z tego postu wynika ze nie wiec wystarczy ci pistolet za okolo 120 - 200 zl a najczesciej jest tam rozmiar dyszy 1.5mm. Profesjonalne pistolety sporo kosztuja a w OBI albo Castoramie widzialem pistolet do malowania METABO za 149 zl. Nie wiem jaki byl ale firma przynajm,niej porzadna.
  
 
To chyba zależy od kilku rzeczy. Co chcesz malować (powierzchnia) i pod co ma być podpięty (kompresor). Nie znam się na tym a też teraz ten temat rozgryzam. Ale napewno od tych czynników b edzie wiele zależało. Ile litrów będzie potrzebował na minutę, ile możesz mu podać, czy na zaprawki małe, czy lakierowanie karoserii. Oczywiście mają regulację, ale w pewnym zakresie. Chętnie się też dowiem czegoś konkretnego.

Co by można podpiąć pod kompresor mały, taki ze zbiornikiem 50l? Jaki mały pistolecik?
  
 
chodzi mi o lakierowanie zderzaków , blachy itp

mam pistolet VAN , ale jego dysza jest na pewno większa niż wspomniane 1,5mm i jak lakieruję robi mi się tzw. skórka pomarańczy , ale wyczytałem że można to przypolerować papierem 2000

pistolet oczywiście podłaczony do kompresora
  
 
ja mam pistolet z dyszą 1.4 daje super połysk nigdy nie poleruje powierzchni,pistolety z większą dyszą służą do podkładu ,skórkę możesz usunąć delikatnie na mokro papier 2000 i potem pasta polerska
  
 
Że pod kompresor to jasne, ale jaki, o jakim zbiorniku, jakiej wydolności. Jak się do tego zabrać.
  
 
Cytat:
2007-10-18 23:50:46, Wojo pisze:
Że pod kompresor to jasne, ale jaki, o jakim zbiorniku, jakiej wydolności. Jak się do tego zabrać.



no zbiorniki do pistoletów to są raczej standardowe coś około 05l max

a wydajność moim zdaniem zależy od dyszy i ustawienia pistoletu
  
 
Kompresor o pojemnosci 50l wystarczy do amatorskiego malowania niewielkich elementow pojedynczych. Do calego auta jest zbyt maly nie wydoli ci zeby utrzymac cisnienie na stalyum poziomie. Zacieki i rozne mozaiki mozna zawsze spolerowac ale pod warunkiem ze nie sa wielkie inaczej bedzie widac.
Mowia ze dobry lakiernik nawet odkurzaczem ladnie pomaluje i pewnie jest cos w tym prawdy, po prostu nasze niepowodzenia biora sie z braku w prawy. jesli bylaby to proista czynnosc to polwe warsztatow by dzis nie bylo.
Zycze powodzenia i nie nalezy sie zrazac pierwszymi niepowodzeniami i radze trenowac to najpierw na jakims kawalku blachy nie na swoim samochodzie.
Pasta do polerki oczywiscie FARECLA 3G.
  
 
Nie chodzi mi o zbiornik do pistoletu, tylko zbiornik wyrównawczy kompresora, do jakiego będzie podpięty pistolet i wydolność w litrach tego kompresora Bo jak sam napisałeś będzie to miało znaczenie, jak sądzę, przy doborze dyszy i generalnie pistoletu. Żeby nie potrzebował tyle powietrza, że zaraz będzie pluł, bo kompresor nie nadąży. Dlatego też bym chciał coś wiedzieć Mam pistolet, który jest na pewno dobry bo mam go od lakiernika w prezencie, ale musze pokombinować z jego ustawieniem, czy wydoli na moim kompresorku ze zbiornikiem 50l, bo do tej pory chodził na 400 litrach. A do eksperymentów troche szkoda lakieru no i nie mam czasu i miejsca za bardzo, chłodno się zrobiło i kicha. Auto do garażu się mi nie zmieści.
  
