| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-10-25 09:30:28 A czy nie ubywa Ci płyn chłodniczy? |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2007-10-25 09:47:19 Na zimnym silniku zostawisz za sobą zasłonę dymną , po rozgrzaniu wraca prawie do normy?
Czy cały czas mocno dymi bez względu na temp.? |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2007-10-25 10:14:11 u mnie przez 7 lat jazdy espero tylko raz wystąpiło nadmierne dymienie z wydechu... na biało... właśnie zwłaszcza na zimnym silniku i również przy plusowych temperaturach... przyczyną była padnięta uszczelka pod głowicą... ale wraz ze strasznym dymieniem odczuwalna była również nierówna praca silnika i ubywający płyn chłodniczy... |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-10-25 13:28:42
pierścienie?
Bo gdyby to uszczelniacze zaworowe,to dymiłby rano jak syrenka.a potem po rozgrzaniu się elementów efekt by zanikał. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-10-25 13:32:10
Ale dymiło by raczej na czarno.... No i znikałby olej. Powiedz nam, jak ostatnio wygląda u Ciebie spalanie? Czy nie pali za dużo? |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-10-25 14:40:00 Olej też dolewam ...tak 0.5 - 0.7 l co jakieś 3 tankowania = co jakieś 1000 km ...ale tak było "zawsze".
Jak teraz się okaże, że będę dolewał wiecej, to może rzeczywiście coś z pierścieniami
A co do spalania to jeżdżę na LPG : 3/4 miasto, 1/4 trasa ...Teraz (po ostatnich 2 zatankowaniach) wychodzi mi ok. 13/100. Jest to więcej niż średnia z ostatnich 2-3 m-cy, która wychodziła mi ok. 11/100. Ale może dlatego, ze robi się chłodniej. [ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2007-10-25 14:47:24 ] |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-10-26 10:58:15 jak masz taki oleisty wygar i niebieski dym to napewno olej żre na potęge...sprawdz czy rura nie jest pokryta oleistym nagarem na wydechu.
o spalanie sie nie martw bo u mnie jest to samo - ostatnio za 20 zł (prawie 9 litrów) przejechalem 40 km !!! zlodzieje leją nam letnią mieszanke jeszcze... |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-10-27 23:04:43 Dzisiaj bryka odpaliła mi na 3 gary ...nie wróżyło to nic dobrego....
Silnik pracował tak przez dłuższą chwilę. Myślałem, że to coś po stronie WN, ale po wykręceniu świecy 4-go cylindra wszystko było jasne - świeca czarna -
Nie pytam nawet "co jest" bo to oczywiste... poszedł jakiś pierścień. później po sprawdzeniu sprężania ów cylinder miał aż 7 atm
W związku z czym: czy bawić się w remonty, czy kupić "na szrocie" inny silnik ??? Co bardziej się opłaca ??? ...Albo czy wymienić tylko pierścieie uszkodzonego cylindra ??? - na ile to wystarczy ...środki jak zawsze ...ograniczone
|
BRom 1,5 16V LPG B-B k/gm KOZY | 2007-10-28 08:00:33
Mało prawdopodobne by padnięty pierścień był przyczyną czarnej świecy.Mnie brał 1l oleju na 1000,pierścienie olejowe padnięte totalnie a świece w miarę jasne.Przyczyną może być padnięta uszczelka głowicy lub pęknięcie głowicy.Ja wymieniłem przy przebiegu 112,7kkm wszystkie pierścienie i jest super.Zrzucisz głowicę to się dowiesz wszystkiego i wtedy wyjdą koszty.Kpl polskich pierścieni to ok 90 zł są bardzo dobre.Mogę podzielić się doświadczeniami ,robiłem sam dwa dni. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2007-10-28 15:00:43
mało prawdopodobne ze dostaniesz silnik w dobrym stanie lepiej zrobic remont i to na wszystkich garach a nie na jednym to najtansze i najlepsze rozwiązanie |