Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ---Edi--- Renault Kangoo Łódź | 2007-10-19 00:55:38 Panowie i Panie mam takie pytanko.
Czy wymieniając termostat w moim essim MK VII silnik 1.4 musze spuścić płyn chłodniczy czy da się to zrobić bez spuszczania płynu? Prosiłbym także o porady jak to zrobić, gdyż wcześniej jeszcze tego nie wymieniałem. Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam |
![]() skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2007-10-19 07:19:29 Wejdź w porady jest fotorelacja co prawda na silniku 1.3 ale to raczej nie ma znaczenia.klik |
![]() falcon0 Sympatyk FEFK ![]() Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2007-10-19 09:02:49 Nie trzeba spuszczac płynu,ale jakies naczynko musisz podstawic bo troche tego ci wyleci-wiem bo wymienialem tez w swoim 1,4 |
![]() minciu Ford Escort CABRIO boleslawiec | 2007-10-19 12:57:13 Moge udzielic Ci kilka porad.. Sam ostatnio zmienialem w TD ale duzej roznicy nie bedzie
1. Upewnij sie jeszcze w sklepie ze termostat ktory Ci sprzedadza jest na 100% przeznaczony do Twojego auta. 2. Upewnij sie ze sprzedawany termostat dostaniesz z uszczelka (Brak spelnienia dwoch powyzszych punktuw bedzie mial oplakane skutki.. staniesz tak jak ja przed swoim autem bez cieczy w ukladzie i nie bedziesz mial czym pojechac do sklepu na reklamacje) 3. Do calej operacji dobrze miec kanal ale wystarczy LEWAREK ![]() 4. Plyn chlodniczy mozna spuscic do miski (pojemnosc w 1.8TD to 8-9 litrow), ja mialem zwykla wode to wylalem na trawe. 5. Plyn spuszcza sie przez korek w chlodnicy. Ja spuscilem przez grubego gumowego weza w wchodzacego w dol chlodnicy, bo latwiej bylo mi odkrecic opaske zaciskowa niz zastanawiac sie czym otworzyc korek spustowy w chlodnicy 6. Jak juz woda zaczyna leciec odkrecamy korek od zbiorniczka i korek na grubym wezu do odpowietrzania ( taki plastikowy ), miska zapelni sie wowczas w kilka chwil ( odwrocona kolejnosc punktu 5 i 6 sprawi chyba ze odrazu poleje sie woda przy odkrecaniu weza) 7. Poniewaz waz i lewarek mialem z lewej strony auta (patrzac od przodu) to opuscilem auto i podnioslem je lewarkiem z drugiej strony. Taki myk zeby zlac jeszcze z litr cieczy ![]() 8. Wykrecanie termostatu w TD uzywajac jedynie zwyklego klucza mozna bluzgac do bialego rana. Potrzebny jest klucz (bodajze 6) taki jakis nasadkowy czy cos podobnego. 9. Scierka w dlon i papierek scierny do wyczyszczenia miejsca w ktorym byla kiedys uszczelka. Stara zakamieniona sie jakos miescila i trzymala ale nowa bez kamienia juz tam nie wejdzie dopuki nie zrobi sie dla niej miejsca) 10. Przy okazji wszystko przejechalem lekko smarem: Srobki i uszczelke tez. 11. Wkrecenie nowego termostatu... pikus w porownaniu do wykrecenia starego ![]() 12. Zakrecamy gumowego weza ( lub korki spustowe ).... Wazny punkt bo odrobina sklerozy bedzie kosztowala kilka zlotych od litra na ziemi ![]() 13. Wlewamy plyn ile wejdzie do zbiornika... 14. Odpalamy silnik 15. Lejemy dalej plyn obserwujac dziurke odpowietrzajaca uklad w gumowym wezu. Niedlugo zacznie z niej sikac plun chlodniczy 16. Ja tam pozniej jeszcze zakrecilem odpowietrzenie i scislem pare razy te weze i znow odkrecilem i tak 2 razy przyspieszajac odpowietrzanie ukladu. 17. Zakrecamy dobrze zbiorniczek i odpowietrznik 18...... Na drugi dzien podruz esim zaczynamy od otworzenia maski i sprawdzenia szczelnosci ukladu ( glownie 3 miejsca w ktorych krecilismy, u mnie trzeba bylo 2 jeszcze troche dokrecic ![]() KONIEC... Slamazarnie, nie profesionalnie ale za to jaka radosc z samodzielnej naprawy autka ![]() |
![]() matizmat Sympatyk FEFK Padaczka Mk. VII 1.4 ... Zagórzany | 2007-10-19 16:05:06 Edi- jestem świeżo po wymianie termostatu w moim 1.4 mk7. Da się to zrobić bez spuszczania płynu, ale trochę ci go ucieknie. Mnie zwiało w ten sposób około 1 litra, troche złapałem... |
![]() ---Edi--- Renault Kangoo Łódź | 2007-10-19 20:11:43 Kolego minciu wielkie dzięki za instrukcję krok po kroku. Musze w takim razie załatwić jeszcze uszczelke, bo sądziłem, że zostawię starą ale po tym co piszesz to jej nie będzie jak wykorzystać.
Kolego matizmat jak zrobiłeś bez spuszczania płynu?? Bo tutaj kolega przed tobą spuszczał cały, a nie powiem napeewno skorzystam z tej instrukcji kolegi miniciu tylko powiedz mi jak to zrobić bez spuszczania całego płynu. |
![]() matizmat Sympatyk FEFK Padaczka Mk. VII 1.4 ... Zagórzany | 2007-10-20 08:20:58 Po prostu najpierw odłączyłem ten gruby wąż idący od termostatu do chłodnicy i wylałem z niego płyn. Potem odłączyłem ten cienki idący od kolektora ssącego do termostatu i łapałem co sie dało ![]() |
![]() minciu Ford Escort CABRIO boleslawiec | 2007-10-20 16:50:21 Nie prosciej poprostu do miski spuscic poprostu plyn? Jest to wrecz banalnie proste i chyba trwa krucej niz gimnastyka z lapaniem plynuw ciasnych przestrzeniach ![]() ah... ps. mi sprzedali termostat bez uszczelki bo nie mieli nawet uszczelki i nie raczyli sie spytac czy bede chcial z uszczelka... takie poprostu czyste chamstwo moim zdaniem..... a i cala operacja trwa od 30minut do blizej nie oznaczonej pory... wszystko rozbija sie o to do jakich nazedzi masz dostep ![]() |