MotoNews.pl
10 Spalanie LPG - sekwencja LandiRenzo Omegas - VW Passat 1.8T (197661/0)
  

Spalanie LPG - sekwencja LandiRenzo Omegas - VW Passat 1.8T

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam pytanie,2 miesiace temu zalozylem w warsztacie instalacje Landi Renzo Omegas do mojego VW Passata 1.8T (150KM), skrzynia manualna, rok prod. 2001.

Spalanie benzyny (przez ostatnie 1,5 roku) bylo na poziomie 8 litrow/100km w trasie, jadac kolo 120-130km/h, w miescie (duze korki) dochodzilo do okolo 14 litrow/100km.

Obecnie jezdzac na LPG, przedstawia sie to: 12 litrow/100km w trasie, i srednio 18-20 litrow/100km w miescie.

Bylem juz dwukrotnie do regulacji w zakladzie ktory montowal te instalacje, ale nie widze poprawy w spalaniu.

Z tego co wyczytalem w instrukcji i internecie, spalanie powinno wzrosnac o 13-15% - mechanik twierdzil, ze kolo 20, a w obecnej chwili spalanie LPG jest dokladnie 44% wyzsze niz benzyny.

Prosilbym o informacje, czy te instalacje da sie jeszcze wyregulowac, ew. wgrac nowa mape (z tego co wiem bylo to dopiero drugie auto z silnikiem 1.8t w tym zakladzie, do ktorego zalozono te wlasnie instalacje).

Dziekuje i pozdrawiam,
Piotrek
  
 
Centralka jet równiez tej firmy? Gdyby wiedziec jakiej firmy jest sterowanie, mozna samemu spróbowac ustawic paramtery wzbogacenia mieszanki gazu przy dowolnych obrotach silnika. Ja sobie np zakupilem do centralki LECHO elektronika, kabelek i soft bo nie mam czasu jezdzic do zakladu zeby mi dostrajali, sam sobie to zrobie i porównam spalanie, bo na poczatku bylo dosc duze, teraz sukcesywnie je obnizam Mozliwe ze w zakladzie zle dobrali dysze, i teraz nie dadzą rady juz tego dostroic.

[ wiadomość edytowana przez: Pawela56 dnia 2007-10-22 16:59:23 ]
  
 
Dzieki z podpowiedz - centralka jest tez Landi Renzo. Niestety, w tej chwili jestem dalej w Anglii - az do swiat, wiec dostanie tutaj tego oprogramowania graniczy z cudem - poza tym nie wiem czy sam bym wiele z dzialal - z tego co slyszalem, zbytnie zubozenie mieszanki spowoduje wzrost temp. - co z koleji wykonczy turbine (wolalbym nie z racji na koszt i poza tym funkcjonalnosc auta .

Co do dysz to nie mam pojecia jakie sa - jedyne co pamietam, to to ze srednie spalanie utrzymywalo sie na poziomie 13l/100km zaraz po zainstalowaniu- mechanik tez nie byl szczesliwy, ale probowal cos regulowac - z raczej marnym, jak na razie, skutkiem.

Jeszcze jedno - czy jesli instalacja jest na gwarancji (zostalo 22 miesiace) i gdyby inny warsztat potwierdzil, ze dysze sa zle dobrane, czy probowac zmusic warsztat, ktory to zalozyl, do wymiany dysz...?

Dzieki!

Piotrek
  
 
Witam! To albo masz tak ciężkiego laćka albo zle założoną instalke.Ja mam Audi A4 1.8T AEB Seria 150KM manual, na instalacji BRC-Sequent24 i spalanie benzyny przedstawia się następująco: trasa 8-10L ,Miasto: 10-12L -w zależności od stylu jazdy; LPG: trasa:9-11L ,Miasto 11-13L .Wszystko zależy od stylu jazdy.Oczywiscie ja też jestem w stanie spalic 15L/100km ale to już wtedy będzie butowanie.Serdnio pali mi 1-2L/100km więcej LPG od PB;pozdro
  
 
Co do ciezkiej nogi to chyba nie, srednio mieszcze sie pomiedzy 2000-3000 obrotow wiec nawet turbina nie odpala... Jedyne co to korki - benzyny zlopie mi kolo 13.88/100km w ciezkiej jezdzie, jedynka, stop, jedynka, dwojka, stop itd co pare metrow. Ale i tak mysle, ze branie gazu kolo 18-20 to zdecydowanie za duzo. Dzieki za odpowiedz, sprobuje przycinac gazownika do sprawdzenia calej instalacji jeszcze raz.

Pozdrawiam. Piotrek

PS. Mnie tez w trasie do Polski np pali 7,9-8,2l/100km jadac 120-140km/h - ale juz gazu po zagazowaniu bral 13l/100km jadac ta sama predkoscia... Kiepsciutko... I tak w ogole to pali mi 4-5l/100km wiecej gazu w porownaniu z benzyna.

Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl co moze byc przyczyna oprocz parametrow kompa? Zle dobrane dysze..? Za dlugie przewody...?

[ wiadomość edytowana przez: peter2778 dnia 2007-10-26 19:35:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: peter2778 dnia 2007-10-26 19:37:03 ]
  
 
Kolego, ten motor ma maksymalny moment 210 Nm od 1750-3500 stały co oznacza, że sprężarka pompuje efektywnie już od ok 1500-1600 rpm.

Co do spalania, regulacja precyzyjna się należy i tyle.
  
 
Rzeczywiscie, moje niedopatrzenie - kiedys jakis "mechanik" na serwisie powiedzial mi, ze turbina w 1.8T odpala przy okolo 3000rpm dopiero, ale sprawdzalem dane techniczne i masz racje 210nM @ 1750rpm.

Dzieki za odp i sprobuje w zimie przycisnac gazownika do dokladniejszej regulacji tego co zalozyl.

Pozdrawiam, Piotrek
  
 
Witam ponownie,

okazalo sie po wizycie u innego mechanika, ze padl czujnik temp cieczy chlodzacej, ktory steruje komputerem i zarazem mieszanka - prawdobodobnie wzbogacal za bardzo mieszanke, przez co palil wiecej...

Czy ktos z was spotkalem sie z problemem wiekszego spalania gdy padnie czujnik temp cieczy?

Nie wiem jak dlugo to juz trwalo gdyz na poczatku nie odpalal kodu bledu - dopiero tydzien temu zdechl i wyswietlil najpierw awarie czujnika a pozniej calego ukladu chlodzenia.

Na razie wymienilem, jezdze i czekam na rezultaty - obnizenie spalania...

Pozdrawiam!