MotoNews.pl
  

Montaż wielozaworu i rurek LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie problemy:

1. kupiłem wielozawór BRC który ma wyjście na rurke 6mm.


a ja mam rurkę 8 mm, więc jak mam ją podłączyć to tego wielozaworu? wiadomo mogę zastosować przejście z 6 na 8mm. Ale czy ktoś się orientuje czy są dwie wersje tego wielozaworu? na 6mm i na 8mm?? Bo np wiem że BRC ma elektrozawory i reduktory w dwóch wersjach: 6 i 8mm. Czy kupiłem zły wielozawór?


2. Butlę będe miał z otworem po lewej stronie, tak samo wlew LPG tez po lewej stronie samochodu, wogóle przewody LPG będę prowadził po lewej podłużnicy. Tylko teraz mam taki problem że wyjścia z wielozaworu i jego obudowy wychodzą na prawą stronę:



więc czy to mój kolejny błąd i są dwie wersje i powinienem poprosić o z wyjścien na lewą stronę? czy poprostu wszystkie są takie (?) i poprostu muszę zrobić zakręt z rurek?

3. Co to są te małe czarne plastikowe rurki? jakby przelotki? tylko się domyślam że mocuje je się w podłodze samochodu i pomiędzy nimi a obudową wielozaworu powinien być peszel a w środku rurka LPG.

i pewnie to dlatego aby gaz z nieszczelności tym peszlem wydostawał się pod auto. Ale ja wlew gazu robię pod klapką paliwa która jest nad lewym nadkolem, więc stamtąd będzie szła rurka LPG a nie z podłogi. Więc co mam zrobić? może zatkać ten jeden otwór w obudowie wielozaworu? wtedy ewentualny wyciek gazu będzie się ulatniał rurką która wychodzi z wielozaworu bo ta będzie szła pod podłogę.
Wogóle niepodoba mi się pomysł wiercenia otworów o średnicy 3cm. Już nawet kupiłem przelotki gumowe akurat na moje przewody ale jednak nie będę miał okazji ich użyć.

4. i jeszcze kwestia montażu wielozaworu w tej plastikowej obudowie. tam sa jakby takie plastikowe zaczepy, tylko że jak niby mam ten wielozawór tam wepchnąć? qrde to jest tak ciasno , czy poprostu trzeba pchać na siłę?

z góry dzięki za wszelkie sugestie!
  
 
właściwie już trochę znalazłem odpowiedzi na moje pytania:

Ad. 1. w czakram mi powiedzieli że wszystkie wielozawory mają wyjście na rurkę 6mm i żebym użył przejściówki. no i tak zrobię, ale dziwne jest dla mnie to, więc po co wogóle BRC robi elektrozawory i reduktory na 8mm. Więc jesli już na samym początku w wielozaworze będzie wąskie gardło 6mm to tak jakbym dalej instalkę też miał na 6mm, chyba że się mylę.

Ad. 2. tak jak w punkcie 1, jest tylko taka wersja. Chyba Tomaso (czy jakoś tak) robi wersję 'lewy' i 'prawy'. ale to żaden problem bo i tak przewody muszą iść w dół, w podłogę.

Ad. 3. Te czarne przelotki montuje się w podłodze. i peszlem 3cm łączy z obudową wielozaworu. qrde.. ból wiercić takie dziury w podłodze.
  
 
c.d. mojego projektu lpg.

Ad.1
Jeszcze dodam że dostałem odpowiedź od producenta BRC i on też mi odpowiedział że ich wielozawory mają wyjście tylko na 6mm.

No czyli nie pozostaje mi nic innego jak zastosować przejściówkę 6-8mm. Nadal jednak nie rozumiem czy te wąskie gardło 6mm na wielozaworze będzie działać na cały przepływ tak jakbym dalej wszystkie komponenty tez miał o średnicy 6mm? Jeśli ktoś był dobry z fizyki i mógłby mi to wyjaśnić to z góry dzięki!


Ad.3 Nie będę jednak wiercił w podłodze takich wielgachnych oworótw 3cm bo wpadłem na lepszy pomysł. Rurkę wlewową gazu będę miał poprowadzoną bezpośrednio z błotnika , bo wlew będzie pod klapką.
Natomiast rurka wyjściowa z wielozaworu będzie szła w podłogę ale przez gumową szczelną przelotkę.

Natomiast wentylację zrobię oddzielnym peszlem który będzie szedł w fabryczny otwór w karoserii pod tapicerką bagażnika służący właśnie do odprowadzania powietrza!

Tylko jedyny problem to będę musiał tak zrobić aby szczelnie zamknąć te otwory w obudowie wielozaworu i zrobić nowy otwór dla peszla wentylacyjnego, lub ten poszel wentylacyjny podłączyć do jednego z peszli który będzie wychodził z wielozaworu.
Chodzi o to aby ulatniający się gaz nie poszedł dalej peszlami w których będzie rurka wlewowa i wyjściowa tylko aby poszedł peszlem wentylacyjnym. Poprostu będę musiał te dwa peszle (wlewowy i wyjściowy) zatkac w środku np pianką budowlaną.