 
Cytat:
2007-10-19 00:08:13, slawek_11 pisze:
Kompresor o pojemnosci 50l wystarczy do amatorskiego malowania niewielkich elementow pojedynczych. Do calego auta jest zbyt maly nie wydoli ci zeby utrzymac cisnienie na stalyum poziomie. Zacieki i rozne mozaiki mozna zawsze spolerowac ale pod warunkiem ze nie sa wielkie inaczej bedzie widac. Mowia ze dobry lakiernik nawet odkurzaczem ladnie pomaluje i pewnie jest cos w tym prawdy, po prostu nasze niepowodzenia biora sie z braku w prawy. jesli bylaby to proista czynnosc to polwe warsztatow by dzis nie bylo. Zycze powodzenia i nie nalezy sie zrazac pierwszymi niepowodzeniami i radze trenowac to najpierw na jakims kawalku blachy nie na swoim samochodzie. Pasta do polerki oczywiscie FARECLA 3G.



Już coś, dzięki
  
 
tak sie skalda że chyba tez będe psikał swojego kiedys wieć temat dla mnie ciekawy. Mam pistolet VAN ale stary jak świat i kompresor ze Stara wyciagnięty więc do malowania sie chyba nie nadaje.
  
 
Cytat:
2007-10-19 12:26:10, arti31 pisze:
tak sie skalda że chyba tez będe psikał swojego kiedys wieć temat dla mnie ciekawy. Mam pistolet VAN ale stary jak świat i kompresor ze Stara wyciagnięty więc do malowania sie chyba nie nadaje.



ja tez mam VAN-a ale średnicę ma ogromną nie pamiętam jaką ale na pewno nie 1,4 mm
  
 
To i ja coś dopiszę. Osobiście malowałem dyszą 1.3 zderzak i nakładki progowe. Jak ktoś napisał do "domowego" malowania wystarczy kompresor ze zbiornikiem 50l. Ja używam takiego o wydajności 240 l/min, niestety podczas malowania często się załącza. Stu litrowy zbiornik byłby wskazany. Co do ciśnienia wystarczy 4 bary, w praktyce należy utrzymywać ponad 5 br na zbiorniku. Co do samego pistoletu to w zasadzie każdy ma możliwość ustawienia ciśnienia, strumienia i ilości lakieru. A pisze o tym dlatego, że na początek proponuje ustawić duże ciśnienie, szeroki strumień i minimalną ilość lakieru co pozwoli uniknąć problemów z zaciekami.
  
 
no właśnie jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, jakie powinno byc ciśnienie na pistolecie ?? 4 bary to nie za dużo ?? ja czytałem gdzieć że 2-3 ??
  
 
ja tez mam pytanko z jakiego powowdu robi sie tzw. skórka pomarańczy? czy to wina pistoletu?
  
 
z kilku, moze z zbyt dalekiego trzymania pistoletu, do przedmiotu dolatuje juz pół sucha, kolejne to zle odtłuszczone podłoze, kolejne to zbyt gesta farba.. itp
  
 
Cytat:
2007-10-20 00:05:57, mss pisze:
no właśnie jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, jakie powinno byc ciśnienie na pistolecie ?? 4 bary to nie za dużo ?? ja czytałem gdzieć że 2-3 ??


wszystko zalezy od pistoletu, sa pistolety nisko i wysokocisnieniowe, ale w takich tanszych to raczej koło 4barów.
  
 
Mss - patrzyles juz moze na to forum ?

Lakierowanko forum

Aha, forum sie przenioslo na:

Lakierowanko

[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2007-10-20 14:57:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2007-10-20 14:57:36 ]
  
 
Cytat:
2007-10-20 14:52:37, toradek pisze:
Mss - patrzyles juz moze na to forum ? Lakierowanko forum



na te nie patrzyłem , tylko na renowację nadwozia na motonews
  
 
Cytat:
2007-10-20 10:20:06, kiepas96 pisze:
ja tez mam pytanko z jakiego powowdu robi sie tzw. skórka pomarańczy? czy to wina pistoletu?



Zły dobór materiałów, najczęściej klaru do bazy, przez co bezbarwny "stawia" bazę. To samo tyczy się podkładu. Zbyt wczesne nałożenie klaru na bazę.

Niewłaściwie odtłuszczone podłoże, np. przez zastosowanie nieodpowiednich rozpuszczalników.